חדשות בארץ

משפחת גולדין לגנץ: "ההקלות לעזה – התפרקות מכל הערכים"

בעקבות הפרסומים על דרישת יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן משר הביטחון גנץ לשחרר גופות מחבלים, דרשה משפחת גולדין מגנץ להתנות כל מהלך בהשבת הבנים מעזה לישראל. שמחה גולדין על ההקלות לרצועת עזה: "מצב שהוא לא מתקבל על הדעת, לא מוסרית ולא חוקית"

שמחה גולדין (צילום: פלאש 90)שמחה גולדין (צילום: פלאש 90)
אא

בעקבות הפרסומים על דרישתו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן משר הביטחון בני גנץ לשחרר גופות מחבלים המוחזקות בישראל, פנתה משפחת גולדין היום (רביעי) לגנץ בדרישה כי כל מהלך לשחרור גופות מחבלים יותנה בהשבת הבנים מעזה לישראל.

בנוסף, בהתייחסה להקלות הניתנות בתקופה האחרונה לרצועת עזה, דרשה המשפחה מגנץ לדעת מה הגבול של הכסף הקטארי הנכנס לעזה באישור הממשלה תחת ההגדרה של "סיוע הומניטרי לרצועה". זאת בנוסף לכל שאר הסחורות, המוצרים והסיוע שישראל מאפשרת ברצועת עזה הנמצאת תחת שלטון חמאס.

מטעמו של שמחה גולדין נמסר: "שר הביטחון והרמטכ"ל התחייבו שאין שיקום ללא השבת החיילים והאזרחים, וכעת כולם רואים שיש הסדרה זוחלת ושיקום הרצועה החל ללא השבת הדר ואורון. בני גנץ, הרמטכ"ל של צוק איתן, ואביב כוכבי, ראש אמ"ן של צוק איתן – שהשאירו את הדר ואורון בשדה הקרב ולא הביאו אותם במבצע 'שומר חומות' – הם אלו שמפקירים אותם כעת פעם נוספת כשמאשרים להכניס לעזה חומרי שיקום מלט וברזל ולא מתנים זאת בהשבת החיילים".

"זה מצב שהוא לא מתקבל על הדעת, לא מוסרית ולא חוקית. מדובר בהתפרקות מכל הערכים עליהם מושתתים החברה הישראלית וצבא ההגנה לישראל", סיכם גולדין.

כזכור, שר הביטחון נפגש בתחילת השבוע ברמאללה עם אבו מאזן. בפגישה החריגה – הראשונה מסוגה מאז 2010 בין בכיר מהדרג הממשלתי ליו"ר הרשות הפלסטינית – סוכם כי ישראל תלווה לרשות חצי מיליארד שקל ותפעל להסדרת מעמדם ההומניטרי של אלפי פלסטינים שמתגוררים כיום ביהודה ושומרון ואינם מחזיקים בתעודת זהות פלסטינית. מדובר, בין השאר, בתושבי רצועת עזה שברחו ממנה לאחר השתלטות חמאס ובמבקרים אחרים כמו פלסטינים מחו"ל שהתחתנו לפני שנים רבות.

כמו כן סוכם על העברת העסקים הפלסטיניים שעובדים עם ישראל לשיטת התחשבנות דיגיטלית – צעד שצפוי להכניס כ-10 מיליון שקל לקופת הרשות. בנוסף, ישראל תגדיל ב-15,000 את היתרי התעסוקה לעובדים פלסטיניים, תוסיף אלף עובדים לענף התיירות, ותאשר בנייה בשטחי C הנמצאים בשליטה ישראלית מלאה.

"אמרתי לאבו מאזן שלא אנחנו הולכים ולא הפלסטינים הולכים לשום מקום מחר בבוקר", אמר גנץ בתדרוך לכתבים. "הגעתי לפגישה כדי לבנות אמון ולשמור על האינטרסים של מדינת ישראל, והקשרים החשובים שלנו עם הרשות הפלסטינית שאני מאמין שצריך לחזק אותה. ככל שהרשות הפלסטינית תהיה חזקה יותר, החמאס תהיה חלשה יותר. ככל שתהיה לה יותר משילות, יהיה יותר ביטחון ואנחנו נצטרך לפעול פחות".

תגיות:אבו מאזןבני גנץשמחה גולדין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה