חדשות בארץ

סערה בוועדת הכנסת: אושר מינויו של ח"כ טאהא ליו"ר ועדת הפנים

בדיון סוער בוועדת הכנסת, תקפו חברי האופוזיציה את מינויו של יו"ר סיעת רע"מ, וליד טאהא, ליו"ר ועדת הפנים. חברת הכנסת אורית סטרוק מהציונות הדתית: "אתם מאפשרים למפלגה תומכת טרור להחזיק אתכם בגרון"

ח"כ וליד טאהא (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ח"כ וליד טאהא (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ועדת הכנסת בראשותו של חבר הכנסת ניר אורבך (ימינה) אישרה את מינויו של יו"ר סיעת רע"מ, חבר הכנסת וליד טאהא, ליו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה במקומו של סעיד אל-חרומי שמת לפני כשבועיים מהתקף לב. המינוי אושר ברוב של שישה תומכים מול ארבעה מתנגדים.

בדיון סוער בוועדה, תקפו חברי האופוזיציה את מינויו של טאהא. "כמה סמלי שדווקא היום בצום גדליה, היום שבו נפוצה שארית הפליטה מאדמת ארץ ישראל, ועדת הכנסת מפקירה מחדש את אדמות הנגב והגליל", אמר חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד.

לדברי קרעי, "לאחר שמקימי הארץ הזו גאלו את אדמותיה בדם, יזע ודמעות, היום קואליציית בנט-עבאס אישרה מינוי יו"ר לוועדת הפנים, שמפקחת על התכנון והבנייה, מהתנועה האסלאמית. טאהא הוא לא העניין כאן, אבל המסגרת שבשמה הוא פועל ומכוחה יכהן כיו"ר ועדת הפנים היא מועצת השורא, תנועת האחים המוסלמים".

"אתם בושה", תקפה סטרוק את חברי הקואליציה. "אתם מאפשרים למפלגה תומכת טרור להחזיק אתכם בגרון. בעצם הימים האלה אתם מוחקים את הישגי מבצע 'שומר חומות' ומשקמים את עזה תחת אש. הממשלה הזו היא ממשלה מסוכנת, כי המחבלים שאנחנו מנסים לשים בכלא יושבים בתוך הממשלה. תומכי המחבלים יושבים בתוך הממשלה. התנועה האסלאמית במדינות נורמליות יושבת בכלא, אצלנו היא עם יד על ההגה".

במהלך הדיון אמר רוטמן כי "הייתה זו מפלגת ימינה שהגישה בקשה לפסול את מפלגת רע"מ מלרוץ לכנסת. למיטב זכרוני אתם הייתם חתומים על הבקשה, אתם גם הצבעתם בעד. טאהא לא ראוי להיות בכנסת לדעת מפלגת ימינה, לא רק לדעתי, וגם לדעת חוק היסוד". על כך הגיב אורבך: "אני אומר שחבר הכנסת וליד טאהא ראוי להיות בכנסת".

מנגד, טען טאהא כי המתנגדים לבחירתו הינם "אנשים חשוכים שחיים בעבר. אנחנו אזרחים שחיים על אדמתנו, שנבחרנו על ידי ציבור ששלח אותנו לכנסת".

"אני לא שמח על קבלת התפקיד עקב אובדן חבר יקר", המשיך טאהא. "אני אנהל את הוועדה בצורה ממלכתית. כל הנושאים יטופלו באופן מקצועי ללא משוא פנים. אני לא שייך לאנשים גזעניים, אני בז להם ולא מתייחס לדבריהם".

לאחר ההצבעה תקף מנכ"ל מפלגת הציונות הדתית, יהודה ולד, בחריפות את אורבך: "וליד טאהא סירב לקרוא לחמאס ארגון טרור, ביקר את משפחות מבצעי טבח 'ליל הקלשונים' בו נרצחו שלושה חיילים, אמר שרמת הגולן היא אדמה סורית כבושה, מתנגד להתיישבות יהודית ביהודה ושומרון, תמך בפורעים ערבים ב'שומר החומות', חושב שאסירים הם לוחמי חופש. וניר אורבך הצביע בעד מינויו ליו"ר ועדת הפנים".

תגיות:שלמה קרעיניר אורבךשמחה רוטמןוליד טאהאאורית סטרוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה