חדשות בריאות

משרד הבריאות: 673 חולים במצב קשה, 31 נפטרו אתמול

אתמול אובחנו 11,246 מאומתים חדשים לנגיף – שיא יומי בתחלואת הקורונה מאז תחילת המגפה. מחצות אובחנו 7,640 מאומתים נוספים

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן הערב (רביעי) את נתוני התחלואה והתמותה מנגיף הקורונה. מהעדכון עולה כי אתמול אובחנו 11,246 מאומתים חדשים לנגיף – שיא יומי בתחלואת הקורונה מאז תחילת המגפה, והיום השלישי ברציפות בו מספר הנדבקים החדשים מסתכם ביותר מ-10,000. מחצות אובחנו 7,640 מאומתים נוספים. ישראל ממשיכה לעמוד במקום הראשון בעולם במספר המאומתים למיליון תושבים.

כ-143 אלף בדיקות בוצעו אתמול לאבחון הנגיף, ושיעור הבדיקות החיוביות עמד על 7.90%. מקדם ההדבקה (R) עלה ל-1.09.

אתמול נפטרו 31 חולים – מספר הנפטרים היומי הגבוה ביותר בגל הנוכחי. מחצות נפטרו 13 חולים נוספים. מניין הנפטרים המצטבר מפרוץ המגפה עומד על 7,122. מתחילת הגל הרביעי נפטרו כ-690 בני אדם מסיבוכי הנגיף, 606 מתוכם בחודש אוגוסט – נתון התמותה החודשי הגבוה ביותר מאז חודש מרץ.

נכון להערב, 88,139 איש מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 1,068 מאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ. 673 חולים נמצאים במצב קשה, 158 מתוכם מונשמים. מצבם של 216 חולים מוגדר קריטי.

כ-2.4 מיליון איש התחסנו עד כה במנה השלישית. כ-6 מיליון קיבלו את החיסון הראשון, וקרוב ל-5.5 מיליון התחסנו בשתי מנות.

בתוך כך, באילת נפתח היום פסטיבל "פאנג'ויה", הכולל אירועים המוניים בהם משתתפים אלפי סטודנטים שהגיעו מרחבי הארץ אל העיר הדרומית. בתיעודים שהתפרסמו מהעיר ניתן לראות התקהלויות צפופות מרובות משתתפים, בהן הנוכחים ברובם לא הקפידו על עטיית מסכות.

כזכור, בשבועות האחרונים דרשו הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות לצמצם באופן משמעותי התקהלויות בחללים סגורים ופתוחים כאחד, אולם קבינט הקורונה לא קיבל את המלצותיהם. ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, פרסמה אמש אזהרה חריגה נגד הפסטיבל האילתי וקראה למנוע את קיומו.

במכתב רשמי שהוציאה, הסבירה אלרעי פרייס את סיכון ההדבקה הגבוה הטמון בקיומם של מסיבות ואירועי שמחה המוניים, גם אם הם נערכים בחוץ: "גם בגל תחלואה זה, כמו בקודמיו, היו אירועים של הדבקות המוניות במסגרות אלו", כתבה. "כאשר מדובר באירועי מסיבות המוניות המתמשכים במשך מספר ימים, כאשר המשתתפים עוברים ממסיבה למסיבה, לא מספיק להסתכל על כל מסיבה כזו כאירוע נפרד אלא לראות את כלל התמונה והסיכון הכרוך עימה. הסיכון להדבקה המונית הינו גבוה, ואיתו גם הסיכון למשך הפצה משמעותית של תחלואה במדינה עם חזרתם של הסטודנטים לבתיהם".

בסיום מכתבה קראה אלרעי פרייס להגביל אירועים בתו ירוק ל-400 משתתפים באירועים המתקיימים בחללים סגורים ול-500 משתתפים באירועים בחללים פתוחים: "הקפדה על הגבלה זו הכרחית אף יותר באירועים המוגדרים בסיכון גבוה. לעמדתנו, בתחלואה הנוכחית יש למנוע קיום אירוע המוני של מספר מסיבות המהוות אירוע בסיכון גבוה, לאורך מספר ימים, בהם משתתפים עוברים מאירוע לאירוע".

בתחילת השבוע פרצה סערה בעקבות סרטון שיצא מתוך הופעה של הזמר עומר אדם, שהתקיימה במוצאי שבת באולם מנורה בתל אביב. באולם הסגור נכחו כ-12,000 איש, כשעל פי הדיווחים כללי הריחוק החברתי ועטיית מסכות לא נשמרו. המשטרה ספגה ביקורת על כך שאנשיה לא הגיעו למקום לאכוף את תקנות הקורונה. שלשום דווח, כי מאומת לנגיף נכח באולם.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה