חדשות בארץ

"אסון כבד לדמוקרטיה הישראלית": עמית סגל מסכם שנה פוליטית

הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל טען כי הקמת ממשלת בנט, בראשה עומד מי שלא זכה לתמיכה נרחבת של הציבור, מהווה "אסון כבד" לדמוקרטיה הישראלית: "הבוחרים לא חשובים יותר". הפרשן אבישי בן חיים הגיב: "הקטע הכי חשוב שנכתב לאחרונה בעיתונות העברית. אני מנסח את זה אחרת: שלטון ההגמוניה"

  • ו' תשרי התשפ"ב
סגל (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)סגל (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, סבור כי הדמוקרטיה הישראלית ספגה השנה "אסון כבד", שהשלכותיו ילוו את המדינה לאורך שנים רבות.

בטור שפרסם ב"ידיעות אחרונות", הסביר סגל כי הקמת ממשלת בנט, בראשה עומד מי שלא זכה לתמיכה נרחבת של הציבור, מלמדת ש"הבוחרים לא חשובים יותר". לדבריו, "בבחירות האחרונות הודיעו נפתלי בנט וגדעון סער על רצונם להתמודד על ראשות הממשלה. 95 אחוז מאזרחי ישראל שהועמדו בפני הבחירה תמכו לא בזה ולא בזה. בקלפי לא הייתה אף מפלגה נוספת שתמכה בהם לראשות הממשלה. ובכל זאת, מהבוקר שאחרי הבחירות ועד להשבעת הממשלה היו הם המועמדים הריאליים היחידים לעמוד בראשה".

סגל הוסיף וטען כי "מי שמשלה את עצמו שזה פתרון חד-פעמי למצב מוטרף – מוזמן להתעורר. מרגע שהוכח שאין קשר בין מה שרוצה העם לבין מה שהוא מקבל, אין סיבה שבוחרים יקנו את המסר המוכר של 'אנחנו צריכים הרבה מנדטים כדי לקבל את השלטון'. יו"ר מפלגה עם ארבעה מנדטים, או סתם ח"כ, יוכלו להרכיב ממשלה".

"ובמילים אחרות, אלי אבידר פראייר. בתור האצבע ה-61 הוא יכול היה להשיג רוטציה. משפחה לא בוחרים? גם לא ראש ממשלה", סיכם סגל.

פרשן חדשות 13, אבישי בן חיים, הגיב על דבריו של סגל וכתב כי מדובר ב"קטע הכי חשוב שנכתב לאחרונה בעיתונות העברית. אני מנסח את זה אחרת: שלטון ההגמוניה".

לדברי בן חיים, "הושלם מהלך ההגבלה של ההגמוניה את הדמוקרטיה. דוכא המהפך הדמוקרטי של בגין ב-77'. ההגמוניה, בעזרת שליטתה במערכת המשפט, בתקשורת המרכזית ובאקדמיה, ביטלה את שיטת הבחירות בישראל והיא ממנה ראש ממשלה".

"עברנו לשיטת ממשל שבה ההגמוניה ניצחה את הדמוקרטיה", הצהיר בן חיים. "הכוח העצום של ההגמוניה במערכת המשפט ובתקשורת המרכזית מאפשר לה גם להפיל ראש ממשלה כמו נתניהו וגם להרתיע למשל את בני גנץ מלקחת תפקיד ראש ממשלה לאחר הבחירות האחרונות (נתניהו היה מתפטר וגנץ היה מתמנה אוטומטית. גנץ הורתע ולא העז)".

תגיות:דמוקרטיהנפתלי בנטאבישי בן חייםעמית סגל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה