חדשות בארץ

"איפה הכבוד של המדינה?": דיון סוער בוועדת הבריאות

מנכ"ל בית החולים שערי צדק, פרופ' עופר מרין, שטח בוועדת הבריאות את מצוקתם הקשה של בתי החולים הציבוריים. חברת הכנסת אלינה ברדץ' יאלוב עוררה סערה כשאמרה לו "נשמח לנתונים, לא לססמאות"

אא

פרופ' מרין בוועדת הבריאות (קרדיט: ערוץ כנסת)

ועדת הבריאות של הכנסת התכנסה היום (שלישי) לדיון במצוקת בתי החולים הציבוריים. מנכ"ל בית החולים שערי צדק בירושלים, פרופ' עופר מרין, סיפר לחברי הכנסת על מצבם הקשה של שבעת בתי החולים הציבוריים, שעברו לפני מספר ימים לעבודה במתכונת חירום, ודרש מהממשלה לקיים את ההסכם שנחתם עמם להעברת תקציבים.

"אני לא מבין איך חברי כנסת מסוגלים לשבת בנחת על הכיסא הזה", אמר פרופ' מרין. "איפה הכבוד של המדינה הזאת? למה אנחנו צריכים להגיע? אנחנו, מנהלי בתי החולים, מקיימים שיחות אל תוך הלילה, ובבושה מנסים לשכנע אחד את השני לא לסגור את המערכת לגמרי. אנחנו רופאים, אנחנו מתביישים".  

חברת הכנסת אלינה ברדץ' יאלוב מישראל ביתנו חוללה סערה כאשר אמרה לפרופ' מרין "אנחנו נשמח לנתונים, לא לססמאות". חברי כנסת תקפו אותה בחריפות, וקראו לה לחזור בה מדבריה.

פרופ' מרין הגיב: "לפני שלושה חודשים פנינו במכתבים מנומסים ביותר למשרדי האוצר והבריאות בבקשה לקיים את ההסכם. לא זומנו לאף פגישה. לפני חודש שערי צדק התחיל לשלוח חולים הביתה, כי ספקים לא סיפקו לנו ציוד. מנהלת בנק הדם הלאומי כתבה לנו 'מהיום והלאה, אם לא תשלמו לנו במזומן – לא תקבלו מנות דם'. שלחתי את המכתב הזה לשרי הבריאות והאוצר, אמרתי שאנחנו לפני משבר – לא קיבלתי תגובה".

"אלפי ירושלמים מדי יום לא מקבלים טיפול – זה המספר", הוסיף פרופ' מרין. "האחריות היא גם על הכתפיים של כולכם, של כנסת ישראל. לא רק אני צריך להסתכל בעיניים בוכות על חולים שבמקום לטפל בהם אני אומר להם 'לכו הביתה'. כל חבר כנסת, מהקואליציה או מהאופוזיציה, שיצביע בעד התקציב, לפני שנפתר משבר בתי החולים הציבוריים, צריך להתבייש בעצמו".

תגיות:בתי החולים הציבורייםועדת הבריאותפרופ' עופר מרין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה