חדשות בארץ

שאשא ביטון: "אפשר ללמוד פחות פרקים בתנ"ך ולתת יותר מקום להיבט החברתי"

בדיון בוועדת החינוך, אמרה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון כי "אפשר ללמד פחות פרקים בתנ"ך ולתת יותר מקום להיבט החברתי, לאסוף מחדש את הילדים". בעקבות הסערה שעוררו דבריה, הבהירה לאחר מכן כי הביאה את שיעורי התנ"ך כדוגמה בלבד

אילוסטרציה: פלאש 90 (בעיגול: שאשא ביטון. קרדיט: יונתן זינדל, פלאש 90)אילוסטרציה: פלאש 90 (בעיגול: שאשא ביטון. קרדיט: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון השתתפה היום (שני) בדיון בוועדת החינוך של הכנסת, בו הציגה עם מנכ"ל משרדה יגאל סלוביק את ההיערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים.

במהלך הישיבה התייחסה השרה לאתגרים בפניהם ניצבת מערכת החינוך בהתמודדות עם החזרת התלמידים למסלול בצל מגפת הקורונה. לדבריה, יש לבצע יותר פעילויות הפגה לילדים: "אפשר ללמד פחות פרקים בתנ"ך ולתת יותר מקום להיבט החברתי, לאסוף מחדש את הילדים. אנחנו צריכים לאפשר להם לסגל מחדש את הרגלי הלמידה, לאפשר יותר פעילויות הפגה. לעשות את הדברים בנחת".

דבריה של שאשא ביטון עוררו סערה, והיא הבהירה לאחר מכן כי הביאה את שיעורי התנ"ך כדוגמה בלבד: "לא רציתי להלאות אתכם, אבל זה גם פחות תרגילים במתמטיקה, פחות טקסטים בספרות ובהיסטוריה. זה נכון לגבי כל מקצוע".

"מה שאני מנסה לומר זה שאנחנו נאפשר למורים לגלות קשב למצב שבו הכיתה מגיעה אליהם. אם צריך לעצור רגע ולעשות משהו אחר כדי לראות שכולם נמצאים ומחוברים – אז בכל מקצוע אולי נלמד פחות תוכן, אבל נדאג שהילדים יהיו איתנו. אני אומרת כל הזמן: ילד שלא פנוי ללמידה לא ילמד. לכל מי שנבהל – אין פה חלילה פגיעה במקצוע, אלא באמת המהות והרעיון".

חבר הכנסת מיקי זוהר מסר בתגובה לדבריה של שאשא ביטון: "פחות פרקים בתנ"ך אומר שילדינו יקבלו פחות ערכים, מוסר ודרך. ההיסטוריה של עם ישראל שכתובה בתנ"ך חייבת להיות ידועה היטב לכל אחת ואחד מאיתנו".

תגיות:תנ"ךמערכת החינוךיפעת שאשא ביטוןנגיף הקורונהועדת החינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה