סיפורי אמונה

הסיבה שהאדם הזה השקיע 8 שעות נסיעה תרגש גם אתכם

"אבא שלי השקיע 8 שעות באותה נסיעה, והתוצאה? התוצאה היא שאני ידעתי בכל לבי שהוא אוהב אותי אהבת נפש". סיפור מרגש על הרב המחנך הגדול, הגאון רבי ישראל פסח פיינהנדלר זצ"ל

  • כ"ד אלול התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כסלו תשנ"ב. החורף היה קשה מאוד. רוחות סוערות, גשמים מרובים, היו אז הצפות, נחלים עלו על גדותיהם ועוד. הרב יונה פיינהנדלר למד אז בישיבת 'נחלת הלויים' בחיפה. הנסיעה מהבית לא היתה פשוטה, כביש 6 לא היה אז אפילו בתכנון, ונסיעה מירושלים לחיפה בתחבורה ציבורית נמשכה לפחות ארבע שעות.

ביום חורפי אחד, גשם זלעפות הכה בשמשות החלונות של בית המדרש. השמים היו שחורים מענני גשם כבדים, הכבישים כמו נחלים, האדמה היתה רוויה עוד מהגשמים הקודמים ולא יכלה לספוג אפילו טיפת מים אחת נוספת, כך שבכל רחוב היו שלוליות ענקיות ונחלים שוצפים ברחובות המשופעים של חיפה.

אחד הבחורים ניגש לחברו, ר' יונה, ומעדכן אותו שמישהו מחכה לו בחוץ. ר' יונה יוצא החוצה ורואה אדם עטוף במעיל, ניילון על הכובע, הוא נוטף מים בצורה.., שלולית נקווית מתחת לרגליו. ר' יונה מביט ונדהם: זה אבא שלי! לרגע נבהל: מדוע אבא הגיע עד חיפה? מה קרה?

אבא חייך, 'הכל בסדר', אמר. הוא שאל את בנו איפה החדר שלו בפנימייה. השניים צעדו לחדר, אבא פשט את המעיל וביקש לשתות תה או קפה, משהו חם כדי להתחמם מעט מהקור המקפיא שבחוץ.

"אבא ישב ופטפט איתי שעה ארוכה: מה שלומך, איך אתה מרגיש, מה נשמע… מה עם החברים שלך, איך החברותא ההוא? אתה מסתדר איתו? ומה עם השיעורים של הר"מ ההוא, אתה רושם? מסכם? יופי, ב"ה… כל הכבוד לך…", מספר ר' יונה בהתרגשות.

"לפתע מתרומם אבא ממקומו, משחיל את היד לתוך כיס החליפה שהיתה מתחת למעיל, ושולף משם משהו עגול עטוף בנייר עיתון. לאחר מכן הוא מפשפש בכיסו השני ומוציא עוד חבילה עגלגלה עטופה בנייר עיתון. היו שם שני סופגניות, מלאות בשמן, בחום ואהבה.

אביו של ר' יונה סיים את הביקור. לבש את מעילו, לקח את המטריה, והתכוון לצאת בחזרה אל הרחוב, להמתין לאוטובוס שייקח אותו לתחנה המרכזית וממנה לירושלים.

ר' יונה אומר לו: "אבא, בוא תעשה סיבוב בבית המדרש! תפגוש את המשגיח, את הר"מים, תדבר איתם, תשאל אם אני לומד טוב…

"אבא הסתכל עלי במבט אבהי ואמר לי: "יונה, אני יודע שאתה לומד טוב. בשביל זה לא הייתי צריך לבוא עד חיפה, רק כדי לשמוע את מה שאני כבר יודע? לא בשביל זה באתי. אני הגעתי לכאן כדי לתת לך שתי סופגניות ולומר לך בפה מלא, פנים אל פנים, שאני אוהב אותך! אז הנה, את הסופגניות כבר קיבלת, ואת האהבה שלך אליך כבר הראיתי לך, מטרת הנסיעה כבר הושגה. אני יכול לחזור הביתה…", מספר ר' יונה בהתרגשות.

האב הסתובב, ויצא אל המבול ששטף את הרחובות, בדרכו לעוד ארבע שעות של נסיעה הביתה. אחרי שאמר את הדברים הללו. "אבא שלי השקיע 8 שעות באותה נסיעה, והתוצאה? התוצאה היא שאני ידעתי בכל לבי שהוא אוהב אותי אהבת נפש, כל הערה שהוא העיר לי ידעתי שהיא הערה שבאה מהלב שהכי אוהב אותי בכל העולם. הביקור הזה חימם את ליבי הרבה יותר מ-8 שעות. עברו מאז כבר 30 שנה ואני עדיין מתחמם מאותו ביקור מיוחד, ובעיקר למדתי ממנו איך מחנכים את הילדים. כשאתה מוכיח לילד שלך כמה אתה אוהב אותו, הוא יהיה מוכן לקבל ממך ולשמוע ממך כל דבר שרק תגיד לו".

הרב ישראל פסח פיינהנדלר זצ"ל (כ"ד בשבט תש"ה - י"ב בניסן תשע"א) היה רב, פוסק ואיש חינוך, מחבר סדרת ספרי ההלכה אבני ישפה. מלבד עיסוקו הרבני וההלכתי, עסק בייעוץ חינוכי וייעוץ זוגי ופרסם מאמרים וספרים בתחום, בעברית ובאנגלית.

מדוע אסור לריב ליד הילדים? האם עובר יכול לקלוט מה שמדברים בחוץ? מדוע חשוב לדאוג שהאישה תהיה מאושרת, בפרט בזמן הריון? הרב זמיר כהן בקטע קצר על האחריות האדירה שיש להורים כלפי הילדים:

 
ניר קפטן עם היועץ החינוכי והסופר, חיים ולדר, העוסקת בסוגיות המעניינות כל הורה בדור שלנו אודות חינוך הילדים, בליווי שאלות מהצופים. והפעם - במה מועילה שיחת שוקו שבועית? איך מתמודדים עם מרד הנעורים? איך מתנהלים מול ילד שבחוץ מתנהג יפה, אבל בבית ההפך הגמור?
תגיות:חורףנסיעהסיפורי צדיקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה