מעניין

מסעיר את ארה"ב: פוטרה מעבודתה כי נתנה לילד רעב ארוחת צהריים בחינם

במשך כמעט חמש שנים עבדה בוני קימבל בקפיטריה של בית ספר 'בקנאן' בניו המפשייר, אך פוטרה מעבודתה לאחר ש'התגלה' כי נתנה ארוחת צהריים בחינם לאחד הילדים

בעיגול: בוני קימבל בעיגול: בוני קימבל
אא

במשך כמעט חמש שנים עבדה בוני קימבל בקפיטריה של בית ספר 'בקנאן' בניו המפשייר, אך פוטרה מעבודתה לאחר ש'התגלה' כי נתנה ארוחת צהריים בחינם לאחד הילדים. קימבל, אם לילדים וסבתא לנכדים, ראתה בכל ילד וילד, כאילו הוא ילדה שלה. "כולם כמו הנכדים שלי, ראיתי את כולם גדלים", סיפרה לאחרונה. 

קימבל לא תיארה לעצמה שמעסיקיה מסוגלים לפטר אותה מעבודתה בגלל 8 (!) דולר. "הכל התחיל בגלל ילד אחד שלא היה לו כסף לשלם עבור ארוחת הצהריים שלו. מה הייתי אמורה לעשות? לתת לו לצאת מהקפיטריה כשהוא רעב?", סיפרה קימבל בתקשורת. "אז הוא לא הביא כסף באותו יום. אז מה? אם החשבון לא היה משולם, מקסימום הייתי משלמת אותו מהכיס שלי. בשבילי, לתת לילד הזה להיו רעב כי הוא לא הביא כסף באותו יום, זה פשע".

כשהמעסיק שלה גילה את הדבר, הוא זעם. "הוא אמר לי שמדובר בילד שהגיל שלו כבר לא תואם לגילאים שבהם מחולקת ארוחת צהריים בחינם. במקרים כאלה הוא צריך להביא את האוכל שלו מהבית או לבקש מהחברים שלו לשלם עליו. "הוא ניגש אליי עם המגש שלו, ואמרתי לו 'תגיד לאמא שלך שאתה צריך כסף'. זהו, נתתי לו ללכת לאכול בשקט".

למחרת הגיע הילד עם הכסף לבית הספר ושילם עבור הארוחה - אולם עבור קימבל זה היה כבר מאוחר מדי, כי היא פוטרה מעבודתה באותו יום שזה קרה. "מנהל המחוז קרא לי הצידה ופיטר אותי. הוא אמר לי שזו גניבה, כי נתתי לו לעזוב את המטבח בלי לשלם על זה". מאוחר יותר, כשהסיפור התפרסם והביא לסנקציות שליליות מצד הורי הילדים בבית הספר, המעסיק שלה ביקש להחזיר אותה לעבודה ולתקן את טעותו, אך קימבל סירבה. 

בינתיים היא קיבלה כמה הצעות מכמה מקומות עבודה שונים, אבל בקהילה המקומית ממשיכים לזעום ובצדק על מנהלי המחוז והמעסיקים שלה, שאפשרו לכזה מחדל לקרות. "כל מי שעובד במשרות ציבוריות צריך להתנהג כמו בוני. זו לא גניבה, זה עזרה לזולת. כולנו צריכים ללמוד ממנה את השיעור של החיים", הם אומרים. 

תגיות:עבודהרחמיםילדיםפיטורין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה