חדשות בעולם

"אני אוריד אתכן אפילו במים": טייס הולנדי הוריד נערות יהודיות ממטוס, וגרם לסערה

"אני לא אלוקים, אני לא יודע מה המניע של אנשים, אבל אם זה הולך כמו ברווז, מדבר כמו ברווז ושוחה כמו ברווז - זה ברווז", אמר הרב ישראל כהאן ממונסי. "אני מאוד חושד במניעים של אותם דיילים וצוותי תעופה שהורידו את הבנות מהמטוסים"

אא

תקרית שאירעה בימים האחרונים על שני מטוסים באמסטרדם - הובילה רב ממונסי שבניו יורק לטעון כי מדובר באנטישמיות. 

"אני לא אלוקים, אני לא יודע מה המניע של אנשים, אבל אם זה הולך כמו ברווז, מדבר כמו ברווז ושוחה כמו ברווז - זה ברווז", אמר הרב ישראל כהאן ממונסי. "אני מאוד חושד במניעים של אותם דיילים וצוותי תעופה שהורידו את הבנות מהמטוסים". 

את הדברים אמר הרב לאחר ש-56 נערות יהודיות מניו יורק וניו ג'רזי, הורדו משני מטוסים על ידי מאבטח של חברת  Airlines KLM Royal Dutch שטען כי הנערות עיכבו את הטיסה של יום שישי בבוקר, בשעתיים. "לא עשינו כלום", טוענות הבנות שהגיעו לראשונה לאמסטרדם במסגרת טיול בן שבועיים לביקור באתרים יהודיים עתיקים. "היינו קצת רועשות, בסדר. אבל לא היו קללות, לא צרחות, לא צעקות. לא היה כלום", אמרה המלווה שרה לרשת החדשות 'פוקס ניוז'. היא התעקשה שהבנות "התנהגו כמו נסיכות", בזמן שדובר חברת התעופה הציג עמדה שונה לחלוטין. 

לדבריה, בטיסה לוינה הטייס אמר לה שהוא "לא באמת רוצה לקחת אותן על המטוס הזה, כי שמעתי שאתן מגעילות ומקללות. אם אתן לא תתנהגו כמו שצריך אני הולך לעשות נחיתת חירום ולהוריד אתכן באי או אפילו במים. תצטרכו לעשות את הדרך חזרה לניו יורק בשחייה", איים עליה. 

אלא שהטייס לא רק מימש את איומו באמסטרדם, אלא אף יידע את כל חברות התעופה מאמסטרדם לניו יורק - שאין להעלות אותן. "ניסינו 17 חברות תעופה שטסות מאמסטרדם לניו יורק, ומכולן קיבלנו תשובה שלילית", מסבירה שרה. לדבריה, היא שוחחה שנית עם המאבטח שאיתו התחיל כל הבלאגן על המטוס, והתחננה שידבר עם צוותי התעופה שהבנות יעלו על המטוס כדי להגיע הביתה, אך הוא סירב להעלות את כולן. "הנה הרשימה של הבנות שיכולות לעלות. מה תעשי עם השאר, אין לי מושג ולא אכפת לי", אמר לה. 

ברשימה שהמאבטח נתן לה גילתה שרה כי כל הכרטיסים שלהן הוזמנו ביחד, וזו כנראה הסיבה שהמאבטח אפשר את העלאתן - לא ברור מדוע. 

שרה הורשתה לעלות על המטוס כדי לטוס עם 36 הבנות שהורשו לעלות עליו, אך ירדה ממנו ברגע האחרון כדי להישאר עם 17 בנות שהוזנחו לנפשן בשדה התעופה. 

כשנשאלה על מה כל המהומה, השיבה שרה כי צוות התעופה התעלל בהן והאשים את הבנות בכך שאכלו 'שלא בזמן הארוחה', כאילו נוסעים רשאים לאכול רק כאשר חברת התעופה מספקת כריכים ומשקאות, למרות שבכריכים הם לא נגעו כי מטעמי כשרות. בשדה התעופה ניסתה שרה בתושייה רבה לקנות כרטיסים לבנות שנשארו, תמורת סכום מופקע של 2,000 יורו לכרטיס, רק כדי שהם יוכלו לחזורח כבר הביתה. 

ברוב ייאושה פנתה שרה לאחד העסקנים האמריקניים שהכיר את הסנטור של מדינת ניו יורק, ודרכו הגיעה למנכ"ל חברת דלתא שאישר להעלות את הנערות בטיסה לניו יורק, במטוס שיצא בשעה 4 לפנות בוקר. 

תגיות:אמסטרדם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה