חדשות בארץ

מזוודות הכסף לחמאס יחזרו? בנט שוקל

לאחר שהרשות הפלסטינית סירבה להעביר את כספי המענק הקטארי לפקידי חמאס ברצועה באמצעות הבנקים שבשטחה, ראש הממשלה נפתלי בנט שוקל לחזור למנגנון מזוודות הכסף

אא

ראש הממשלה נפתלי בנט שוקל להחזיר את מנגנון מזוודות הכסף, שנועד להעביר את כספי המענק של קטאר לפקידי חמאס ברצועת עזה. כך דיווח היום (ראשון) ניר דבורי ב-N12.

למענק הקטארי שלושה מרכיבים – תשלום של 10 מיליון דולר לצורך הדלק המיועד לתפעול תחנת הכוח ברצועת עזה; 10 מיליון המיועדים למשפחות נזקקות, 100 דולר לכל משפחה; וכן 10 מיליון דולר נוספים המיועדים לתשלום המשכורות לפקידי חמאס. כזכור, בנט ובכירים נוספים בממשלה הביעו בעבר התנגדות להעברת הכסף הקטארי לרצועה, וטענו כי מדובר ב"פרוטקשן" לחמאס.

לפני כחודשיים, בנט אף התחייב בפומבי, בפתח ישיבת הממשלה, שלא לעשות שימוש במזוודות הכסף, ואמר כי הן צריכות "לעבור מן העולם". אלא שבסוף השבוע חזרה בה הרשות הפלסטינית מנכונותה לבצע את העברת הכסף באמצעות הבנקים שבשטחה, וזאת מחשש שהם יואשמו במימון טרור ויהיו חשופים לתביעות בין-לאומיות.

מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי "כפי שפורסם באופן רשמי, המענק הקטארי לנזקקים ברצועת עזה הוסדר על ידי מנגנון בשיתוף עם האו"ם, כאשר המענק מועבר בתלושים ולא במזוודות עם כסף מזומן כפי שקרה בעבר. בנוגע לחלק השלישי במענק, נבחנות אלטרנטיבות שונות על ידי מערכת הביטחון".

"לכשיימצא מתווה ראוי שמבטיח שהכסף לא יגיע לפעילות טרור, הוא יוצג על ידי שר הביטחון לראש הממשלה. המתווה הקודם לא יחזור על עצמו", לשון הודעת לשכת ראש הממשלה.

תגיות:נפתלי בנטחמאסרצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה