חדשות בריאות

בצל מגפת הקורונה: שנת הלימודים תשפ"ב יצאה לדרך

עם פתיחת שנת הלימודים, כ-240 אלף תלמידים יישארו בבתיהם, חלקם מאומתים לנגיף או שנדרשים לבידוד. כ-100 אלף תלמידים בכיתות ח'-י"ב המתגוררים ביישובים אדומים ילמדו באופן מקוון בשל רף התחסנות נמוך בכיתותיהם

David Cohen/Flash90David Cohen/Flash90
אא

שנת הלימודים תשפ"ב נפתחה הבוקר (רביעי) ברקע נתוני התחלואה הגבוהים בגל הקורונה הרביעי, ולמרות החששות כי החזרה למוסדות החינוך תוביל להחרפה בתחלואה.

על פי נתוני משרד החינוך, מספר התלמידים השנה, מגן הילדים ועד כיתה י"ב, יעמוד על שני מיליון ו-458 אלף, מתוכם כ-176 אלף תלמידי כיתות א' וכ-538 אלף ילדי גנים. בבתי הספר היסודיים ילמדו מיליון ו-220 אלף ילדים. מספר התלמידים בחטיבות הביניים יעמוד על 315 אלף, ובחטיבות העליונות ילמדו 483 אלף תלמידים.

למרות האווירה החגיגית של פתיחת השנה, כ-240 אלף תלמידים נאלצים להישאר היום בבתיהם, ביניהם כ-35 אלף שנדבקו בקורונה וכ-55 אלף שנמצאים בבידוד. כ-150 אלף תלמידים, המתגוררים ביישובים אדומים ולומדים בכיתות ח'-י"ב, ילמדו באופן מקוון מהבית מכיוון ששיעור ההתחסנות או ההחלמה בכיתותיהם הינו פחות מ-70%.

על פי ההחלטה שקיבל קבינט הקורונה, התו הירוק הורחב גם לעובדי מערכת החינוך. עובדי הוראה וצוותי חינוך נדרשים להציג, בכניסה לבתי הספר או לגנים, תו ירוק או תוצאה שלילית של בדיקה מהירה (אנטיגן). מורים שאינם מחוסנים ואינם מסכימים להיבדק לא יוכלו להיכנס למוסדות החינוך. כ-36 אלף אנשי צוותי חינוך לא התחסנו. במכתב ששיגר הבוקר משרד החינוך למנהלי בתי הספר הודגש כי "מורה שיגיע לכיתה ללא תו ירוק או בדיקה שלילית עובר עבירת משמעת, וההתנהלות עלולה להגיע לכדי עבירה לפי דיני העונשין".

במסגרת מתווה החינוך שאושר בקבינט, חולקו בימים האחרונים ערכות בדיקה מהירה להוריהם של תלמידים בגנים ובכיתות א'-ט'. הבדיקות נועדו להתבצע אמש על ידי ההורים, כדי למנוע ככל האפשר כניסתם למוסדות החינוך של תלמידים שנמצאו חיוביים לנגיף. ההורים אמורים לצייד את ילדיהם באישור על בדיקה שלילית, אולם צוותי החינוך לא ימנעו כניסה מתלמידים שלא יציגו אישור.

משרד החינוך פרסם אתמול את המתווה המלא לשנת הלימודים בצל המגפה: 

ביישובים ירוקים, צהובים וכתומים – גני ילדים, צהרונים וכיתות א'-י"ב יקיימו למידה מלאה על פי מערכת השעות הקבועה, בכל ימות השבוע.

בישובים אדומים – בגני הילדים, בכיתות א'-ד' ובצהרונים הלמידה תתנהל כרגיל, בתוך המסגרות. בכיתות ה'-ז', הלמידה תימשך אך תוך נקיטת פעולות ל"צמצום מגעים" בישובים כתומים ואדומים. המשמעות היא, שבתי הספר יוכלו לבחור האם ללמוד במתכונת של קבוצות, בשטח פתוח או במתכונת אחרת.

בכיתות ח'-י"ב ביישובים אדומים, התלמידים יעברו ללמידה בשטח פתוח או ללמידה מרחוק, אם בכיתת האם יש פחות מ-70% פטורי בידוד. אם בכיתה יש יותר מ-70% פטורי בידוד – הלימודים יתקיימו באופן פרונטלי במסגרות. ברף ה-70% נכללים מחלימים, מחוסנים בחיסון שני ומי שיצאו חיוביים בבדיקה סרולוגית. עם זאת, קבינט הקורונה החליט כי בחודש הראשון ללימודים גם תלמידים שקיבלו מנת חיסון אחת בלבד ייכללו ברף ה-70%, אולם במקרה של מגע עם מאומת לא יהיו פטורים מבידוד.

תגיות:מערכת החינוךנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה