חדשות בריאות

שקד: "זו מגפה – צריך לדעת להכיל מתים וחולים קשים"

בריאיון לחדשות 13, אמרה שרת הפנים איילת שקד כי הממשלה קיבלה "החלטה אסטרטגית לא פשוטה לחיות לצד הקורונה", וזו מצריכה "לדעת גם להכיל חולים קשים וגם להכיל מתים". קבינט הקורונה יתכנס מחר לאשר את הרחבת התו הירוק והחלתו מגיל 3 על רוב ענפי המשק

(צילום: David Cohen/Flash90)(צילום: David Cohen/Flash90)
אא

(עודכן: 23:33)

שרת הפנים איילת שקד דחתה הערב (שלישי) את הטענות נגד הממשלה על התנהלותה מול התפשטות מגפת הקורונה. בריאיון לחדשות 13 טענה השרה כי הממשלה לא התנהלה בשאננות מול התפרצות הנגיף: "קיבלנו החלטה אסטרטגית לא פשוטה לחיות לצד הקורונה, בהבנה שיש חיסונים. צריך לדעת גם להכיל חולים קשים וגם להכיל מתים, כי זו מגפה – ובמגפה אנשים מתים. זה קורה כרגע בכל העולם".

בתשובה לשאלה מה הנקודה בה תשנה הממשלה את מדיניותה לכיוון של החלטה על סגר, השיבה שקד: "הנקודה היא אי ספיקת מערכת הבריאות. כמובן, ההחלטה צריכה להתקבל קודם. אנחנו מכירים את הגרפים ויודעים לקבל את ההחלטה קודם".

דבריה של שקד הובילו לתגובות חריפות ברשתות החברתיות ובקרב פוליטיקאים מהאופוזיציה. חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) תקף: "חבורת חדלי אישים שכמותכם. נכשלתם. לכו הביתה. תכתבו איזה ספר. אי אפשר להכיל יותר את הטמטום וההפקרות שלכם".

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, מסר: "דבריה של השרה שקד גובלים בהפקרות. היה מצופה משרה בממשלת ישראל להבין שכל אדם הוא עולם שלם וערך עליון, וממשלה שמזלזלת בחיי אדם אינה ראויה למשול בעם ישראל".

חבר הכנסת אופיר סופר (הציונות הדתית) כתב כי מדובר ב"אמירה אומללה של שקד שמשקפת את תפקודה הכושל של הממשלה. עם כאלו יכולות הכלה שפשוט יגידו גדול עלינו, יקומו וילכו".

בעקבות הסערה, פרסמה שקד הודעת הבהרה: "כל נפטר הוא עולם ומלואו, וחיי אדם הם ערך עליון ומקודש. כוונתי הייתה להסביר את המחיר שבהתמודדות מתמשכת עם המגפה העולמית. מוטב היה אם הייתי מתנסחת אחרת. אני חוזרת ומבקשת ללכת להתחסן, זה מציל חיים".

מוקדם יותר קיים ראש הממשלה נפתלי בנט ישיבת הערכת מצב עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ובכירי משרדו, לדון בצעדים נוספים לצמצום התחלואה. בתום הדיון נמסר, כי סוכם להמליץ בפני קבינט הקורונה על החלת תו ירוק החל מגיל 3 על רובם המוחלט של ענפי המשק והמוסדות הציבוריים והפרטיים. אלו כוללים, בין השאר: בריכות שחייה, חדרי כושר, מוסדות אקדמיים, כל אירועי התרבות והספורט, כנסים ותערוכות, מוזיאונים וספריות, מסעדות ובתי מלון. 

בנוסף, הוחלט להמליץ כי באירועים בבתים פרטיים ובמקומות שבהם לא חל תו ירוק תיקבע מגבלת התקהלות של עד 50 איש בחללים סגורים ועד 100 איש בחללים פתוחים. על פי הדיווח בחדשות 12, המלצת משרד הבריאות להגביל את ההתקהלות במקומות הפועלים תחת תו ירוק נדחתה, וכן נדחתה ההמלצה להפעיל תו סגול.

קבינט הקורונה יתכנס מחר לדון בהמלצות ולאשרן. מועד כניסתו לתוקף של התו הירוק המורחב ייקבע בהתאם להיערכות להשלמת הקמתו של מערך הבדיקות המהירות.

תגיות:איילת שקדנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה