סלבס בהתחזקות

השחקן המפורסם ישראל אטיאס נפקד בבן בזכות ברכת הגר"ח קנייבסקי

ישראל אטיאס, אחד השחקנים המפורסמים בארץ, סיפר בראיון כי במשך שלוש שנים ניסו הוא ורעייתו להביא ילדים לעולם, אך ללא הצלחה. הוא פנה לגר"ח קנייבסקי לברכה ולפני 4 חודשים נולד בנו, שנקרא על שמו של שר התורה

אא

במשך שלוש שנים, עברו השחקן ישראל אטיאס ואשתו נעמי טיפולי פוריות. מעטים ידעו שהוא ורעייתו מתאכזבים כל חודש מחדש. כלפי חוץ הם נראו מאושרים ומוצלחים, אך בלילות, כל אחד הצטנף בתוך עצמו. "הייתה תקופה שלא עזבו אותנו באירועים עם השאלות של 'מה קורה, אתם לא רוצים ילדים?'", אמר אטיאס בראיון לידיעות אחרונות. "כל פעם המצאתי תשובות, וכל הדרך הביתה הייתי מתפלל שהיא לא תעלה את הנושא הזה אחרי שדיברו איתנו על זה כל הערב. היא הייתה בוכה בחדר ואני הייתי יוצא למרפסת ומדבר עם הקב"ה, חצי צוחק וחצי בוכה".

אטיאס מספר כי זו הייתה תקופה לא פשוטה של ייסורים פנימיים, אך כלפי חוץ, הוא ניסה לשדר חוזק בשביל לא להתפרק. "בתקופה של הטיפולים, מספיק שהייתי רואה אבא משחק עם הילד שלו בגינה כדי שאני אלך לצד ואתפרק. אני זוכר שאחרי שנתיים של טיפולים שלא הצליחו, אמרתי לעצמי, 'לרבי מלובביץ' לא היו ילדים. אז מי אתה שתבוא בטענות? רבים וטובים לא עשו ילדים'. אבל אני לא אומר לה את זה. היא הייתה בוכה לי שזה לא הולך ומה נעשה. אני רק אומר לה בשלב ההוא, יש לי אותי ואותך, וגם אם לא יהיו לנו ילדים זה מספיק לי".

מי שהעניק לאטיאס תמיכה רוחנית באותה תקופה היה שר התורה הגר"ח קנייבסקי. "הגעתי אליו בגלל שלא הצלחנו להיכנס להיריון. אחרי שנה עשו לנו בדיקות והכל נראה בסדר. ואז אומרים לנו, תשחררו! זה פסיכולוגי! אז הגעתי לרב. רציתי ברכה, תפילה מסוימת. משהו רוחני. רציתי נס. כי היריון זה נס. הוא הסתכל עליי, חייך. הקשיב ואמר לי, תהיה רגוע, יהיה בסדר. אמר לי תלמד מסכת כזאת וכזאת. הוא איש מדהים. ואני אדם מאמין. אז האמונה שלי לא נעלמה, אבל בשנים האלה אני רואה את אשתי מזריקה לעצמה לבד חודש ועוד חודש, ואני אומר לעצמי, זה לא נתפס. ופתאום בדיקת היריון חיובית. ואתה אומר יש. אתה מתפלל. ואז מגיע הטלפון שזה נפל. ומגיעה הנפילה. וחודש אחרי זה הכול מתחיל שוב. עברנו את זה שנתיים וחצי, חודש אחרי חודש, עד שאשתי אמרה זהו. די. היינו איוב של טיפולי הפוריות... בוא ננסה פעם אחרונה".

השניים כבר השלימו עם העובדה שלא יהפכו להיות הורים עד שיום בהיר אחד נעמי הרתה. "אני זוכר שהתקשרו אלינו. שמנו על רמקול. וקול אדיש אמר מהצד השני שזה חיובי. שנינו התחלנו לבכות, ואז לקפוץ משמחה. ואז אני אומר לה, לא־לא, אסור לך לקפוץ! אני אקפוץ. אבל גם אז לא סיפרנו כמעט לאף אחד. ברמה שההורים שלנו ידעו אבל האחיות שלה לא. רוב החברים לא ידעו כלום. נעמי עברה היריון הכי מוגן שיש. לא זזה. הקורונה באה לנו בול. ככה גם לא היינו צריכים להתמודד עם שאלות. עד חודש שישי נעמי בכלל לא יצאה מהבית".

ריי חיים אטיאס נולד בעזרת השם בריא ושלם באפריל האחרון ונקרא על שם מרן הרב חיים קנייבסקי. אטיאס אומר שזה שינה את חייו לחלוטין והוא מרגיש שזה הייעוד שלו. "אני לא אשכח את הרגע הזה שאני מחזיק אותו פעם ראשונה. מסתכל עליו ואומר לו אהלן, נעים מאוד. אני אבא שלך ואני אוהב אותך", אמר אטיאס. "נקשרתי אליו מהרגע הראשון. אני איתו כל יום. משמיע לו שירים ומספר לו על פרשת השבוע".

במהלך הראיון, אטיאס העיד על עצמו שהוא אדם מאמין, שומר שבת, היה גם באומן, וכאמור, הוא גם מבקר ומתייעץ עם הגר"ח קנייבסקי. אטיאס גם חלק מהחברותא שהתקבצה סביב השחקן דני שטג, וכוללת את אביב אלוש, איתי תורג'מן ומוריס כהן. הם נפגשים פעם בשבוע ולומדים יחד גמרא.

 

תגיות:הגרח קנייבסקיישראל אטיאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה