חדשות בריאות

2,400 חולים קשים בעוד חודש: התחזית הקודרת של משרד הבריאות

בדיון שנערך אמש אצל ראש הממשלה נפתלי בנט, הוצג בפניו תרחיש אימים לפיו בתחילת ספטמבר יעלה מספר החולים הקשים ל-1,200, וכעשרה ימים לאחר מכן יכפיל את עצמו. בישיבה סוכם להגדיל בהדרגה את יכולת הספיקה של מערכת הבריאות. שר הבריאות לשעבר, יולי אדלשטיין: "אנחנו על סף קטסטרופה"

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בדיון שערך אמש (שלישי) ראש הממשלה נפתלי בנט, הציגו בפניו בכירי משרד הבריאות תרחיש קודר, לפיו מספר החולים הקשים ישלש את עצמו תוך שלושה שבועות ויגיע ב-1 בספטמבר ל-1,200. מספר המאושפזים בבתי החולים צפוי לעלות ל-2,400.

במשרד הבריאות מעריכים, כי כעשרה ימים לאחר מכן מספר החולים הקשים יעלה ל-2,400 ובבתי החולים יהיו מאושפזים 4,800 חולים.

בעקבות תחזית האימים, הוחלט בדיון להגדיל בהדרגה את יכולת הספיקה של מערכת הבריאות. על פי התוכנית, בשלב המיידי יתוגברו בתי החולים הגריאטריים וקופות החולים בקהילה. בתוך כעשרה ימים יתווספו למערכת הבריאות 100 תקנים עבור רופאים, 500 תקנים עבור אחיות וכ-200 אנשי צוות פרא-רפואיים. תוספת דומה תינתן בשתי פעימות נוספות – בסוף החודש וב-10 בספטמבר.

על פי הנתונים שמסר הבוקר משרד הבריאות, מספר החולים המאושפזים בבתי חולים עלה ל-694, ומספר החולים שמצבם מוגדר קשה עומד על 400 – המספר הגבוה ביותר מאז חודש מרץ. 62 חולים מחוברים למכונות הנשמה, ומצבם של 87 חולים מוגדר קריטי. מתחילת השבוע נפטרו 38 חולים כתוצאה מסיבוכי הנגיף, ובכך עלה מניין הנפטרים מפרוץ המגפה ל-6,580. מתחילת החודש נפטרו 102 חולים – לעומת 51 במהלך חודש יולי.

שר הבריאות לשעבר, יולי אדלשטיין (הליכוד), תקף בצהריים בחריפות את הממשלה על רקע הזינוק בתחלואה: "העברנו מדינה עם אפס תחלואה ואנחנו על סף קטסטרופה. התאפקתי. לא רציתי להתחיל בהעברת ביקורת מיד עם סיום תפקידי. ביקשתי להביע דעה על פי המעשים ולא על פי האנשים".

"התוצאות מדברות בעד עצמן", הצהיר אדלשטיין. "המצב נורא. מתעלמים לחלוטין מהמלצות אנשי המקצוע. אין צעדים רציניים, נחושים, משמעותיים למיגור המגפה. כשר הבריאות בטחתי באנשי המקצוע שלי. כיום דוחקים אותם כאילו הם הבעיה ולא הפיתרון".

אדלשטיין התייחס גם להתבטאותה אמש של שרת הפנים איילת שקד, שאמרה כי "צריך לדעת גם להכיל חולים קשים וגם להכיל מתים". לדבריו, "מדינת ישראל יכולה להכיל בעיות כלכליות ולסייע לנפגעים, אבל אנחנו לא יכולים להכיל את המתים. אי אפשר להחזיר את המתים לחיים, או לזלזל בסבלם של החולים, בעיקר הקשים. חזרנו למצב בו מאות זקנים נדבקים מדי שבוע. האוכלוסיה שהכי זקוקה להגנה סובלת מחוסר בתקציב ובלי הנחיות ברורות. הישגים שנבנו בעמל רב פשוט קורסים".

"ההתדרדרות הגורפת במדדי התחלואה מעידה על חוסר מנהיגות", סיכם אדלשטיין. "חייבים להגביר את קצב החיסונים, להגיע לכל מגזר ויישוב, לחזק את צוותי הרפואה, לזרז את המענה לתוצאות הבדיקות ולאפשר להיבדק במהירות".

קבינט הקורונה יתכנס בהמשך היום לדון בהחמרת ההגבלות. בדיון המקדים אמש הוחלט להמליץ בפני הקבינט על החלת התו הירוק על רובם המוחלט של ענפי המשק והמוסדות הציבוריים והפרטיים. עם זאת, על פי דיווחים מהישיבה נדחתה המלצת משרד הבריאות להגביל את ההתקהלות במקומות הפועלים תחת תו ירוק, וכן נדחתה ההמלצה להפעיל תו סגול.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה