חדשות בארץ

שוב: תמונת חרדי בכתבה על הקורונה

לטור באתר "הארץ", שעסק בזלזול של הציבור הישראלי בהנחיות הקורונה, צורפה תמונה של משפחה חרדית. בעקבות תגובות זועמות ברשת, הוסרה התמונה והוחלפה בתמונת אילוסטרציה אחרת

  • ב' אלול התשפ"א
(אילוסטרציה: פלאש 90)(אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

ההטיה האנטי-חרדית השוררת בכלי תקשורת בישראל אינה פוסקת. דוגמה נוספת לכך ניתנה הבוקר (שלישי) באתר "הארץ", כאשר לטור דעה של העיתונאית נעה לנדאו שעסק בזלזול הציבורי בישראל בהנחיות הקורונה צורפה תמונה של אדם חרדי עם ילדיו.

יודגש, כי הטור של לנדאו לא עסק כלל באופן ספציפי בציבור החרדי. "אנחנו מזלזלים ובוכים", כתבה בהתייחסות לכלל הציבור. היא פנתה בקריאה לאזרחים לעשות את המינימום הנדרש מהם ולציית להנחיות של עטיית מסכה ושמירה על ריחוק חברתי והיגיינה כדי למנוע סגר: "אם כל מי שמתנגד נחרצות לסגר היה ממחר מרים את המסכה מהסנטר ושומר מרצונו על ריחוק חברתי, גם אם הוא מחוסן – לא היה צורך בסגר". את דבריה סיימה בתחזית פסימית: "בואו נהיה ריאליים: זה לא יקרה, והקורונה גם לא תמגר את עצמה".

כאמור, ב"הארץ" בחרו 'למסגר' את הכתבה באמצעות צירוף תמונה של משפחה חרדית. גולשים רבים ברשת הגיבו על כך בזעם. העיתונאי אריאל אלחרר כתב: "זה פשוט מקומם ומעצבן כל פעם מחדש, למה צריך לדחוף תמונות של חרדים על סתם כתבות קורונה? אולי מספיק עם הנדסת התודעה הזו?".

עיתונאי "מקור ראשון", שילה פריד, כתב: "במאגרי התמונות שרוב כלי התקשורת משתמשים בהם, אם מחפשים covid19 או קורונה – לא נתקלים מיד בתמונות של חרדים. יש שם המון תמונות שקשורות לבדיקות, בידוד, מסכות – בלי חרדים. מקווה עדיין שמדובר במקריות מוזרה ולא שמישהו יושב ומחפש לשבץ תמונות דווקא של חרדים בידיעות קורונה שוב ושוב".

עיתונאית ערוץ 20, אפרת פינקל, תקפה: "לא רק תמונה באתר. הלוואי שזו הייתה סתם רק תמונה באתר. זו מגמה ברורה, שגם אחרי הסברים בלי סוף מנסה להציג את החרדים כאנרכיסטים שמסכנים את הציבור. זה לא נעצר בעיתון, זה פוגע בנו, באופן ישיר, פעם אחר פעם".

בעקבות הביקורת, הוסרה התמונה מאתר "הארץ" והוחלפה בתמונת אילוסטרציה אחרת.

ההטיה בתקשורת הישראלית נגד הציבור החרדי באה לידי ביטוי נרחב במהלך מגפת הקורונה. גם בגל הנוכחי, שהחל עם נתוני תחלואה נמוכים מאוד בציבור זה, ממשיכים בכלי תקשורת שונים לפעול ליצירת זיהוי בינו לבין הנגיף. כך, לדוגמה, בכתבה שפורסמה לפני שבועיים בידיעות אחרונות, שעסקה בכוונת משרד הבריאות להמליץ לקבינט הקורונה על בידוד לכל השבים מחו"ל, צורפה תמונה של חרדים בנתב"ג, וזאת למרות שהדיווח כלל לא נגע לציבור החרדי. בעקבות תגובות זועמות, הודו במערכת העיתון כי "בחירת התמונה אכן גרועה ומיותרת. היא הוסרה מהפלטפורמות הדיגיטליות שלנו".

בתחילת החודש שעבר, לכותרת בחדשות 13 שעסקה בעליית נתוני התחלואה צורפה תמונתו של חרדי. גם במקרה זה, תגובות המחאה ברשת עזרו מחדשות 13 נמסר כי "הבחירה בתמונה הייתה רנדומלית, ומדובר בטעות אנוש וללא כל כוונה חלילה לפגוע, ועל כך אנו מתנצלים. הציוץ הוסר וההנחיות בנושא חודדו".

תגיות:הציבור החרדיהתקשורת הישראליתנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה