סיפורים אישיים

הרופא בדק את הבטן לפני הליך ההפלה, ואמר לפתע: "גברת, יש דופק... העובר חי"

לפני 35 שנה, בהריון השלישי שלה - נאמר לויולט גולן שהעובר שלה מת. אלא שרופא צעיר שהגיע לבית החולים משום מקום, בישר לה כי העובר שלה חי ושהיא לא צריכה לעבור את ההפלה. עד היום אין לה מושג מי היה אותו רופא

בעיגול: ויולט גולןבעיגול: ויולט גולן
אא

זה קרה לפני 35 שנה, כשויולט גולן הגיעה ארצה כעולה חדשה. 

בפוסט אמיץ במיוחד ששיתפה ברשתות החברתיות, מספרת גולן על ההריון השלישי שלה, ועל הדימומים שהיו בו בחודש השני להריון. "הייתי בעבודה ומאוד נבהלתי", היא משחזרת. "חזרתי הביתה והלכתי לרופא. הוא עשה לי בדיקות ואמר שאין דופק ושהתינוק מת. הוא שלח אותי לבית החולים לעשות הפלה, אז קבענו תור והגעתי ביום המיועד".

בבית החולים הכינו אותה להליך ההפלה. "אני כבר שוכבת במיטה והרופא אומר לי שבעוד כמה דקות ייכנס הרופא המרדים, והוא זה שיבצע את ההפלה. הוא יצא מהחדר, ומיד אחריו נכנס רופא צעיר".

גולן חשבה שהרופא הצעיר הוא המרדים. "הוא שאל אותי 'גברת, למה את פה?', הסברתי לו מה שקורה ואז הוא אמר לי: 'אוקיי, בואי נעשה אולטראסאונד'. 

"הוא לקח את המיטה בעצמו, ואני שכבתי שם. הוא עבר בכל מיני פרוזדורים עד שהוא מצא חדר אולטראסאונד, ובעצמו החל לעבור על כל הבטן שלי. אני בכלל לא הבנתי מה קורה, אבל הוא התעקש לעבור עליה מכל הזוויות - עד שפתאום הוא אמר: 'גברת, יש דופק'. הוא ממשיך לבדוק ואומר לי: 'גברת, יש. התינוק חי, את לא צריכה לעשות הפלה'".

בנקודה הזו, הרופא - שאין לה מושג עד היום מאיפה הוא 'צץ', החזיר אותה לחדר שבו אמורה הייתה להיות ההפלה, היות והרופא שהיה צריך לבצע את ההפלה - הזעיק אותו לשם בדחיפות. "תגיע לכאן", הוא אמר לו. "אני חייב לעשות את ההפלה".

אולם כשהם הגיעו לחדר, הרופא הצעיר 'עדכן' את הרופא הבכיר והמנוסה שיש דופק, ושלא צריכים לעשות את ההפלה. הרופאים אמרו לגולן להתלבש ולהיכנס לחדר הרופאים כשתסיים. "חזרתי לחדר הרופאים ושאלתי מי זה הרופא הצעיר ומה שמו, אבל הם אמרו שהם לא מכירים אותו! תיארתי לאחות איך הוא נראה אבל היא אמרה לי שאף פעם לא ראתה אותו, ולפי דעתה הוא לא עובד בבית החולים הזה. כך נולדה בתי סאלי, ואני עד היום שואלת ומודה לו: מי זה הרופא הצעיר הזה שהגיע משום מקום? אני היום מאמינה שמלאך בא", היא מסכמת. 

תגיות:לידהניסיוןהפלהמדהיםנשים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה