חדשות בעולם

פקיסטן: בן שמונה עומד לפני גזר דין מוות, וגם אתם תצטמררו כשתשמעו את הסיבה

ילדים עושים מעשי קונדס כדרך טבע, אך בפקיסטן יש כמה מעשי קונדס שלא מתקבלים על הדעת וגוררים איתם סכנת מוות, גם כשמדובר בילדים: בן שמונה עומד כעת לפני גזר דין מוות, וגם אתם תופתעו כשתשמעו על מה

אא

ילדים עושים מעשי קונדס כדרך טבע, אך בפקיסטן יש כמה מעשי קונדס שלא מתקבלים על הדעת - גם לא כשמדובר בילדים: בן שמונה עומד כעת לפני גזר דין מוות לאחר שנטען בבית המשפט כי הוא 'חילל את הקודש'. 

הילד - בן למשפחה הינדית ששמו לא הותר לפרסום, מוחזק ביחד עם משפחתו במעצר משטרתי, מפחד המון מוסלמי כעוס ואלים, שמבקש להענישו בעונש מוות. 

על פי דיווחים של ה'גארדיאן' הבריטי, הילד מואשם בכך שהטיל את מימיו על שטיח בספריית בית הספר הדתי, בחודש שעבר. 

בן משפחתו של הילד שדיבר בתקשורת, ניסה להסביר כי הילד לא מודע למעשיו, ואם היה יודע שמדובר בחילול 'קודש' הוא לא היה עושה זאת. "הוא לא מבין מה פשעו ומדוע מחזיקים אותו במעצר כבר שבוע", סיפר בן המשפחה. "עזבנו את החנויות והעבודה שלנו. כל הקהילה שלנו מפחדת מהתגובות. אנחנו לא רוצים לחזור לגור באזור הזה. אנחנו המיעוט כאן, ואנחנו מפחדים".

העיירה שבה מתגוררת המשפחה - פונג'אב, שנמצאת במחוז רחים יאר חאן, היא עיירה שמרנית מבחינה דתית, והאספסוף מבקש כעת לנקום בילד ובמשפחתו על המעשה הנפשע לדעתם. "בפקיסטן קיים עונש מוות לחילול ה'קודש' ואנחנו דורשים שהחוק הזה יצא לפועל", אומרים בקהילה המוסלמית המקומית. 

האספסוף המוסלמי הסתער על מקדש הינדי מקומי, וחילל אותו במחאה אלימה כתגובה על מעשה הילד. כמה מהתמונות שפורסמו ברשתות החברתיות הראו כי התוקפים לא חסו על כל מה שנקרה בדרכם, והרסו את ה'מקדש' בעזרת מקלות ואבנים. 

המשטרה העבירה את הילד ומשפחתו למקום 'בטוח ובלתי ידוע', אך בינתיים הותר לפרסום כי הילד סובל מבעיות נפשיות, וכי ככל הנראה לא עשה זאת בזדון. 

קפיל דב, פעיל זכויות אדם, אמר כי הוא "דורש שההאשמות נגד הילד יופסקו מיד. אני מפציר בממשלה לדאוג לילד ולמשפחתו ולכל מי שנאלץ להימלט על נפשו מאימת האכזריים שמבקשים להורגם".

תגיות:ילדגזר דין מוותפקיסטן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה