פעילות הידברות

בחג הזה מסייעים למשפחות נזקקות: מדוע סלי המזון של הידברות מיוחדים כל כך?

בכל סל מזון שקיים בכל ארגון חסד, יש מוצר אחד שקוף. קוראים לו בושה. בהידברות מצאו פתרון מכובד לעזרה במוצרי מזון עבור אותם אנשים שנמצאים עמוק מאחורי הנתונים המספריים של העוני. מי הם אותם אנשים?

  • כ"ד אלול התשפ"א
אא

תחשבו על הסיטואציה הבאה: רונן מרגיש על בשרו שהשנה הוא הצטרף למעגל העוני. הוא מבין שאם הוא לא יבקש – הילדים שלו לא יאכלו אוכל בחג. השנה בגלל הקורונה, לא בטוח שאפשר להתארח אצל קרובי משפחה. זה רק הוא מול המקרר הריק. הוא מתקשר לארגון חסד כלשהו, ולפני שעונים לו הוא מנתק. גל חום של בושה מציף לו את הפנים. כל השנים הוא היה אחד שעוזר לנזקקים, ועכשיו הוא נזקק בעצמו. מי יעזור לו?

אין ברירה. צריך לבלוע את הכבוד העצמי בשביל אוכל לחג. כעבור שבוע הוא מוצא את עצמו עומד בתור ארוך עם עוד הרבה מסכנים כמוהו כדי לקבל קרטון עם שמן של חברה לא מוכרת, קמח לבן, אורז פשוט, וממרח שוקולד. הוא לא כפוי טובה. הוא פשוט לא רגיל לזה. המוצרים עוזרים, והוא משתדל להכיר טובה, אבל זה יש עוד דבר שבא עם הקרטון הזה: השפלה ובושה. 

 

שליח מגיע אליהם עד הבית עם ברכה מרגשת לחג

בהידברות מבינים את הרגישות הזו, ומקיימים את מצוות מתן בסדר ברגישות ובהקפדה.

במחלקת החסד של הידברות מוסרים לנו כי במקום קרטון עם מוצרי יסוד בשווי של 100-150 ₪ מקבלים הפונים תווי קניה בסכומים גדולים יותר. שליח מגיע אליהם עד הבית, ובתוך המעטפה הם גם מוצאים ברכה מרגשת לקראת החג. יחס שכזה מעלה על פניהם חיוך. בשנה שעברה מקבלי התווים הודו להידברות על היחס החגיגי שהם קיבלו. אותם נזקקים יכולים לרכוש בתווי הקניה גם בגדים לחג. חופש הבחירה מכבד אותם. אף אחד לא החליט בשבילם מה לקנות. הם נהנים מחוויית הקניה כאחד האדם, ובשעת הקניה אין להם שום סימן על המצח שהם שונים.

מקבלי העזרה נבחנים על פי קריטריונים שונים, וכל אחד מהם נבדק על ידי ועדה מיוחדת של הידברות הכוללת, בין היתר, דמות רבנית, את מנהלת מחלקת החסד של הידברות ואת מנהל הכספים של הידברות, שהינו רואה חשבון במקצועו. כך אתם, התורמים, יכולים לדעת בוודאות שהתרומה שלכם הולכת למי שזקוק לה באמת. במחלקת החסד של הידברות מציינים כי מדי שנה יש יותר פונים, והקריטריונים הופכים קשוחים יותר. השנה, בגלל משבר הקורונה, הדברים מקבלים משנה תוקף.

 

הבעל חולה דיאליזה ועיוור, והאישה חולה פסיכיאטרית

מי הם, למעשה, האנשים מאחורי הסטטיסטיקות, ומי בעצם פושט ידו לעזרה? למחלקת החסד של הידברות הגיעו, בין השאר, הפניות הבאות:

  • איש חולה סרטן ריאות גרורתי 100% נכה. האיש ואשתו מותשים נפשית. המצב הכלכלי מכביד, ויש הוצאות רפואיות רבות. מצב סוציו-אקונומי נמוך. מוכרים ברווחה.
  • אישה מוגבלת, החולה בדלקת פרקים ניוונית, מתגוררת בדיור ציבורי. יש לה חובות של חשמל ומים לפני ניתוק. מתקשה להתקיים מהקצבה שלה, ומבקשת עזרה.
  • אדם בודד ומובטל הסובל מבעיות רפואיות רבות עם נכות. במשך 18 שנה עבד כאב בית, ופוטר בעקבות הקורונה. הפיטורין גרמו לחוב בביטוח הלאומי. אימו נפטרה לפני כחודשיים, ואין לו בני משפחה להיעזר בהם. עבר תאונת דרכים, ונמצא בפוסט טראומה. פנה למספר עמותות לסיוע אך ללא הצלחה.
  • בעל חולה דיאליזה ועיוור. קשה לו לתפקד ביומיום, וצריך הרבה עזרה. האישה חולה פסיכיאטרית, ונוטלת כדורים שעלותם גבוהה מאוד. מסייעים כלכלית לילדיהם.
  • משפחה בת שבעה ילדים. בת אחת היא נפגעת טרור, ונמצאת אחרי השתלת כליה. המצב הכלכלי קשה. נתמכים מקצבת ביטוח לאומי ללא הכנסות נוספות. המצב הנפשי בבית קשה.

אלו מקרים ספורים מתוך רשימה גדולה. השנה עזרתכם נצרכת במיוחד. הצטרפו אל התורמים הרבים, ועזרו למשפחות להרים את הראש ולשמוח בחג. לקראת ראש השנה תוכלו להרבות בזכויות, ולמנות את הידברות כשליחים נאמנים לקיים את מצוות מתן בסתר לסיוע לאנשים במצוקה, כי כל המקיים נפש אחת, מעלים עליו כאילו קיים עולם מלא.

הידברות נערכת למיזם הענק של חלוקת סלי מזון למשפחות נזקקות – גם אתם יכולים להיות שותפים בזכויות האדירות ולשמח את מי שבאמת זקוק לכך. פתחו את הלב גם השנה, ותרמו למשפחות שרק מחכות שמישהו יאיר להם את החג. לתרומה לחצו כאן או התקשרו 073-222-1212

תגיות:פעילות הידברותסל מזון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה