חדשות בארץ

הבוקר: בתי החולים הציבוריים מחריפים את העיצומים

מנהלי בתי החולים הציבוריים הודיעו על הקמת מאהל מחאה מול משרד ראש הממשלה, ודרשו מראש הממשלה נפתלי בנט להתערב כדי להביא לסיום המשבר: "עכשיו זה בידיים שלך"

בית החולים הדסה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בית החולים הדסה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בתי החולים הציבוריים מחריפים הבוקר (חמישי) את העיצומים בהם פתחו בשבוע שעבר. בין השעות 10:00-08:00 הם משביתים את פעילותם – כולל כל חדרי הניתוח – ואינם מטפלים בחולים, למעט מקרי חירום.

במסיבת עיתונאים שערכו אתמול מנהלי שבעת החולים הציבוריים מול מעון ראש הממשלה בירושלים, הם הודיעו כי יקימו היום מאהל מחאה מול משרד ראש הממשלה. הם פנו לראש הממשלה נפתלי בנט בדרישה להתערב במשבר, ולהביא להעברת התקציבים שהובטחו לבתי החולים בהסכם שנחתם עמם: "בנט, עכשיו זה בידיים שלך", אמרו.

מנכ"ל בית החולים הדסה, פרופ' יורם וייס, אמר: "עצוב שאנחנו כבר שבוע מאז שהחלו העיצומים, ביטלנו אלפי חולים במרפאות וניתוחים, ומשרדי האוצר והבריאות לא מצאו דרך לקיים את ההסכם איתנו. בין שמונה לעשר בבוקר, שבעת בתי החולים יעצרו פעילות. המרפאות לא יעבדו, חדרי הניתוח לא יפעלו, רק מקרי הצלת חיים יתקבלו".

"כואב לי הלב", הוסיף פרופ' וייס. "אנחנו מקווים שהפתרון יגיע – ולפני ראש השנה. זה לא בשבילנו, אלא בשביל תושבי ירושלים, נצרת, נתניה ובני ברק, זו מלחמה שאנחנו נלחמים בשבילם".

מנכ"ל בית החולים האנגלי בנצרת, פרופ' פהד חכים, תקף: "ראש הממשלה בנט, שר האוצר ליברמן, שר הבריאות הורוביץ, ממשלת השינוי – אתם צריכים לבקש סליחה מאמא שלי. אמא אני מצטער, את הניתוח שלך ביטלתי. לעובדים שלנו נמאס שהם לא מקבלים את מה שמגיע להם. אנחנו בשיא מגפת הקורונה, הגיע הזמן שראש הממשלה יתערב במשבר הזה. אף ספק לא מוכן לעבוד איתנו, לא מוכנים לתת לנו ציוד. מבייש להיות בית חולים בתקופה הזו. כל אחד מאיתנו רוצה להיות עם המטופלים שלו במקום להיות פה. חייבים לסיים את זה היום".

מנכ"ל בית החולים שערי צדק, פרופ עופר מרין, הוסיף: "הזעקה שלנו כנראה עוד לא הגיעה לאוזניים הנכונות. אנחנו פה מחוץ לבית ראש הממשלה, כי הוא חייב להתערב במשבר הזה. אנחנו פותחים מאהל מול משרד ראש הממשלה, ואנחנו, שבעת המנהלים, נשב שם עד שיהיה פתרון. נעשה שם את ארוחת שבת, נעשה שם את ארוחת ראש השנה ביחד עם המשפחות שלנו, עד שיימצא פתרון".

תגיות:נפתלי בנטבתי החולים הציבוריים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה