חדשות בארץ

המדינה תבקש מבג"ץ דחייה נוספת בפינוי ח’אן אל-אחמר

המדינה תבקש מבג"ץ לדחות בחצי שנה את פינוי המאחז הבדואי הבלתי חוקי ח'אן אל אחמר, וזאת על אף שבית המשפט הבהיר לפני כחודשיים כי לא יעניק ארכה נוספת לפינוי

ח’אן אל-אחמר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ח’אן אל-אחמר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

המדינה תגיש היום (ראשון) לבג"ץ לדחות בחצי שנה נוספת את פינוי המאחז הבדואי הבלתי חוקי ח'אן אל-אחמר. ממשרד החוץ נמסר אמש, כי הבקשה מתבססת על "עבודת מטה בין סוכנותית הכוללת חוות דעת מדינית של המשרד".

בספטמבר 2018, לאחר כעשור של סחבת משפטית, התיר בג"ץ למדינה לממש את צווי הפינוי וההריסה שהוצאו בשנת 2009 למאחז הבלתי חוקי. אלא שהממשלות בראשות נתניהו ובנט ביקשו לדחות את הפינוי. בקשת הדחייה האחרונה הוגשה לפני כחודשיים, על פי דרישתו של שר החוץ יאיר לפיד. שופטי בג"ץ אישרו אומנם את הבקשה לדחות את הריסת המאחז בחודשיים, אולם הבהירו כי לא יעניקו ארכה נוספת.

כזכור, בשנים האחרונות תקפו אנשי ישראל ביתנו, ימינה (לגלגוליה הפוליטיים השונים) ותקווה חדשה את ראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו, על שאינו מפנה את ח'אן אל-אחמר. במערכת הבחירות האחרונה הצהירו ראשי ימינה, נפתלי בנט ואיילת שקד, ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער כי יפעלו לפינוי המאחז.

מתנועת רגבים, שהגישה את העתירה לבג"ץ נגד התמהמהות המדינה בהריסת ח'אן אל-אחמר, נמסר בתגובה: "אסור שמדיניות אכיפת החוק של מדינת ישראל תיקבע על ידי לחץ פסול שמפעילות מדינות זרות. זהו מדרון חלקלק ומסוכן המכרסם בסוברניות של מדינת ישראל".

בתנועה הוסיפו כי "משרד החוץ כלל אינו מוגדר כמשיב בעתירה לבג"ץ בעניין ח'אן אל-אחמר, אלא ראש הממשלה ושר הביטחון. נפתלי בנט, אתה ראש ממשלת ישראל – אל תתחבא מאחורי שר החוץ".

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, הגיב: "אין גבול לביזיון ולחרפה. אחרי שבית המשפט העליון הסביר לממשלה שחייבים לפנות את ח'אן אל-אחמר, הממשלה מצפצפת על ההחלטה ועושה ככל שביכולתה כדי ללמד שאין שלטון חוק בישראל. מקווה שבית המשפט העליון יפעל, כשם שפעל כאשר על הפרק עמדה הריסת בתי יהודים, ולא יאפשר הפגיעה בשלטון החוק".

תגיות:בג"ץח'אן אל-אחמר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה