חדשות בארץ

פנייה ליו"ר הכנסת: "להעמיד את ח"כ מראענה במקומה"

יו"ר הוועדה לעובדים זרים, חברת הכנסת אבתיסאם מראענה, הודיעה כי דיוני הוועדה יתקיימו בלשון נקבה. יו"ר מפלגת נעם, חבר הכנסת אבי מעוז, פנה ליו"ר הכנסת מיקי לוי בבקשה להורות לה לנהל את הישיבות ב"עברית תקינה": "היא מבקשת בשם אג'נדה כלשהיא לפגוע בשפה העברית ולהמציא שפה ‏חדשה"

לוי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)לוי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר מפלגת נעם, חבר הכנסת אבי מעוז, פנה היום (שלישי) ליו"ר הכנסת מיקי לוי בבקשה להורות לחברת הכנסת אבתיסאם מראענה לנהל את דיוני הוועדה המיוחדת לעובדים זרים ב"שפה עברית תקינה".

פנייתו של מעוז נעשתה לאחר שמראענה, העומדת בראש הוועדה, הודיעה אתמול כי דיוניה יתנהלו בלשון נקבה.

במכתבו ללוי ציין מעוז, כי "על פי חוק יסוד 'ישראל – מדינת הלאום של העם היהודי', 'עברית היא שפת המדינה'". הוא ציטט את קביעת האקדמיה ללשון, לפיה "צורת הזכר בשפה העברית משמשת לא רק לזכר. היא גם הצורה שאנחנו נוקטים ‏כשאין לנו צורך להבחין במין – כלומר היא גם הצורה הסתמית, הלא מסומנת. על כן צורת הזכר יפה גם ‏לנקבות, מה שאין כן צורת הנקבה: זו מציינת רק נקבה ומוציאה את הזכר. זו דרכה של העברית".

לדברי מעוז, "‏דבריה של ח"כ מראענה הינם חמורים ומבזים את השפה העברית התקינה ואת כבוד הכנסת. ‏ראשית, ח"כ מראענה מבקשת לנהל ישיבות של ועדה מוועדות הכנסת בשפה שאיננה עברית, אלא היא שפה ‏חדשה ומומצאת. לא יעלה על הדעת כי חבר כנסת כל שהוא יחליט על דעת עצמו לעוות את שפתו של עם ישראל ‏ולהמציא כללי לשון חדשים".

"‏שנית, ברצוני לבקש הבהרה, האם ח"כ מראענה, מכוחה כיו"ר ועדה, דורשת לכפות את עמדותיה על חברי ‏הכנסת והאורחים המשתתפים בדיוני הוועדה? אם כן, היכן שמענו שיו"ר ועדה בכנסת יכפה כך את תפיסת ‏עולמו? ‏אזכיר כי רק לאחרונה, התחוללה מהומה במליאה כאשר אחד הח"כים לא פתח את נאומו כנהוג במילים ‏'אדוני יו"ר הכנסת'. מה נאמר על מי שמבקשת בשם אג'נדה כל שהיא לפגוע בשפה העברית, ולהמציא שפה ‏חדשה, ואף לכפות זאת על כלל המשתתפים בדיוני הוועדה?".

בסיום מכתבו ביקש מעוז מיו"ר הכנסת "להעמיד את ח"כ מראענה במקומה ולהבהיר לה ולאחרים את חומרת מעשיה, ולדרוש ממנה ‏לחזור בה בפומבי ולדבר בשפה העברית התקינה בעת ניהול הוועדה כמקובל. בל נתפלא אם נציגים לא רוצים ‏להופיע בוועדות בגין הפגיעה והזלזול הקיים בכבודה של הכנסת".

תגיות:השפה העבריתאבתיסאם מראענהאבי מעוזמיקי לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה