אמונה

איש השנה של הרב אבי אברהם: גיא

מיהו "איש השנה" שלי ואיך עושים תשובה מאהבה ולומדים לחיות יותר בפשטות. הרב אבי אברהם, יועץ ומטפל רגשי, בשיעור לחיים

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

מעבר דירה או שיפוץ הוא פרק זמן (מתמשך) שעוזר לך להכיר אנשי מקצוע רבים, את חלקם אתה מגלה לפעמים בצער שהיית מעדיף שלא להכיר בכלל, כאלו שתודעת השירות שלהם מוציאה אותך מדעתך, אך ישנם גם הפתעות בודדות לטובה. אנשים מיוחדים שהופכים להיות חברים לחיים ושהמעבר היה רק הזדמנות וזכות לפגוש אותם בנסיבות הללו.

כזה הוא גיא, מסגר במקצועו.

לא סתם גיא. "היי גיא". יהודי גבוה ומורםשיש שכל כך הרבה ללמוד ממנו.

אני למדתי ממנו שיעור באמונה פשוטה, ושיעור נוסף בתשובה מאהבה.

בסעודת ליל ראש השנה השנה בביתנו בחרנו לסכם את השנה כדרך שמסכמים אותה במדיה ולבחור גם לנו את "איש השנה" ואת "אירוע השנה" שהשפיע עלינו ביותר.

ביקשתי מכל אחד בבית שיספר מיהו "איש השנה" שלנו - דמות של מישהו שהשפיע עליו בצורה חיובית וזכירה במהלך השנה, וכן איזה אירוע - לטוב ולמוטב תפס אותו השנה כאירוע מכונן ששינה בו משהו.

לאחר שכל ילד שיתף בצורה מעניינת ומקורית ועיבדנו את זה, גם אני בחרתי כאיש השנה שלי - גיא.

את גיא הכרנו כאמור ממש לאחרונה, כשהגיע להתקין לנו את הויטרינות בסלון בערב השנה החדשה.

גיא הוא יהודי שאינו חובש כיפה, כבן 45 בערך, שכולנו התפעלנו מהשלווה והרוגע המופגנים שלו, מהפרגון ומשמחת החיים והגישה החיובית הנדירה שמלווה אותו תמיד ומשפיעה גם על כל מי שסביבו.

כששאלתי את גיא מה הסוד שלו, ושיתפתי אותו שאני ממש מעוצבן ומקנא בו ורוצה ללמוד איך ליישם את זה על עצמי, הוא אמר לי בצניעות: "שאני אלמד אותך? באמת שעשיתי שינוי לפני עשר שנים, אני פשוט מאמין שהכל מלמעלה, ושכל מה שלא הולך לי כמו שאני רוצה זה הכל שטויות! אני חי ככה באמת"...

גיא המשיך לספר לי באותו היום, כשראה את הגמרא מונחת על הסטנדר שהוא עצמו לומד בקביעות את מסכת קידושין, בעיון, עם הרב שלו. "לפעמים אנחנו נתקעים על כמה שורות בגמרא במשך יום שלם", הוא השוויץ בגאווה לא מוסתרת. מתוך מחשבה על הזולת, גיא גם חזר להציע לנו בערב ר"ה להעביר לו פתק עם שמות לתפילה, מאחר שהתחנה הבאה שלו היא בית הגר"ח קנייבסקי שליט"א, והוא מתכונן גם לבקש שם ברכה...

השבוע, כשגיא התקשר לברר את אנו שבעי רצון מהתוצאה, שיתפתי את גיא בכך שהוא "איש השנה" שלי, ושהשנה התפללתי בראש השנה "להיות קצת יותר גיא...".

הוא התרגש באמת, ומיד הצטנע ואמר שזה באמת בא לו בקלות ולא דורש ממנו איזה מאמץ מיוחד. זה בגלל שתפיסת העולם שלו היא לחיות בתמימות, בפשטות, בלי לחשוב ולהסתבך, וכך הוא בוחר גם לחנך את ילדיו.

 

בחיים יש לך שתי אפשרויות

וזה לא שלא היו לו ניסיונות בחיים...

לפני שגיא עשה הסבה למסגר, הוא היה מנהל של אחד מגני האירועים היוקרתיים בי"ם. הוא השקיע שם את מיטב מרצו וממונו, וגם ראה בכך שליחות של חסד, לתרום את כל המזון הרב שנשאר לנזקקים. אך ארע הדבר, ובגלל שיתופי פעולה לא מוצלחים הוא הסתבך בחובות עצומים, שאותם הוא משלם עד היום במקום שותפיו.

כשאחד מהשותפים גידל מצפון וביקש לשוחח איתו, היה זה גיא שביקש שהשיחה תהיה בנוכחות הרב ולא סתם "שיחת בית קפה". השותף הסכים, ואז הוא גם התנצל מעומק לבו על מחדליו והונאותיו.

היתה לגיא הזדמנות להתעמת איתו ולתבוע את כספו בחזרה בדין, אך אז היתה זו אשתו החכמה שיעצה לו בפשטות: "מגיע לך כסף. יש לך שתי אפשרויות, או שהכסף יגיע לך בכוח ובמאמץ של מלחמה מולו, או שהכסף יגיע לך מצינור אחר של הקב"ה. כך או כך מה שמגיע לך יגיע אליך, השאלה רק מה תעשה כדי לקבל אותו...".

גיא בחר להמשיך ולהתקדם הלאה בחיים.

לא קלה היא ההתמודדות עם הפרנסה והחובות, אך גיא מספר כי הוא רואה אמונה בעיניים. כשהוא מתאר את הקשר הצפוף שלו עם ההשגחה העליונה רגשי קנאה מציפים אותי שוב פעם.

"אני מניח תפילין מידי יום", הוא חושף בפני, "אך לפני כחודש וחצי החלטתי לקדש את העסק, ולהתחיל להניח שם תפילין במקום בבית. המחשבה והרצון היו טובים, ובהתחלה זה הלך לי טוב בחדר בעבודה, בין תמונות הרבנים שעל הקיר.

"אך מה לעשות, שבמתכונת החדשה העבודה סחפה אותי איכשהו, ופשוט הפסקתי להניח תפילין למשך חודש.

"באותו החודש קרה לי משהו דרמטי בעבודה. היא פשוט פסקה. לא היו שום הזמנות עבודה. נאלצתי להודיע לחמשת הפועלים שעובדים איתי שאין להם סיבה להגיע לעבודה.

"ופתאום הבנתי שזה קשור!

"החלטתי לחזור מיד לנוהל הרגיל שלי להניח תפילין ולהתפלל בבית. אמרתי לאלוקים: אוקיי, הבנתי את המסר שלך, חזרתי!".

"אתה לא תאמין, אבי", הוא אומר לי, "באותו יום ממש קיבלתי לא פחות מ-20 הזמנות עבודה, מכל מקום". גם ההזמנה שלנו הגיעה אליו בדיוק באותו היום.

איך אומרים?... "שובה אלי ואשובה אליכם", מסביר לי גיא את הפסוק המפורסם בצורה הכי פשוטה, תמימה ומתוקה שלו.

"אשרי איש שלא ישכחך ובן אדם יתאמץ בך".

גיא זוכה לראות את הקב"ה כל יום. אז ברור שהוא לא צריך להתאמץ, וזה בכלל לא קשה לו כשזה מתנהל כך.

אצלו גם התשובה היא מאהבה, פשוט כך. 'שובה אלי ואשובה אליכם".

איזו בחירה טובה עשיתי השנה באיש השנה שלי.

הרב אבי אברהם הוא יועץ ומטפל רגשי, מנהל מרכז קומ"ה לקידום והעצמה. להארות ויצירת קשר: Merkazkuma@gmaul.com

תגיות:אמונהלימוד תורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה