חדשות בריאות

זינוק במספר הנפטרים, 669 חולים במצב קשה

בבתי החולים מאושפזים 1,129 חולים, ביניהם 107 מונשמים. מצבם של 161 חולים מוגדר קריטי. מנהליהם של שבעת בתי החולים הציבוריים הודיעו כי החל ממחר יפסיקו לקלוט חולי קורונה, לאחר שלדבריהם הממשלה לא קיימה את ההסכם שחתמה עמם להעברת תקציבים

(צילום: David Cohen/Flash90)(צילום: David Cohen/Flash90)
אא

משרד הבריאות עדכן הערב (ראשון) את מספר חולי הקורונה שנפטרו, בהתאם למידע שהגיע אליו מבתי החולים ברחבי הארץ. מהעדכון עולה, כי מתחילת החודש נפטרו 352 בני אדם כתוצאה מסיבוכי הנגיף, 16 מתוכם מחצות. בסוף השבוע דווח על 41 מקרי פטירה.

3,745 בני אדם נוספים אובחנו מחצות כמאומתים לקורונה. 65,780 איש מוגדרים כחולים פעילים, 1,129 מתוכם מאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ. מספר החולים שמצבם מוגדר קשה רשם עלייה קלה משעות הבוקר – ל-669, ביניהם 107 מונשמים. מצבם של 161 חולים מוגדר קריטי.

בתוך כך, מנהלי שבעת בתי החולים הציבוריים כינסו הערב מסיבת עיתונאים, בה הזהירו כי החל ממחר יפסיקו לקלוט חולי קורונה בשל בעיות תקציב, וכי מיום רביעי ייאלצו לעבור לעבודה במתכונת שבת. המנהלים מתחו ביקורת חריפה על כך שהממשלה אינה מקיימת את ההסכם שנחתם עם בתי החולים, להעברת תקציבים שיאפשרו את המשך פעילותם.

במסיבת העיתונאים, שנערכה מול משרד הבריאות בירושלים, השתתפו מנהליהם של בתי החולים הדסה ושערי צדק בירושלים, מעייני הישועה בבני ברק, לניאדו בנתניה, ושלושה בתי חולים בנצרת.

מנכ"ל בית החולים שערי צדק, פרופ' עופר מרין, אמר: "ארבעה גלי קורונה, אנחנו עובדים יום ולילה, שבעה ימים בשבוע, בשביל להציל את מדינת ישראל. זו לא ססמה. שנה וחצי אנחנו מפעילים את העובדים שלנו יום ולילה בשביל להציל את המדינה מהמגפה".

"אני מתבייש לעמוד פה כפושט יד. המדינה הגיעה להסכם עם שבעת בתי החולים הציבוריים. ההסכם היה מאוד פשוט, היו בו שלושה סעיפים. אחרי יותר מחצי שנה – אף אחד מהסעיפים לא קוים".

"הספקים שלנו קרסו, משכורות החג של העובדים שלנו בסכנה", הוסיף מרין. "מעבר לכל דבר, אנחנו מסתכלים על החולים שלנו, האם נוכל להמשיך לתת להם טיפול מיטבי. אנחנו לא צריכים להתבייש – המדינה צריכה להתבייש".

מנכ"ל בית החולים האנגלי בנצרת, פרופ' פהד חכים, תקף: "ממשלת השינוי רימתה אותנו. אני קורא לשר הבריאות, רד אלינו. יושבים פה שבעה מנהלי בתי חולים, ואנחנו סומכים על כך שאתה תפתור את זה עוד הלילה".

מנכ"ל בית החולים לניאדו, נדב חן, אמר: "חתמנו על הסכמים, הכל היה מאוד ברור ומוחלט. לחצנו ידיים, אך שום דבר לא התקיים. לפני חודש קראו לנו למלחמה מחדש. צוותים שחוקים של שנה וחצי התייצבו בצו שמונה. את שלנו עשינו – אנחנו מטפלים במאות חולים. אבל כל מה שקשור לצד השני של ההתחייבות – שום דבר לא עומד. בירוקרטיה, תירוצים, ועדות. אנחנו לא יכולים לקבל יותר חולי קורונה. נעבור ביום רביעי למתכונת שבת, לא נוכל לטפל יותר. זו לא שביתה, פשוט אין לנו כסף לספקים, אין לנו כוח אדם, כי מה שהבטיחו – לא קיימו".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה