חדשות בריאות

למה אתם רוצים להתחיל לשתות 8 כוסות מים ביום? מחקר חדש יפתיע אתכם

מחקר חדש מצא שצריכת שמונה כוסות מים ביום - להבדיל ממה שידענו עד כה - משפיעה בקשר ישיר גם על הלב שלכם, בלי קשר לעובדה שהיא עשויה למנוע התייבשות

אא

האם אתם שותים מספיק מים?

מחקר חדש מצא שצריכת שמונה כוסות מים ביום - להבדיל ממה שידענו עד כה - משפיעה בקשר ישיר גם על הלב שלכם, בלי קשר לעובדה שהיא עשויה למנוע התייבשות. 

את המחקר הובילה חוקרת מהמכון הלאומי לחקר הלב, הריאה והדם, בשם ד"ר נטליה דימיטרייבה, שאומרת כי שתיית שמונה כוסות מים ביום עשויה להאט את שינויי הלב שמובילים לכשל לבבי. לדבריה כשאנחנו לא צורכים מספיק מים, ריכוז הנתרן בדם עולה. כדי לשמור על רמת נתרן תקינה, הגוף מכניס את עצמו לאותם שינויים במכוון, אלא שאז הדבר עשוי כאמור להביא לפגיעה בלתי הפיכה בלב. "ריכוז הנתרן בדם שלנו חייב לשמור על יציבות והמים תורמים לכך שהרמה שלו לא תעלה יתר על המידה, בטווח הארוך", היא מסבירה. 

במסגרת המחקר השתתפו קרוב ל-16,000 נסיינים בגילאי 44-66, שמצב הנתרן שלהם נבדק לאורך 25 שנה. החוקרים מצאו שיש קשר בין שתיית מים בכמות שהוזכרה לבין עלייה בריכוז הנתרן בדם שהובילה לכשל לבבי כמו גם לניוון בחדר שמאל של הלב. "הבעיות העיקריות התחילו כאשר רמת הנתרן בדם עלתה ל-145 ומעלה", מסבירה ד"ר דימיטרייבה. "חשוב שתעקבו אחר הרגלי שתיית המים שלכם, ותשפרו תוך כדי כך את רמות הנתרן בגוף שלכם".

המלח הוא חומר שחיוני לאדם. הגוף שלנו לא מסוגל לייצר מלח לבד ולכן חשוב שנספק לו מלח בצורה חיצונית בכמות הנדרשת, שכן אם לא נעשה כך תאבד יכולת השמירה על האיזון הפנימי שלנו. 

עם זאת, חשוב שנשתמש במלח שלא עבר תהליכי עיבוד כגון מלח הימלאיה. במלח הימלאיה יש פחות נתרן ויותר מינרלים נוספים שתורמים לבריאותנו.

תגיות:מיםמדהיםמחקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה