חדשות בארץ

חמאס מאיים, 677 חולי קורונה במצב קשה: סיכום חדשות השבת

הנשיא הרצוג ביקר בתחילת השבוע בירדן, צה"ל פרסם את מסקנות הביניים של תחקיר התקרית בה נפל לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי הי"ד, ומזג האוויר לימים הקרובים: רגיל לעונה. כל מה שחשוב לדעת

אא

(עודכן: 20:28)

משרד הבריאות עדכן הערב (מוצאי שבת), כי אתמול אובחנו 9,739 מאומתים חדשים לקורונה. כ-144 אלף בדיקות פוענחו, ושיעור הבדיקות החיוביות הסתכם ב-6.91%. אתמול נפטרו 16 חולים, ובכך עלה מספר הנפטרים מפרוץ המגפה ל-7,153.

נכון להערב, 90,750 איש מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 1,087 מאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ. 677 חולים נמצאים במצב קשה, ביניהם 157 מונשמים. מצבם של 208 חולים מוגדר קריטי.

למרות ההקלות ההדרגתיות לרצועת עזה, בחמאס ממשיכים לאיים בהסלמה מול ישראל. דובר ארגון הטרור, עבד א-לטיף אל-קאנוע, אמר היום כי "העם הפלסטיני ברצועת עזה נחוש להשיג את כל דרישותיו ולשבור את המצור. האפשריות שלנו פתוחות, וכל האמצעים והכלים זמינים ללחוץ על ישראל".

על פי דיווחים בתקשורת הפלסטינית, בכירים בחמאס הבהירו לשליח הקטארי מוחמד אל-עמאדי כי הם מסרבים לקבל את התערבותה של ישראל בקביעת רשימת הזכאים למענק הקטארי החודשי בסך 100 דולרים. עוד דווח, כי בארגון מתכוונים להסלים בימים הקרובים את העימותים על הגדר ולהגביר את הפרחת בלוני התבערה לעבר יישובי העוטף.

הנשיא יצחק הרצוג ביקר בשבוע שעבר בירדן, ונועד עם המלך עבדאללה השני בארמונו בעמאן, כך הותר הערב לפרסום. הפגישה נערכה בתיאום עם ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד. מבית הנשיא נמסר כי "במפגש החם, שהתקיים בהזמנת המלך, דנו הנשיא והמלך על סוגיות עומק אסטרטגיות, הן ברמה הבילטרלית והן ברמה האזורית".

"ירדן היא מדינה חשובה מאד", אמר הרצוג. "אני מכבד מאוד את המלך עבדאללה, מנהיג גדול ושחקן אזורי משמעותי מאוד שנפגש לאחרונה עם מנהיגים חשובים ביותר וביניהם הנשיא ביידן, הנשיא פוטין, הנשיא א-סיסי ואבו מאזן. בפגישתנו שוחחנו בין היתר על תחומים מרכזיים שבשיח בין המדינות, בין היתר הסכם לייבוא חקלאות בשנת השמיטה, נושאי אנרגיה, קיימות ופתרונות למשבר האקלים שניתן לקדם יחדיו".

הרצוג הוסיף, כי "יש תחושות באזור של רצון להתקדם, רצון לדבר. בימים אלו אנו מציינים שנה לחתימה על הסכמי אברהם. אלו הניחו תשתית אזורית חשובה. הסכמים חשובים מאוד שמשנים את האזור והדיאלוג בו. שמחתי לחנוך את שגרירות איחוד האמירויות בתל אביב בתחילת כהונתי, ובכוונתי לשוחח ולהיפגש עם ראשי מדינות נוספים מהמרחב. אני מדבר עם מנהיגים רבים מכל רחבי העולם, כמעט בכל יום, בתיאום מלא עם ממשלת ישראל. אני חושב שמאוד חשוב לאינטרסים האסטרטגיים והמדיניים של מדינת ישראל לנהל דיאלוג עם כולם".

דובר צה"ל אישר אתמול, כי טיל קרקע-אוויר שוגר בלילה שבין חמישי לשישי משטח סוריה לשטח ישראל. הטיל התפוצץ מעל הים, ולכן על פי המדיניות לא הופעלה התרעה. תושבים בתל בגוש דן דיווחו על הדי פיצוצים בסביבות השעה 1:30 לפנות בוקר. בשעות הבוקר איתרו תושבים בתל אביב מספר רסיסים של הטיל על הקרקע. על פי דיווחים בתקשורת הסורית, מערכות ההגנה האוויריות של צבא סוריה הופעלו בתגובה לתקיפה ישראלית באזור דמשק.

צה"ל פרסם את מסקנות הביניים של תחקיר התקרית הקשה בגבול רצועת עזה לפני שבועיים, בה נפל לוחם מג"ב סמל-ראשון בראל חדריה שמואלי הי"ד. מעיקרי התחקיר, שהוצג בפני בני משפחתו של הלוחם, עולה כי נוהל הקרב וההיערכות המבצעית להתפרעויות האלימות בוצעו בצורה יסודית ומקיפה, וכללו תגבור של כוחות כשירים ומאומנים ובהם קלעים וצלפים. עם זאת, התחקיר קבע כי "נכון היה לפרוס ולהפעיל את הכוחות באופן שונה מרגע הגעת ההמון האלים לקיר המגן".

בהודעה שפרסם דובר צה"ל הודגש כי "לא נמצא כל פער ביחס להוראות הפתיחה באש, והן לא שונו בשום שלב לפני האירועים או במהלכם. הרמטכ"ל קבע כי ההוראות אפשרו את ביצוע המשימה המבצעית והסרת כל איום מסכן חיים. עוד נמצא כי גם באירוע זה בוצע ירי משמעותי בתגובה להתפרעויות".

מזג האוויר: מחר, יום ראשון, מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד בהיר. תחול ירידה קלה בטמפרטורות, והן יהיו רגילות לעונה. ביום שני תחול ירידה קלה נוספת בטמפרטורות. ביום שלישי, יום ראשון של ראש השנה, מזג האוויר יהיה דומה. ביום רביעי, יום שני של ראש השנה, תחול עלייה קלה בטמפרטורות.

תגיות:חמאסירדןיצחק הרצוג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה