חדשות בארץ

אם הלוחם נגד בנט: "הוא לא ידע את השם של הבן שלי"

אמו של סמ"ר בראל חדריה שמואלי, שנורה בראשו על ידי מחבל בגבול רצועת עזה, מתחה ביקורת נוקבת על בכירי מערכת הביטחון ועל ראש הממשלה נפתלי בנט: "אדון בנט לא יודע איך קוראים ללוחם. בושה וחרפה"

  • ט"ו אלול התשפ"א
סמ"ר בראל חדריה שמואלי (תמונה: דוברות המשטרה)סמ"ר בראל חדריה שמואלי (תמונה: דוברות המשטרה)
אא

(עודכן: 9:56)

ניצה ‏שמואלי, אמו של לוחם מג"ב סמ"ר בראל חדריה שמואלי שנפצע באורח אנוש מירי מחבל בגבול רצועת עזה, סיפרה הבוקר (שני) על תחושותיה הקשות של המשפחה. בריאיון לגולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103FM, מתחה שמואלי ביקורת נוקבת על ראש הממשלה נפתלי בנט, וטענה כי בשיחה עם אביו של בראל הוא לא ידע את שמו של הלוחם הפצוע.

"שלומנו לא טוב", פתחה שמואלי. "המון תפילות, לבקש מעם ישראל להתחנן לתפילות שבראל שלנו היקר יקום על הרגליים, שיחזור למשפחה, לחיים. הוא נלחם בגופו, בדמו, בנשמתו – על סתם. המדינה לא שווה. אני לא מקבלת תשובות".

"פניתי לכל כך הרבה, אני רוצה תשובות", אמרה האם בכאב. "מי נתן לבן שלי אישור ללכת לעמוד מול החומה. הבן שלי מסתערב מג"ב, הבן שלי צלף. צלפו בו! מחבל בן 12 צלף בו ממרחק אפס. וכל זה בידיעה שהלוחמים שלנו ידעו שאסור להם לירות ולהגיב. למה שלחו את הבן שלי? למה? אני רוצה תשובה".

"יש לי שיחה מוקלטת בין ראש הממשלה בנט לאבא של בראל הלוחם. בעזרת השם הבן שלי יקום על הרגליים – השיחה הזו תשודר בכל העולם, לא בישראל, בכל העולם. אדון בנט התקשר אתמול ב-22:30 בלילה. לאבא של בראל קוראים יוסי, והוא שואל אותו 'מה שלום יוסי? איך הוא מרגיש?'. הוא אמר לו, קוראים לו בראל – 'אה, סליחה. איך הוא מרגיש?'. ראש הממשלה צריך להתקשר לשאול איך הוא מרגיש? איפה אתה? איפה? איפה הרמטכ"ל?".

שמואלי סיפרה על שיחה נוספת, שנערכה עם ראש האופוזיציה: "בנימין נתניהו צלצל אתמול ב-24:00 בלילה, שאלות וברכות, ובכה בטלפון, בכה. כל פרט על הלוחם הוא יודע, הכל, שאלות על הניתוחים. אדון בנט לא יודע איך קוראים ללוחם, הוא גם שאל באיזה בית חולים הוא. בושה וחרפה".

"הבן שלי מגיל 16 וחצי נתן את נשמתו לצבא, למדינת ישראל", הוסיפה האם. "בסוף, שמונה שעות אתמול בחדר ניתוח – אף אחד לא בא! ב-23:00 בלילה המח"ט מגיע עם עוד כמה קצינים ומפקדים, רוצים להיכנס לראות אותו כמו תמונה בגלריה. לא אפשרתי להיכנס. איפה הייתם שמונה שעות שהבן שלי מנותח? הלו"ז היה מפוצץ? אני חושבת שהיה מגיע שהבן שלי יהיה חלק מהלו"ז".

ראש הממשלה מסר: "שוחחתי אמש עם אבי הלוחם הפצוע, בראל חדריה שמואלי, ומסרתי בשם כל עם ישראל את תפילותינו להחלמת בנם הגיבור. אני מבין את כאב המשפחה וכואב את כאבם. עם ישראל מתפלל יחד עם המשפחה למען בראל. האירוע מתוחקר כעת, הלקחים יילמדו והמסקנות יוצגו לי בקרוב. לא נקבל כל פגיעה בלוחמינו. נבוא חשבון עם מחבלי חמאס ועם כל מי שמנסה לפגוע בחיילי צה"ל".

בתוך כך, מבית החולים סורוקה בבאר שבע עדכנו כי מצבו של בראל מוסיף להיות קשה. ד"ר עמית פרנקל, רופא בכיר במחלקה לטיפול נמרץ כללי בבית החולים, מסר: "החייל עבר אתמול סדרת ניתוחים על ידי צוות רב-תחומי מהחטיבה הכירורגית. לאחר מכן חזר להמשך טיפול במחלקה לטיפול נמרץ כללי כשהוא מורדם ומונשם. הבוקר, מצבו מוסיף להיות קשה".

אנא העתירו בתפילה לרפואתו של בראל אחיה בן ניצה בתוך שאר חולי ישראל:

ו

(א) לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת עַל הַשְּׁמִינִית מִזְמוֹר לְדָוִד. (ב) יְהוָה אַל בְּאַפְּךָ תוֹכִיחֵנִי וְאַל בַּחֲמָתְךָ תְיַסְּרֵנִי. (ג) חָנֵּנִי יְהוָה כִּי אֻמְלַל אָנִי רְפָאֵנִי יְהוָה כִּי נִבְהֲלוּ עֲצָמָי. (ד) וְנַפְשִׁי נִבְהֲלָה מְאֹד ואת (וְאַתָּה) יְהוָה עַד מָתָי. (ה) שׁוּבָה יְהוָה חַלְּצָה נַפְשִׁי הוֹשִׁיעֵנִי לְמַעַן חַסְדֶּךָ. (ו) כִּי אֵין בַּמָּוֶת זִכְרֶךָ בִּשְׁאוֹל מִי יוֹדֶה לָּךְ. (ז) יָגַעְתִּי בְּאַנְחָתִי אַשְׂחֶה בְכָל לַיְלָה מִטָּתִי בְּדִמְעָתִי עַרְשִׂי אַמְסֶה. (ח) עָשְׁשָׁה מִכַּעַס עֵינִי עָתְקָה בְּכָל צוֹרְרָי. (ט) סוּרוּ מִמֶּנִּי כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן כִּי שָׁמַע יְהוָה קוֹל בִּכְיִי. (י) שָׁמַע יְהוָה תְּחִנָּתִי יְהוָה תְּפִלָּתִי יִקָּח. (יא) יֵבֹשׁוּ וְיִבָּהֲלוּ מְאֹד כָּל אֹיְבָי יָשֻׁבוּ יֵבֹשׁוּ רָגַע.

יג

(א) לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד. (ב) עַד אָנָה יְהוָה תִּשְׁכָּחֵנִי נֶצַח עַד אָנָה תַּסְתִּיר אֶת פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי. (ג) עַד אָנָה אָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשִׁי יָגוֹן בִּלְבָבִי יוֹמָם עַד אָנָה יָרוּם אֹיְבִי עָלָי. (ד) הַבִּיטָה עֲנֵנִי יְהוָה אֱלֹהָי הָאִירָה עֵינַי פֶּן אִישַׁן הַמָּוֶת. (ה) פֶּן יֹאמַר אֹיְבִי יְכָלְתִּיו צָרַי יָגִילוּ כִּי אֶמּוֹט. (ו) וַאֲנִי בְּחַסְדְּךָ בָטַחְתִּי יָגֵל לִבִּי בִּישׁוּעָתֶךָ אָשִׁירָה לַיהוָה כִּי גָמַל עָלָי.

כ

(א) לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד. (ב) יַעַנְךָ יְהוָה בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב. (ג) יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ. (ד) יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה. (ה) יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא. (ו) נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל יְמַלֵּא יְהוָה כָּל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ. (ז) עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ יְהוָה מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ. (ח) אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְהוָה אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר. (ט) הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד. (י) יְהוָה הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ.

קל

(א) שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה. (ב) אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי. (ג) אִם עֲו‍ֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד. (ד) כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא. (ה) קִוִּיתִי יְהוָה קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי. (ו) נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר. (ז) יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה כִּי עִם יְהוָה הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת. (ח) וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲו‍ֹנֹתָיו.

אַחֵינוּ כָּל בֵּית יִשְׂרָאֵל הַנְּתוּנִים בַּצָּרָה וּבַשִּׁבְיָה הָעוֹמְדִים בֵּין בַּיָּם וּבֵין בַּיַּבָּשָׁה. הַמָּקוֹם יְרַחֵם עֲלֵיהֶם וְיוֹצִיאֵם מִצָּרָה לִרְוָחָה וּמֵאֲפֵלָה לְאוֹרָה וּמִשִּׁעְבּוּד לִגְאֻלָּה הָשָׁתָא בַּעֲגָלָא וּבִזְמַן קָרִיב וְאִמְרוּ אָמֵן.

תגיות:נפתלי בנטרצועת עזהבראל חדריה שמואלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה