חדשות בארץ

ראש המל"ל היוצא: "בלימת איראן – יעד בעדיפות עליונה"

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת קיימה ישיבת פרידה מראש המל"ל היוצא, מאיר בן שבת, המסיים את תפקידו בשבוע הבא. בן שבת הגדיר את המאזן האסטרטגי של ישראל כ"חיובי אך שברירי ומרובה אתגרים", וציין את חיזוק המשילות וביטחון הפנים כאתגר מרכזי: "נדרש שילוב זרועות, מאמץ נחוש ואולי גם פתרונות לא שגרתיים"

בן שבת (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)בן שבת (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
אא

ועדת החוץ והביטחון, בראשות חבר הכנסת רם בן ברק, התכנסה היום (שני) לישיבת פרידה מראש המל"ל היוצא, מאיר בן שבת, שיסיים את תפקידו בשבוע הבא. בדבריו בישיבה, אמר בן שבת כי המאזן האסטרטגי של ישראל "חיובי אך שברירי ומרובה אתגרים". הוא הדגיש, כי בלימת איראן צריכה להישאר יעד בעדיפות עליונה.

בתחילת הישיבה בירך בן ברק את ראש המל"ל בשם הוועדה: "זכות הייתה לנו כוועדת החוץ והביטחון לפעול מולך, הן כראש המל"ל והן בתפקידיך הקודמים בשירות המדינה. רוח מנהיגותך עברה כחוט השני אצל הנציגים שנשלחו מטעמך להופיע בפנינו. תודה על תרומתך המשמעותית לביטחון המדינה בתקופה זו, כמו גם בשנים עברו. מאחלים לך הצלחה באשר תפנה. יישר כוח גדול על הכל".

"מעטים האנשים במדינת ישראל שיודעים את תרומתך העצומה בכל הקשור לביטחון המדינה, תמיד בצנעה ותמיד במקצועיות רבה מאוד", הוסיף בן ברק. "אני מאחל לך מכל הלב שנמשיך לראות אותך בעשייה הציבורית, שנמשיך ליהנות מחוכמתך ויושרך עוד הרבה שנים רבות".

בן שבת הודה לבן ברק על דבריו ועל קיום ישיבת הפרידה: "אני אסיר תודה על הזכות שנפלה בחלקי לשרת את מדינת ישראל ולפעול לחיזוק הביטחון הלאומי שלה. נקראתי לתפקיד בשנת 2017, בשלהי כהונתי כראש המרחב הדרומי של השב"כ. התייצבתי אליו בחרדת קודש, תוך הכרה בכובד האחריות ובגודל האתגרים וההזדמנויות".

"בארבע שנות עבודתי הייתי עד לאירועים היסטוריים, שותף להתרחשויות בעוצמה ובאינטנסיביות שספק אם היו בעבר. זכיתי להכיר אנשים מצוינים, לראות את פניה היפות של ישראל, לחתום על הסכמי שלום ולהשתתף במהלכי לחימה".

"ראיתי מערכות מרכזיות של המדינה בפעולתן, בשעות מבחן וברגעי שיא. התרגשתי מדי יום מביטויי ההערכה וההתפעלות כלפי מדינתנו מצד שועי עולם, ראשי מדינות, מלכים, נשיאים ושרים. לא גבה לבי ולא רמו עיניי. ראיתי, שמעתי ואמרתי: אשרי העם שככה לו".

בהתייחסו למצבה האסטרטגי של ישראל, אמר בן שבת: "ברוך השם, ישראל היא מדינה חזקה ומצבה האסטרטגי הוא טוב. המאזן האסטרטגי הוא חיובי, אך שברירי ומרובה אתגרים". באשר לאיום האיראני, אמר ראש המל"ל היוצא כי "בלימת איראן היא יעד בעדיפות עליונה. אתגר זה תופס מקום נרחב ומרכזי בסדר היום המדיני והביטחוני שלנו וכך ראוי שיהיה, עד שנבטיח זאת".

בן שבת ציין כי "במישור הפנימי, חיזוק המשילות וביטחון הפנים הוא אתגר מרכזי לכל מערכות המדינה. נדרש שילוב זרועות, מאמץ נחוש ואולי גם פתרונות לא שגרתיים, כדי להביא לצמצום הנשק הבלתי חוקי ולחיזוק הביטחון האישי של אזרחי המדינה, בכל מקום ובכל זמן".

תגיות:מאיר בן שבתהמל"לועדת החוץ והביטחון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה