סלבס בהתחזקות

אביב אלוש: "בזכות התורה, מערכת היחסים שלי עם היצר הרע - השתפרה פלאים"

"התמונה הזו צולמה לפני 10 שנים בערך. זה קונספט שממש רציתי, של שני היצרים, ועל דבר אחד אני יכול להעיד - שמאז, בזכות טיפולי הזוגיות של התורה וחוקי הבורא, המערכת יחסים שלי עם היצר, השתפרה פלאים". אביב אלוש מרגש

שני היצרים כפי שהמחיש זאת הצלם רמי זרנגר (מתוך הפייסבוק של אביב אלוש)שני היצרים כפי שהמחיש זאת הצלם רמי זרנגר (מתוך הפייסבוק של אביב אלוש)
אא

מדי שבוע בשבוע מרגש אותנו אביב אלוש עם פוסטים יוצאי דופן שהוא כותב על פרשת השבוע. 

בשבוע האחרון, פרשת 'כי תצא' פרסם אלוש לצד הפוסט הקבוע את התמונה הזו שלו, וכתב כך: "התמונה הזו צולמה לפני 10 שנים בערך ל-7 ימים וצילם בחסד רמי זרנגר. זה קונספט שממש רציתי, של שני היצרים, ועל דבר אחד אני יכול להעיד - שמאז, בזכות טיפולי הזוגיות של התורה וחוקי הבורא, המערכת יחסים שלי עם היצר, השתפרה פלאים". 

עוד ריגש אלוש כשכתב על הפרשה כי האויב שלנו הוא אנחנו בעצמנו. "כל אחד מאיתנו נמצא בדיאלוג האין סופי מול היצר הרע שרוצה וחפץ להוביל אותנו אל ההרס העצמי, הפחד, החרדות, חוסר באמונה, חוסר בטחון, שנאה עצמית, גאווה, כעס, מרמור וכו' וכו'. כל היום הוא לוחש לנו קולות שנשמעים הכי הגיוניים ויפים ומצדיק כל מהלך שאנחנו עושים וכל דבר שאנחנו אומרים.

"ולעומתו נמצא היצר הטוב קצת עייף שמגיח לעימות לעתים רחוקות יותר. לפני 17 שנים בערך הבנתי שהעבודה שלי מול היצר חייבת להשתנות והעבודה הזו מתחילה כל בוקר, איך שאנחנו קמים. מה הדבר הראשון שאנחנו עושים? על מה אנחנו חושבים? וזה ישפיע באופן ישיר על המהלך של היום. זה ממש כמו בזירת איגרוף, אם למשל קמנו וישר פתחנו את האינסטגרם אז קיבלנו אוטומטית נוקאאוט לתוך הפנים ועוד לפני שנכנסנו לזירה. אם ישר חשבנו על העבודה ובנקים וענייני העולם הזה - אותו דבר.

"אבל אם קמנו ואמרנו תודה על זה שקמנו וכמה כיף שאנחנו חיים, רואים, נושמים... אז זה כבר אומר שנכנסו לזירה. זה מכניס את היצר לפאניקה עד שהוא נסוג לאחור ומתיישב לו בפינת הזירה ומחכה בסבלנות לסיבוב הבא. הוא לא פראייר והוא ינסה לתפוס אותנו איפה שלא נעיז לחשוב שזה הוא, לכן העבודה מול היצר היא יום יומית, אבל הכי הכי חשוב שנדע שהיצר עושה את מה שהוא עושה כדי שאנחנו בסוף נבחר נכון... הוא בעצם בא לקדם אותנו אל היעד... אל הגאולה הפרטית".

לדבריו, כשיש לכולנו את אותה מטרה, השאלה שצריכה להישאל היא רק "כמה נפילות ומכות נצטרך לעבור בדרך, עד שנבין. רבי נחמן ממליץ להרגיז את היצר הטוב על היצר הרע, זאת אומרת להדליק את עצמך עליו, שלא יתעסק איתך", הוא מסכם. 

תגיות:התחזקותסלבסאביב אלוש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה