חדשות בריאות

"על סף קטסטרופה": אדלשטיין במתקפה נגד ממשלת בנט

ברקע הזינוק בתחלואה, מתח שר הבריאות לשעבר, יולי אדלשטיין, ביקורת חריפה על הממשלה: "חוסר מנהיגות". קבינט הקורונה יתכנס כדי לדון בהרחבת התו הירוק והחלתו על רוב ענפי המשק

אדלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אדלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר הבריאות לשעבר, יולי אדלשטיין (הליכוד), תקף בצהריים (רביעי) בחריפות את הממשלה על רקע הזינוק בתחלואת הקורונה: "העברנו מדינה עם אפס תחלואה ואנחנו על סף קטסטרופה", כתב בטוויטר. "התאפקתי. לא רציתי להתחיל בהעברת ביקורת מיד עם סיום תפקידי".

"ביקשתי להביע דעה על פי המעשים ולא על פי האנשים", הוסיף אדלשטיין. "התוצאות מדברות בעד עצמן. המצב נורא. מתעלמים לחלוטין מהמלצות אנשי המקצוע. אין צעדים רציניים, נחושים, משמעותיים למיגור המגפה. כשר הבריאות בטחתי באנשי המקצוע שלי. כיום דוחקים אותם כאילו הם הבעיה ולא הפיתרון".

אדלשטיין התייחס גם להתבטאותה אמש של שרת הפנים איילת שקד, שאמרה כי "צריך לדעת גם להכיל חולים קשים וגם להכיל מתים". לדבריו, "מדינת ישראל יכולה להכיל בעיות כלכליות ולסייע לנפגעים, אבל אנחנו לא יכולים להכיל את המתים. אי אפשר להחזיר את המתים לחיים, או לזלזל בסבלם של החולים, בעיקר הקשים. חזרנו למצב בו מאות זקנים נדבקים מדי שבוע. האוכלוסיה שהכי זקוקה להגנה סובלת מחוסר בתקציב ובלי הנחיות ברורות. הישגים שנבנו בעמל רב פשוט קורסים".

"ההתדרדרות הגורפת במדדי התחלואה מעידה על חוסר מנהיגות", סיכם אדלשטיין. "חייבים להגביר את קצב החיסונים, להגיע לכל מגזר ויישוב, לחזק את צוותי הרפואה, לזרז את המענה לתוצאות הבדיקות ולאפשר להיבדק במהירות".

קבינט הקורונה יתכנס אחר הצהריים לדון בהטלת הגבלות נוספות. אמש קיים ראש הממשלה נפתלי בנט דיון מקדים עם בכירי מערכת הבריאות, במהלכו סוכם להמליץ בפני הקבינט על החלת התו הירוק על רובם המוחלט של ענפי המשק והמוסדות הציבוריים והפרטיים. התו הירוק יוחל מגיל 3 ומעלה, ומועד כניסתו לתוקף ייקבע בהתאם להיערכות להשלמת הקמתו של מערך הבדיקות המהירות. על פי דיווחים מהישיבה, נדחתה המלצת משרד הבריאות להגביל את ההתקהלות במקומות הפועלים תחת תו ירוק, וכן נדחתה ההמלצה להפעיל תו סגול.

על פי נתוני משרד הבריאות, מספר החולים המאושפזים בבתי חולים עלה ל-694, ומספר החולים שמצבם מוגדר קשה עומד על 400 – המספר הגבוה ביותר מאז חודש מרץ. 62 חולים מחוברים למכונות הנשמה, ומצבם של 87 חולים מוגדר קריטי. מתחילת השבוע נפטרו 38 חולים כתוצאה מסיבוכי הנגיף, ובכך עלה מניין הנפטרים מפרוץ המגפה ל-6,580. מתחילת החודש נפטרו 102 חולים – לעומת 51 במהלך חודש יולי.

תגיות:יולי אדלשטייןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה