חדשות בעולם

טראמפ – לא, טליבאן – כן: ביקורת עולמית על הרשת החברתית טוויטר

בעוד שחשבונו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ נחסם יותר מפעם אחת, חשבונו של דובר הטליבאן נותר פתוח. בעקבות כך, הועלתה ביקורת חריפה על ידי חבר בית הנבחרים האמריקאי ורשת החדשות פוקס ניוז

  • ט' אלול התשפ"א
חשבון הטוויטר של דובר הטליבאן חשבון הטוויטר של דובר הטליבאן
אא

בעוד ארגון הטליבאן משלים את כיבוש אפגניסטן ונכנס לבירת המדינה קאבול, מתגברת הביקורת בארה"ב על היחס המפלה של הרשת החברתית טוויטר בין דוברי ארגון הטליבאן לבין הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. חבר בית הנבחרים האמריקאי דאג למבורן, תקף אתמול בפוסט חריף את הרשת החברתית ושאל כיצד יתכן שטוויטר מאפשרת לחשבון הרשמי של דובר הטליבאן זביהוללה מוג'אהיד, להמשיך לפעול כרגיל בעוד שחשבונו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ נחסם.

גם רשת החדשות פוקס ניוז התייחסה לסוגייה ואף פנתה לטוויטר בכדי לקבל הבהרות. ברשת פוקס ציינו כי חשבונו של האיש המגדיר את עצמו כדובר הטליבאן ושיש לו 280 אלף עוקבים, אינו מאומת אמנם, אך הוא העביר לאורך כל היממות האחרונות דיווחים על התקדמות הכוחות של המליציה והעלה בו ראיונות עם אנשיה, כך שככל הנראה מדובר בחשבון שתומך בטרור.

בעקבות זאת, שאלו ברשת פוקס את טוויטר מדוע חשבון הנשיא טראמפ לשעבר נחסם בנימוק שהחשבון מעורר את הסכנה ל"הסתה נוספת ואלימות" וזאת בעוד שהנשיא טראמפ רק הביע דעות ולא תמך באלימות בפועל, ומנגד, חשבונו של איש טרור של ממש, החבר בארגון טרור, ממשיך לפעול כרגיל.

ביקורת דומה הביע גם הפוליטיקאי הצרפתי חבר פרלמנט האיחוד האירופאי ז'רום ריוויאר, שכתב כי "את החשבון של טראמפ טוויטר חסמה אך היא ממשיכה לאפשר את החשבון של דור הטליבאן". טוויטר טרם הגיבה לטענות. 

תגיות:טוויטרטראמפטליבאן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה