חדשות בארץ

הרצוג בעוטף עזה: "בראל נפל כגיבור, אסור שהמחלוקות ישמחו את אויבינו"

במהלך סיור בעוטף עזה, פגש הנשיא יצחק הרצוג בלוחמים המוצבים בגזרה: "באתי לומר לכם תודה, אני מצדיע לכם". הרמטכ"ל אביב כוכבי, שנלווה לנשיא, אמר לחיילים: "יש לכם חופש פעולה לבצע את המשימה, אנחנו סומכים על שיקול הדעת שלכם ונגבה אתכם"

הרצוג וכוכבי (צילום: קובי גדעון, לע"מ)הרצוג וכוכבי (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

לקראת ראש השנה, נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר היום (ראשון) בעוטף עזה, לראשונה מאז החל בתפקידו. את ביקורו ליווה הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי.

במהלך הסיור קיבל הנשיא סקירה אודות אתגרי הגזרה ממפקד פיקוד דרום, אלוף אליעזר טולדנו. לאחר מכן הוא פגש את הלוחמים המוצבים במרחב, והרים עמם כוסית לרגל השנה החדשה.

"אני מאוד שמח להיות כאן", אמר הרצוג ללוחמים. "אתם נמצאים פה במקום שהוא חשוב בצורה בלתי רגילה לביטחון מדינת ישראל. אני פה, בביקור הראשון שלי כנשיא המדינה בשטח, בצה"ל, ובאתי לומר לכם תודה".

"אני מצדיע לכם", הוסיף הנשיא. "מדינת ישראל והעם כולו מאמינים בכם בצורה בלתי רגילה, ולא בכדי. אתם מספקים משמעות להגנת הבית והמולדת. יום יום, שעה שעה".

בדבריהם לחיילים, התייחסו הרצוג וכוכבי לביקורת הציבורית בעקבות התקרית הקשה בגבול הרצועה בה נפל לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי הי"ד. הנשיא הדגיש כי הוא מגבה באופן מלא את הרמטכ"ל, אלוף הפיקוד, המפקדים והחיילים. הוא סיפר ללוחמים על ביקור התנחומים שערך בבית משפחתו של בראל הי"ד, והוסיף: "בראל נפל כגיבור. אל לנו שמחלוקות בתוכנו, בתוך החברה הישראלית, סביב אירוע כזה שהוא כואב וטראגי בצורה בלתי רגילה, ישמחו את האויבים שנמצאים מעבר לגדר שלנו".

הרמטכ"ל הוסיף: "צה"ל הוא רקמה אחת של הרבה אנשים, וחוד הלהב שלו זה אתם, החיילים הקרביים, שעומדים כחיץ בין האויב והאיומים לבין מדינת ישראל. אתם מגינים על הבית שלכם".

"על רקע האירועים האחרונים, במקום בו כולנו נמצאים צריך להיות ברור לגמרי –  יש לכם חופש פעולה לבצע את המשימה שלכם, להפעיל את הנשק שלכם בכל פעם שיש איום, בכל פעם שיש סכנה לאזרחי מדינת ישראל, לריבונות או לכם".

"אני אומר לכם תודה, ורוצה לומר לכם שאנחנו סומכים עליכם ועל שיקול הדעת ששמור לכם, וגם בפעמים שבדיעבד יסתבר ששיקול הדעת לא היה מתאים, אנחנו ואני נגבה אתכם. אתם צריכים לזכור זאת, ועם הרוח הזאת לבצע את המשימה שלכם", סיכם כוכבי.

תגיות:עוטף עזהיצחק הרצוגצה"לאביב כוכביבראל חדריה שמואלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה