חדשות בריאות

קבינט הקורונה אישר: תו סגול בקניונים, תו ירוק מורחב מגיל 3

שרי הקבינט החליטו להרחיב את התו הירוק לכל ענפי המשק ולהחילו מגיל 3 ומעלה. בקניונים ובבתי מסחר ששטחם מעל 100 מטרים יונהג תו סגול המגביל את התפוסה. עוד הוחלט להחיל מגבלות התקהלות באירועים המוניים. כל הפרטים

(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

ברקע הזינוק בתחלואה, קבינט הקורונה אישר הערב (רביעי) הגבלות נוספות, הכוללות את הרחבת התו הירוק כמעט לכל ענפי המשק, החלת תו סגול בקניונים והטלת מגבלות התקהלות באירועים המוניים. המגבלות המורחבות של התו הירוק ייכנסו לתוקף ביום רביעי הבא, והתו הסגול ייכנס לתוקף יומיים קודם לכן, ביום שני – בכפוף לאישור התקנות הרלוונטיות.

על פי ההודעה שנמסרה בתום הישיבה, הוחלט להחיל את התו הירוק על כל ענפי המשק, למעט קניונים ומסחר. במתחמים בהם פועל התו, תתאפשר כניסה למחוסנים ומחלימים או בהצגת בדיקת קורונה שלילית. התו יוחל החל מגיל 3, כאשר בדיקות בגילאי 12-3 יתבצעו ללא תשלום ובמימון המדינה. מגיל 12 ומעלה, הבדיקות עבור מי שלא התחסנו מבחירה יהיו כרוכות בתשלום.

כמו כן, הוחלט לחדש את מתווה התו הסגול בקניונים ובבתי מסחר, על ידי הגבלת תפוסה ביחס של אדם אחד לכל 7 מטרים. חנויות שגודלן עד 100 מטרים יוחרגו, והתו הסגול לא יוחל בהן.

בנוסף, השרים החליטו להגביל את ההתקהלות באירועים המוניים, המתקיימים ללא מקומות ישיבה מסומנים, לעד 1,000 איש בחלל סגור ועד 5,000 איש בחלל פתוח. אירועים הנערכים עם מקומות ישיבה מסומנים ימשיכו להתקיים ללא הגבלה מספרית, בהתאם לתו הירוק. באירועים המתקיימים בבתים פרטיים ודומיהם, שבהם לא חל תו ירוק, תיקבע מגבלת התקהלות של עד 50 איש במקום סגור ועד 100 איש במקום פתוח.

במהלך הישיבה התגלע ויכוח האם להטיל הגבלות על מספרי המשתתפים באירועים ושמחות. בסיכום הדיון הוחלט להסמיך את ראש הממשלה, שר הבריאות, שר האוצר, שרת הכלכלה ושרת החדשנות והמדע לגבש מתווה בנושא ולהביאו לאישור בהקדם.

השרים אישרו גם את התקנות ליישום המתווה לפתיחת מערכת החינוך, כפי שסוכם בין שרי החינוך והבריאות. בישיבה שררה הסכמה, כי אין לדחות את פתיחת שנת הלימודים.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי מספר חולי הקורונה שמצבם מוגדר קשה עלה ל-405, 64 מתוכם מחוברים למכונות הנשמה. מצבם של 86 חולים מוגדר קריטי. מחצות ועד השעה 21:40 אובחנו 4,766 מאומתים חדשים לנגיף, ומספר החולים הפעילים ברחבי הארץ עומד כעת על 40,420. מניין הנפטרים מפרוץ המגפה עלה ל-6,587.

תגיות:נגיף הקורונהקבינט הקורונהתו ירוקתו סגול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה