חדשות בארץ

מצוד נרחב אחרי שישה מחבלים שברחו מכלא גלבוע

כוחות נרחבים מנהלים בשעות אלו מצוד אחרי ששת המחבלים, שברחו מהכלא ככל הנראה באמצעות מנהרה שנחפרה בתאם. בין הבורחים - המחבל זכריא זביידי, לשעבר מפקד הזרוע הצבאית של הפת"ח בג'נין

פתח המנהרה (צילום: דוברות שב"ס)פתח המנהרה (צילום: דוברות שב"ס)
אא

(עודכן: 10:23)

מחדל חמור: שישה אסירים ביטחוניים ברחו הלילה (בין ראשון לשני) מכלא גלבוע שבצפון, ככל הנראה באמצעות מנהרה שחפרו מתוך תא בכלא. בין הבורחים חמישה מחבלים מארגון הג'יהאד האסלאמי וזכריא זביידי, לשעבר מפקד הזרוע הצבאית של הפת"ח בג'נין וממובילי האינתיפאדה השנייה.

הדיווח הראשוני על הבריחה התקבל במשטרה בשעה שלוש לפנות בוקר, כאשר אזרחים דיווחו על זיהוי דמויות חשודות בסמוך לבית הסוהר. כוחות גדולים של משטרה ושב"ס, בשיתוף צה"ל ושירות הביטחון הכללי, פתחו בסריקות נרחבות במסגרתן נעשה שימוש במסוקים וברחפנים. 

משחזור ראשוני בשב"ס, עולה כי בריחתם של ששת האסירים התבצעה בסביבות השעה אחת וחצי. בתאם התגלה פתח, דרכו יצאו ככל הנראה לכיוון האזור הדרומי של הכלא. בהערכת מצב שנערכה בשב"ס, הוחלט להיערך לפיזור יתר האסירים הביטחוניים שנמצאים באגף בין בתי הכלא בארץ.

ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח הבוקר עם השר לביטחון הפנים, עמר בר לב. הוא הדגיש, כי מדובר באירוע חמור המחייב מאמץ כלל מערכתי של כוחות הביטחון. מלשכתו נמסר, כי "ראש הממשלה מקבל עדכונים שוטפים אודות מאמצי החיפוש אחר המחבלים, ויקיים התייעצויות בהמשך בהתאם לצורך".

מוקדם יותר מסר השר בר לב: "לפנות בוקר עודכנתי על הבריחה מכלא גלבוע. האירוע מתוחקר בשעה זו על ידי נציבת שירות בתי הסוהר, רב-גונדר קטי פרי, שנמצאת בנקודת הבריחה. מחוז צפון במשטרת ישראל הקים חפ"ק סמוך לזירה ומפקד על המרדף והסריקות בסיוע צה"ל והשב"כ".

שר הביטחון בני גנץ קיים הערכת מצב עם ראש שב"כ נדב ארגמן, ראש אגף מבצעים אלוף עודד בסיוק ומפקד פיקוד מרכז אלוף יהודה פוקס. מלשכתו נמסר כי הוא התעדכן במאמצים המודיעיניים והמבצעיים ללכידת המחבלים, והנחה על תגבור הכוחות במעברי הגבול והתפר, תוך מוכנות מבצעית לביצוע כל הפעולות הנדרשות לתפיסת המחבלים.

בנוסף לזביידי, רשימת הבורחים כוללת את האחים מחמוד ומוחמד עארדה, יעקוב קאדרי ואיהאם כמאמג'י המרצים עונשי מאסר עולם. כמאמג'י הורשע, בין היתר, בחטיפתו ורציחתו של הנער אליהו אשרי ב-2006. נמלט נוסף הינו מונאדל אינפיעאת, ששוחרר ב-2011 במסגרת עסקת שליט אך נכלא שוב לפני כשנתיים.

זביידי, תושב מחנה הפליטים ג'נין, היה אחראי בשנות האינפתיאדה השנייה לרציחתם של עשרות ישראלים בפיגועי טרור. כוחות הביטחון ניסו לחסלו מספר פעמים, אך ללא הצלחה. הוא נודע כמבוקש מספר 1 באזור יהודה ושומרון, וזכה לכיסוי תקשורתי נרחב, בין היתר בכלי התקשורת בישראל. ב"הסכם המבוקשים" שהושג ב- 2007 בין ישראל לרשות הפלסטינית, הוא קיבל – יחד עם מבוקשים אחרים – חנינה ישראלית, הוצא מרשימת המבוקשים ולא הועמד לדין.

בתחילת 2019 נעצר זביידי יחד עם עורך הדין טארק ברגות, תושב מזרח ירושלים, בחשד לביצוע פיגועי ירי באזור רמאללה. ברגות נידון ל-13 וחצי שנות מאסר. משפטו של זביידי מתנהל בימים אלה. הוא עומד לדין גם על פעילות הטרור בה היה מעורב במהלך האינתיפאדה השנייה.

תגיות:שב"סזכריא זביידיכלא גלבועבריחת אסירים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה