סיפורי אמונה

קנס של 1.4 מיליון שקלים. איך אתם הייתם מגיבים?

איך הייתם מגיבים אם שכן היה מלשין עליכם למס הכנסה, ובעקבות כך הייתם נדרשים לשלם קנס עצום של 1,400,000 שקלים? את הסיפור הזה אל תפספסו

  • כ"ד אלול התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב ישראל פסח פיינהנדלר זצ"ל (כ"ד בשבט תש"ה - י"ב בניסן תשע"א) היה רב, פוסק ואיש חינוך, מחבר סדרת ספרי ההלכה אבני ישפה. מלבד עיסוקו הרבני וההלכתי, עסק בייעוץ חינוכי וייעוץ זוגי ופרסם מאמרים וספרים בתחום, בעברית ובאנגלית.

בנוף הרב יונה פיינהנדלר, מספר לאתר 'דרשו' סיפור מופלא על אביו הגדול, הרב ישראל פסח פיינהנדלר זצ"ך.

היה זה כאשר התגוררה משפחת פיינהנדלר בירושלים, בשכונת רוממה, ובסמוך אליהם התגוררה אישה שהיתה מתעבת חרדים בכל ליבה. היא התנכלה למשפחתם בצורה נוראית. ההצקות שלה היו משתנות ומתגברות מעת לעת, עד שפעם אחת היא הצליחה להגיע לשיאים של רשעות נוראה. היה זה כאשר הרב ישראל פסח פיינהנדלר הוציא את ספריו "שו"ת אבני ישפה", גייסה אותה שכנה את ביתה, שעבדה במס הכנסה, והלשינה עליו שהוא מוכר ספרים ואינו מדווח למס הכנסה.

"ההכנסות מהספרים לא היו גדולות במיוחד, ובמקרים רגילים לא היו עושים עסק מכזה סיפור, אבל מאחר וכאן היתה פקידה בכירה במס הכנסה שהחליטה להתנכל אליו באופן אישי, התברר שדרך רשעים צלחה, ואכן הוגשה נגדו תביעת מס ענקית, והתנהל נגדו משפט ממושך מאוד", מספר ר' יונה.

בוקר אחד התקשר ר' יונה לאביו ושאלו לשלומו. אביו השיב לו בחביבות גדולה כדרכו, ותוך כדי הדברים סיפר לי שהתקשרתי בשעה שרגליו עומדות על המדרגות של בית המשפט. הוא נכנס לדיון מכריע בעניינו, שבו הוא עתיד לשמוע מה גזר השופט ואם הוא נחלץ מהתביעה או שהוא עתיד לשלם קנס גדול של מאות אלפי שקלים חלילה.

"הכרתי את אבא וידעתי כמה האמונה שלו חזקה, ובכל זאת הופתעתי מהרוגע והשלווה שהיו לו רגע לפני כזה משפט גורלי", מספר ר' יונה.

מספר שעות לאחר מכן התקשר ר' יונה לאביו לשמוע את גזר הדין. האב השיב לו באותה חביבות: "ברוך ה' הכל בסדר גמור, אני בריא ושלם, ובית המשפט גזר עלי לשלם קנס של מיליון וארבע מאות אלף שקלים…".

"חשבתי שאני נופל תחתי ומתעלף. 1.4 מיליון שקלים! זה סכום אגדי. זה היה סכום מקביל לעלות של שתי דירות בירושלים באותה התקופה, מאיפה הוא יביא את הסכום הזה? אבל אבא קיבל את זה בשלוות נפש. הרי זה לא השופט החליט, זה הקב"ה החליט לשים את ההחלטה הזאת בלבו של השופט, ואם זה רצון ההשגחה העליונה, משמע זה הדבר הכי טוב שיכול היה לקרות לו. וכי יש לך דבר יותר טוב מאשר רצון ה'?…", מספר ר' יונה כשקולו נשנק מהתרגשות.

"לאבא היו 2 דירות בירושלים. באחת הוא גר, ואת השניה השכיר – וזו היתה עיקר פרנסתו. את 2 הדירות הללו הוא נאלץ למכור, כדי לשלם את הסכום האגדי הזה.

"למעשה, אותה שכנה מרושעת הצליחה במזימתה ונישלה את אבא שלי מכל כספו. הוא יצא מהמשפט הזה שהיא בישלה לו בטוב ליבה, כשאין בידו רכוש בכלל. כתינוק שנולד.

"אחרי תקופה הוא עבר שם ליד ופגש באקראי את אותה שכנה רעה ומרושעת שהתנכלה אליו בכל הזדמנות. אבא ניצל את ההזדמנות ואמר לה מעומק לבו: "שתדעי שאני מוחל לך בלב שלם, ואין בלבי שום הקפדה עלייך, אני יודע שכל מה שקרה זה רצון ה' ואת לא צריכה להצטער שאולי אני מקפיד עלייך"...

תגיות:קנססיפורי צדיקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה