חדשות בריאות

מנכ"ל משרד הבריאות: הירידה בתחלואה נעצרה

בדיון בוועדת החוקה, אמר פרופ' נחמן אש כי בימים האחרונים מסתמנת עצירה במגמת הירידה בתחלואה. הוא הודיע, כי הוחלט לבטל את התו הירוק בבריכות חיצוניות. דו"ח אמ"ן: "נמשכת עלייה במספר המאומתים שאינם מחוסנים ובחולים במצב קשה שאינם מחוסנים"

פרופ’ אש (אוליביה פיטוסי, פלאש 90)פרופ’ אש (אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, התייחס הבוקר (שלישי) לנתוני תחלואת הקורונה, במהלך דיון בוועדת החוקה של הכנסת שעסק בתו הירוק. לדבריו, חל שינוי במגמת התחלואה: "בעוד שלפני שבוע היינו במגמת ירידה ברורה, בימים האחרונים רואים עצירה בירידה. מקדם ההדבקה, שעמד על 1.3 לפני שבועיים וירד מתחת ל-1, נמצא בימים האחרונים סביב 1, כך שמספר המאומתים נשאר גבוה. אנחנו בממוצע של 8,000 מאומתים ליום, עם פיקים כמו אתמול מעל 10,000. זה שיא שלא היה קיים באף אחד מהגלים הקודמים".

פרופ' אש ציין, כי "לצד זה לא רואים ירידה במספר החולים הקשים בבתי החולים שנשאר סביב 700, על אף ירידה קלה ביומיים האחרונים. מספר החולים הקשים החדשים מדי יום ירד מעט, הוא היה מעל 100 לפני שבועיים והיום הוא בין 70 ל-90 מדי יום. אם מסתכלים על החולים במצב קריטי, אלו שמונשמים או מחוברים למכונת לב-ריאה אקמו – אנחנו רואים עלייה בימים האחרונים: מספר המונשמים עלה מ-150 לקרוב ל-190, ואקמו עלה מ-23 ל-31. יש פה גם השפעה של החגים ותחילת שנת הלימודים. בתמונה הכוללת, אני לא יכול לומר שיש בלימה ברורה בתחלואה".

"אנחנו לא רואים עלייה בתחלואה, אבל אנחנו מקווים לראות בימים הקרובים המשך ירידה בתחלואה", הוסיף מנכ"ל משרד הבריאות. "זה כרוך בקשר בין המחוסנים ללא מחוסנים. רואים קצת האטה בחיסונים בגלל החג".

בהתייחסו לסוגיית התו הירוק, הודיע פרופ' אש על ההחלטה לבטלו בבריכות חיצוניות: "אנחנו בוחנים כל הזמן את הצורך בעדכון התו הירוק. אחד הדברים שהבטחתי לבחון בדיון קודם הוא נושא הבריכות. דבר ראשון, אנחנו מדברים על בריכות בחוץ בגלל סיכויי ההדבקה היותר נמוכים וגם בשל כך שילדים לא מחוסנים צריכים לעשות בדיקות מדי יום וזה נטל גדול. התלבטנו לנוכח מה שתיארנו אם נכון להעביר את הבריכות מתו ירוק לתו סגול, אך החלטנו לבטל את התו הירוק בבריכות החיצוניות וזה נראה לנו נכון מבחינת האיזון. זה צעד ראשוני המובא בתקנות החדשות".

בשל תקלה טכנית, משרד הבריאות טרם פרסם היום את נתוני התחלואה המעודכנים. עם זאת, על פי דו"ח מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, אתמול אובחנו 10,556 מאומתים חדשים לנגיף, ושיעור הבדיקות החיוביות הסתכם ב-5.93%. בבתי החולים מאושפזים 690 חולים במצב קשה.

עוד עולה מהנתונים, כי מקדם ההדבקה (R) עומד על 1.01. בדו"ח צוין כי השינויים החדים במקדם אינם מפתיעים, שכן "תקופה זו של החגים מתאפיינת בריבוי אירועים בעלי פוטנציאל הדבקה גבוה לצד שינויים בהיקף הבדיקות במהלך החגים. יש לזכור גם, כי העלייה הנוכחית במקדם ההדבקה משקפת אירועים שהתרחשו לפני כשבוע ויותר".

מומחי המרכז, המופעל על ידי אמ"ן, ציינו כי "לצד התייצבות בתחלואה הכללית, נמשכת עלייה במספר המאומתים שאינם מחוסנים ובחולים במצב קשה שאינם מחוסנים, ובפרט אצל לא מחוסנים בני פחות מ-60. נכון להיום, מרבית החולים במצב קשה הינם לא מחוסנים, למרות שהם מהווים מיעוט מובהק של האוכלוסייה הזכאית לחיסונים בישראל".

תגיות:נגיף הקורונהפרופ' נחמן אשהתו הירוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה