חדשות בארץ

צפו: צבא ארה"ב השלים ניסוי ראשון במערכת כיפת ברזל

במהלך הניסוי, שנערך בשיתוף משרד הביטחון וחברת רפאל, ביצעו חיילי צבא ארצות הברית לראשונה יירוט באמצעות המערכת הישראלית. בהתאם להסכם שנחתם ב-2019, סופקו בשנה שעברה שתי סוללות כיפת ברזל לצבא האמריקני

(קרדיט: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון)(קרדיט: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון)
אא

(וידיאו: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון)

צבא ארצות הברית השלים בהצלחה ניסוי ירי של סוללת כיפת ברזל הראשונה שרכשה ארצות הברית מישראל, כך נמסר היום (שני) ממשרד הביטחון. הניסוי התבצע בשיתוף מנהלת 'חומה' במנהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית במשרד הביטחון (מפא"ת) וחברת רפאל.

סדרת הניסויים נערכה בשדה הניסויים WHITE SANDS שבניו מקסיקו, ונטלו בה חלק התעשיות המפתחות את מערכת כיפת ברזל: רפאל, התעשייה האווירית ואמפרסט. הניסויים כללו לראשונה ביצוע יירוט על ידי חיילים מצבא ארצות הברית.

מערכת כיפת ברזל בגרסתה האמריקנית נועדה להגן על כוחות אמריקניים מפני מגוון איומים אוויריים, הכוללים טילי שיוט, כלי טיס בלתי מאוישים, רקטות ופצמ"רים. בשנת 2019 חתמו משרדי הביטחון של ישראל וארצות הברית על הסכם ראשון מסוגו לאספקת שתי סוללות כיפת ברזל. הסוללות סופקו בסוף 2020, ובחודשים האחרונים הן נמצאות בתהליך בחינות קבלה ואימוני הקמה בארצות הברית.

חברת רפאל הינה המפתחת והמייצרת של מערכת כיפת ברזל, בשיתוף עם חטיבת אלתא של התעשייה האווירית שפיתחה ומייצרת את מכ"ם ה-MMR וחברת אמפרסט המספקת את מערכת השליטה והבקרה. מנהלת 'חומה' מובילה את פיתוח מערך ההגנה הרב-שכבתית של מדינת ישראל, המבוסס על ארבע שכבות הגנה מבצעיות: מערכת כיפת ברזל, מערכת שרביט קסמים ומערכת חץ 2 וחץ 3.

תגיות:ארצות הבריתכיפת ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה