חדשות בריאות

"הזיה": העימות החריף בקבינט הקורונה

בישיבת קבינט הקורונה, התעמתו מספר שרים עם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון על רקע סירובה לאפשר לחסן ילדים בתוך מוסדות החינוך. בסביבתה של השרה מכחישים את הדיווח כי היא השתמשה במילים "חיסון בכפייה" ביחס לחיסונים בבתי הספר

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, המתנגדת בנחרצות לחסן ילדים לקורונה בתוך מוסדות החינוך, עוררה אתמול (רביעי) סערה בישיבת קבינט הקורונה כאשר סירבה להיענות לקריאתם של שרים לרכך את עמדתה ולאפשר מציאת פתרון לסוגיה. כך עולה מציטוטים מתוך הדיון, שהובאו הבוקר על ידי כתבת גלי צה"ל, מוריה אסרף וולברג.

על פי הדיווח, שאשא ביטון התעמתה בנושא עם שרת התחבורה מרב מיכאלי ושר הבריאות ניצן הורוביץ. מיכאלי צוטטה כמי שאמרה: "אני לא מבינה מה ההבדל בין טטנוס או פפילומה, או כל חיסון אחר שנותנים בבית ספר, לבין חיסון לקורונה. פשוט לא מצליחה להבין".

שאשא ביטון השיבה כי "אין לנו בעיה לחסן בבתי הספר אבל לא בשעות הלימודים".

על כך הגיב הורוביץ: "נו, אבל מתי הם נמצאים שם? בשעות הלימודים. אז מה זה עוזר לחסן אחר כך". על כך ענתה שרת החינוך, כי "בית הספר צריך להיות מקום מוגן רגשית וחינוכית ולא מקום לחיסון בכפייה". בסביבתה של שאשא ביטון טוענים בתוקף כי היא לא השתמשה במילה "כפייה", אולם גורמים אחרים בקבינט מתעקשים כי המילה נאמרה.

על פי דיווחים אחרים, יו"ר מפלגתה של שאשא ביטון, שר המשפטים גדעון סער, התערב בוויכוח והציע לחסן את הילדים ב"שעת אפס", לפני תחילת הלימודים, אולם הצעתו לא נענתה בחיוב על ידי שרת החינוך. בהמשך העימות אמרה מיכאלי: "תקשיבו, זו הזיה. פשוט הזיה. אני לא מבינה את הדבר הזה. צריך לחסן, אז למה לא לעשות את זה בכל מקום שאפשר?".

כזכור, לפני כשבועיים דיווח עמית סגל בחדשות 12 כי שרים בממשלה תקפו בחריפות את שאשא ביטון, על רקע העימותים בינה לבין הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות וסירובה לאפשר חיסון ילדים במסגרת מערכת החינוך. בדיווחו הובאו הציטוטים הבאים של שרים נגד שרת החינוך: "שני מיליון תלמידי ישראל שבויים בידי מכחישת קורונה. היא התאהבה בפוזיציית המטיף בשער ובכותרות שנלוות לה. שגרת האזרחים חשובה לנו לא פחות מאשר לה, וכל ניסיון להציג את זה אחרת כבר מעורר גיחוך".

ועוד מהציטוטים החריפים נגד שרת החינוך: "במקום לדלג מאולפן לאולפן, שתשב לנהל דיאלוג נורמלי עם עמיתיה לשולחן קבלת ההחלטות. לסרב לחסן בבתי הספר? היא השתגעה לחלוטין?". גם ראש הממשלה נפתלי בנט זכה לביקורת: "ההתנהלות של בנט איתה מעלה תהיות באשר ליכולת שלו לנהל את הממשלה".

הציטוטים שהובאו בשמה של שאשא ביטון זכו לתגובות חריפות נגדה ברשת. עקיבא נוביק מתאגיד כאן כתב: כי ציטוטים אלו "מעוררים חשק עז לקחת מזלג ולהכניס אותו לשקע, להטיח את הראש בקיר שוב ושוב, לסטור לעצמך בחוזקה, ולתהות למה ראש הממשלה בנט וראש הרשימה שלה סער לא עושים כלום עם ההזיה הזאת".

בר שם-אור מחדשות 13 הגיב: "מתן אפשרות להתחסן בכל מקום זו פריבילגיה שיש כמעט רק בישראל. זה לא כפייה, והשימוש במונח הזה הוא מניפולציה. ז'רגון מתנגדי חיסונים על מלא מלא".

העיתונאי יוסי הדר כתב: "בלתי נתפס. שאשא ביטון מטרפדת בדיקות ומונעת חיסונים בבתי הספר. אינספור חיסונים ובדיקות נעשו לאורך השנים בבתי הספר, שאמורים לדאוג לא רק להשכלה אלא גם לשלומו ובריאותו של התלמיד. מה קורה פה? מישהו צריך לומר לשרת החינוך שהיא חיה בסרט ולקרוא אותה לסדר בהקדם".

תגיות:חיסוןיפעת שאשא ביטוןנגיף הקורונהקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה