חדשות בארץ

אבי הלוחם הפצוע לבנט: "אתה פחדן, תתעורר"

אביו של לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי, שנפצע אנושות מירי מחבל בגבול רצועת עזה, קיים שיחה טעונה עם ראש הממשלה נפתלי בנט במהלכה מתח עליו ביקורת חריפה. בנט נשמע בשיחה לא מרוכז והתבלבל בשמו של הלוחם הפצוע. ראש הממשלה הוציא הודעת התנצלות: "ההחלפה בין שמו של בראל לבין שם אביו קרתה בתום לב"

בנט (צילום: Ohad Zwigenberg/POOL)בנט (צילום: Ohad Zwigenberg/POOL)
אא

(עודכן: 14:28)

ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח אמש (ראשון) עם יוסי, אביו של לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי שנורה בראשו מירי מחבל בגבול רצועת עזה. בשיחה הטעונה, שהקלטתה פורסמה בצהריים בעמוד הפייסבוק של יואב אליאסי ("הצל"), הטיח האב דברים קשים בבנט וכינה אותו "פחדן".

שמואלי מתח בדבריו ביקורת חריפה על מדיניות הממשלה מול חמאס ועל הוראות הפתיחה באש של צה"ל: "הם מתקרבים עד הגדר, איפה אתם חיים? לא לירות, כן לירות. מה זה, אתם לא יודעים לקבל החלטות? מה, אתה מפחד? סליחה שאני קצת תוקף – ממי אתה מפחד, מעבאס? תתעורר. אתה פחדן, אתה וכל הממשלה שלך פחדנים. תעשו משהו, תעיפו אותם מהשטח לקילומטר".

"איפה אתם חיים? אין לכם ילדים? לי יש ילד אחד בודד", הוסיף האב בבכי. "תתעוררו, הילדים שלנו הולכים. אל תקח את זה אישית – תקח אחריות כבר, תתעורר".

השיחה בין בנט לאביו של בראל (אודיו: הפייסבוק של "הצל". התמונה של בראל: דוברות המשטרה)

במהלך השיחה נשמע בנט לא מרוכז והתבלבל בשמו של הלוחם הפצוע. שמואלי הזמין אותו לבקר את בראל בבית החולים: "תבוא, נראה אותך. אנחנו לא עושים פוגרומים כמו שעושים לנו ולחיילים שלנו. תהיה גבר, תבוא לראות את הילד, תבקר את החייל שלך".

 

בנט: טעיתי בתום לב, מתנצל

לאחר פרסום ההקלטה, הוציא ראש הממשלה הודעת התנצלות: "הלוחם בראל חדריה שמואלי נפצע קשה בתקרית בגבול עזה, ויחד עם כל עם ישראל אני מתפלל לרפואתו. התקשרתי אתמול ליוסי, אביו של בראל, מתוך דאגה כנה לבריאותו של בראל ועל מנת לחזק את ההורים ברגע כל כך קשה בחייהם. יוסי הביע בפניי כעס ותסכול טבעיים, ואני מחבק אותו ואת משפחתו".

"ההחלפה בין שמו של בראל לבין שם אביו קרתה בתום לב, ואני מבקש להתנצל על כך מעומק ליבי", נאמר עוד בהודעתו של בנט. "אין מילים לתאר את הכאב והקושי שהמשפחה עוברת ברגעים אלה. חיילי צה"ל ולוחמיו, בוודאי בני משפחותיהם, יקרים לליבי מאז ומתמיד, וכך ימשיכו להיות. זהו קודש הקודשים. אני מבקש לשלוח פעם נוספת חיזוק ותמיכה למשפחה בשעה קשה זו, ומצר על כך שנפגעה. עם ישראל כולו נושא תפילה להחלמתו של בראל".

ניצה ‏שמואלי, אמו של בראל, סיפרה הבוקר ברדיו 103FM על תחושותיה הקשות של המשפחה, וביקשה מהציבור להתפלל לרפואתו של בנה. "שלומנו לא טוב. המון תפילות, לבקש מעם ישראל להתחנן לתפילות שבראל שלנו היקר יקום על הרגליים, שיחזור למשפחה, לחיים. הוא נלחם בגופו, בדמו, בנשמתו – על סתם. המדינה לא שווה. אני לא מקבלת תשובות".

"פניתי לכל כך הרבה, אני רוצה תשובות", אמרה האם. "מי נתן לבן שלי אישור ללכת לעמוד מול החומה. הבן שלי מסתערב מג"ב, הבן שלי צלף. צלפו בו! מחבל בן 12 צלף בו ממרחק אפס. וכל זה בידיעה שהלוחמים שלנו ידעו שאסור להם לירות ולהגיב. למה שלחו את הבן שלי? למה? אני רוצה תשובה".

שמואלי תקפה בדבריה את בנט: "אדון בנט התקשר אתמול ב-22:30 בלילה. לאבא של בראל קוראים יוסי, והוא שואל אותו 'מה שלום יוסי? איך הוא מרגיש?'. הוא אמר לו, קוראים לו בראל – 'אה, סליחה. איך הוא מרגיש?'. ראש הממשלה צריך להתקשר לשאול איך הוא מרגיש? איפה אתה? איפה? איפה הרמטכ"ל?".

בהמשך סיפרה שמואלי על שיחה נוספת, שנערכה עם ראש האופוזיציה: "בנימין נתניהו צלצל אתמול ב-24:00 בלילה, שאלות וברכות, ובכה בטלפון, בכה. כל פרט על הלוחם הוא יודע, הכל, שאלות על הניתוחים. אדון בנט לא יודע איך קוראים ללוחם, הוא גם שאל באיזה בית חולים הוא. בושה וחרפה".

"הבן שלי מגיל 16 וחצי נתן את נשמתו לצבא, למדינת ישראל", הוסיפה האם. "בסוף, שמונה שעות אתמול בחדר ניתוח – אף אחד לא בא! ב-23:00 בלילה המח"ט מגיע עם עוד כמה קצינים ומפקדים, רוצים להיכנס לראות אותו כמו תמונה בגלריה. לא אפשרתי להיכנס. איפה הייתם שמונה שעות שהבן שלי מנותח? הלו"ז היה מפוצץ? אני חושבת שהיה מגיע שהבן שלי יהיה חלק מהלו"ז".

מבית החולים סורוקה בבאר שבע עדכנו כי מצבו של בראל מוסיף להיות קשהד"ר עמית פרנקל, רופא בכיר במחלקה לטיפול נמרץ כללי בבית החולים, מסר: "החייל עבר אתמול סדרת ניתוחים על ידי צוות רב-תחומי מהחטיבה הכירורגית. לאחר מכן חזר להמשך טיפול במחלקה לטיפול נמרץ כללי כשהוא מורדם ומונשם. הבוקר, מצבו מוסיף להיות קשה".

אנא העתירו בתפילה לרפואתו של בראל אחיה בן ניצה בתוך שאר חולי ישראל:

ו

(א) לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת עַל הַשְּׁמִינִית מִזְמוֹר לְדָוִד. (ב) יְהוָה אַל בְּאַפְּךָ תוֹכִיחֵנִי וְאַל בַּחֲמָתְךָ תְיַסְּרֵנִי. (ג) חָנֵּנִי יְהוָה כִּי אֻמְלַל אָנִי רְפָאֵנִי יְהוָה כִּי נִבְהֲלוּ עֲצָמָי. (ד) וְנַפְשִׁי נִבְהֲלָה מְאֹד ואת (וְאַתָּה) יְהוָה עַד מָתָי. (ה) שׁוּבָה יְהוָה חַלְּצָה נַפְשִׁי הוֹשִׁיעֵנִי לְמַעַן חַסְדֶּךָ. (ו) כִּי אֵין בַּמָּוֶת זִכְרֶךָ בִּשְׁאוֹל מִי יוֹדֶה לָּךְ. (ז) יָגַעְתִּי בְּאַנְחָתִי אַשְׂחֶה בְכָל לַיְלָה מִטָּתִי בְּדִמְעָתִי עַרְשִׂי אַמְסֶה. (ח) עָשְׁשָׁה מִכַּעַס עֵינִי עָתְקָה בְּכָל צוֹרְרָי. (ט) סוּרוּ מִמֶּנִּי כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן כִּי שָׁמַע יְהוָה קוֹל בִּכְיִי. (י) שָׁמַע יְהוָה תְּחִנָּתִי יְהוָה תְּפִלָּתִי יִקָּח. (יא) יֵבֹשׁוּ וְיִבָּהֲלוּ מְאֹד כָּל אֹיְבָי יָשֻׁבוּ יֵבֹשׁוּ רָגַע.

יג

(א) לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד. (ב) עַד אָנָה יְהוָה תִּשְׁכָּחֵנִי נֶצַח עַד אָנָה תַּסְתִּיר אֶת פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי. (ג) עַד אָנָה אָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשִׁי יָגוֹן בִּלְבָבִי יוֹמָם עַד אָנָה יָרוּם אֹיְבִי עָלָי. (ד) הַבִּיטָה עֲנֵנִי יְהוָה אֱלֹהָי הָאִירָה עֵינַי פֶּן אִישַׁן הַמָּוֶת. (ה) פֶּן יֹאמַר אֹיְבִי יְכָלְתִּיו צָרַי יָגִילוּ כִּי אֶמּוֹט. (ו) וַאֲנִי בְּחַסְדְּךָ בָטַחְתִּי יָגֵל לִבִּי בִּישׁוּעָתֶךָ אָשִׁירָה לַיהוָה כִּי גָמַל עָלָי.

כ

(א) לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד. (ב) יַעַנְךָ יְהוָה בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב. (ג) יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ. (ד) יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה. (ה) יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא. (ו) נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל יְמַלֵּא יְהוָה כָּל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ. (ז) עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ יְהוָה מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ. (ח) אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְהוָה אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר. (ט) הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד. (י) יְהוָה הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ.

קל

(א) שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה. (ב) אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי. (ג) אִם עֲו‍ֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד. (ד) כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא. (ה) קִוִּיתִי יְהוָה קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי. (ו) נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר. (ז) יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה כִּי עִם יְהוָה הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת. (ח) וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲו‍ֹנֹתָיו.

אַחֵינוּ כָּל בֵּית יִשְׂרָאֵל הַנְּתוּנִים בַּצָּרָה וּבַשִּׁבְיָה הָעוֹמְדִים בֵּין בַּיָּם וּבֵין בַּיַּבָּשָׁה. הַמָּקוֹם יְרַחֵם עֲלֵיהֶם וְיוֹצִיאֵם מִצָּרָה לִרְוָחָה וּמֵאֲפֵלָה לְאוֹרָה וּמִשִּׁעְבּוּד לִגְאֻלָּה הָשָׁתָא בַּעֲגָלָא וּבִזְמַן קָרִיב וְאִמְרוּ אָמֵן.

תגיות:נפתלי בנטרצועת עזהבראל חדריה שמואלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה