חדשות בארץ

השר פריג’: לנהל מגעים ישירים עם חמאס

בריאיון לרדיו 103FM, אמר השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג', כי צריך לדבר ישירות עם חמאס: "צריך לחשוב מחוץ לקופסה, לפעול לשחרר את הלחץ הקיים בעזה"

פריג’ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)פריג’ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג' (מרצ), אמר הבוקר (שני) כי הגיע הזמן "לחשוב מחוץ לקופסה" ולנהל מגעים ישירים עם חמאס.

בריאיון לגולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103FM, התייחס פריג' להסלמה של הימים האחרונים בגזרת עזה, ולפציעתו הקשה של לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי מירי מחבל. "מ-2005 עד עכשיו, כל הריטואל הזה – מנהרות, טילים, הפגנות, עפיפונים, בלונים, מלחמות, הרג, סבל של תושבים וחרדות – חוזר על עצמו", אמר. "אם לא יהיה לנו האומץ לחשוב מחוץ לקופסה איך פותרים את העניינים, אנחנו שוב נחזור לכל מה שהיה ולכל מה שראינו".

"הגיע הזמן לדבר עם חמאס", הוסיף פריג'. "אש"ף היה ארגון טרור, ערפאת היה רב מרצחים. ביבי, ברק ורבין – כולם ישבו איתו והגיעו איתו להסכם. מה אני צריך מתווכים מול חמאס? צריך לדבר איתם ישירות, לא דרך מתווכים ולא מתחת לשולחן".

השר נשאל האם ראש הממשלה נפתלי בנט מסוגל לדבר עם חמאס. "זו שאלה מאוד קשה, שאלה מאתגרת", השיב. "בהסכם הקואליציוני הלכנו על הסכמות רחבות. אנחנו יודעים שלא תהיה פריצה מדינית, לא יהיה ניסיון לתהליך מדיני. אני ומרצ חושבים, שצריך להיות תהליך של מפגשים, של חתירה למגע. איך שאני רואה את הדברים עכשיו – זה לא בכיוון הזה".

פריג' התחמק מלהשיב ישירות לשאלה מה תעשה מרצ אם בנט יחליט לצאת למבצע מול חמאס בעזה: "אני לא אוהב שאלות אם ואילו", הצהיר. "נכון לפעול להביא להסכם שלום, לפעול להביא לחשיבה מחוץ לקופסה, לפעול איך לשחרר את הלחץ הקיים בעזה. לא לפעול בטילים, אלא באמצעים אחרים. גם זו דרך פעולה".

"אני לא בעד הרג, אני לא בעד סבל", המשיך פריג'. הוא סירב גם להשיב לשאלה האם היה צריך להרוג את המחבל שירה בלוחם מג"ב מטווח אפס ופצע אותו אנושות: "לא אענה על השאלה הזו כי אני לא יודע לענות עליה. זו לא שאלה פשוטה. אני אומר כאיש מרצ – אנחנו סומכים על צה"ל שתפקידו להגן ולנהוג בשטח איך שהוא מוצא לנכון. אני לא איש צבא, כל לוחם צריך להגן על עצמו ולכל לוחם יש הוראות שהוא מקבל בהתאם לתנאים".

תגיות:חמאסעיסאווי פריג'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה