חדשות בריאות

נעדר: לפיד לא השתתף בישיבות קבינט הקורונה

על פי הדיווח בכאן חדשות, ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד לא נכח בישיבות קבינט הקורונה על אף שהוא מוגדר כחבר בו על פי חוק

לפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)לפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 21:37)

ראש הממשלה החליפי ושר החוץ, יאיר לפיד, לא השתתף באף אחת מישיבות קבינט הקורונה למרות שעל פי חוק הוא חבר בו. כך חשף הערב (רביעי) מיכאל שמש בכאן חדשות.

על פי הדיווח, לפיד החליט שלא להשתתף בישיבות קבינט הקורונה המונה 12 חברים, כולל בדיונים העוסקים בנושאים הקשורים למשרד החוץ. דפנה ליאל דיווחה בחדשות 12, כי גורמים בממשלה מותחים ביקורת על כך שלפיד אינו מעורב בניהול משבר הקורונה ומותיר אותו לניהולו הבלעדי של ראש הממשלה נפתלי בנט, העומד בראש הקבינט.

כאמור, החוק קובע כי ראש הממשלה החליפי חייב להיות חבר בקבינט הקורונה. הוא מוגדר כממלא מקומו של יו"ר הקבינט, ונושא באחריות הפריטטית לכל ההחלטות המתקבלות בו.

מלשכתו של לפיד נמסר בתגובה: "בישיבות קבינט הקורונה נוכחים, מטעמו של לפיד, מנכ"לית משרד ראש הממשלה החליפי ונציגים מהאגף הקונסולרי של משרד החוץ. שר החוץ וראש הממשלה החליפי מקבל עדכונים שוטפים על הדיונים. ככלל רצוי שבדיונים, בטח בדיוני קבינט (קורונה או מדיני בטחוני), יהיו נוכחים רק אנשים שלהם נגיעה ישירה לדיון עצמו ואנשי מקצוע".

בליכוד הגיבו על הדיווח בקצרה: "איפה לפיד?". ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הגיב בטוויטר: "בזמן שבנט גורר את ישראל לסגר – לפיד בכלל לא מגיע לדיוני קבינט הקורונה. בנט מוביל לסגר מלא בגלל שהתעכב שישה שבועות אחרי שביקשתי להביא את החיסון השלישי. למה?".

חבר הכנסת יואב קיש מהליכוד צייץ מחדש את תגובתו של לפיד וכתב: "לפיד חושב שהוא מיותר בקבינט הקורונה. האמת לפיד, אתה צודק. אתה באמת מיותר. קדימה, תתפטר".

חבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה הגיב: "'מקבל עדכונים שוטפים', כנראה שכחו לעדכן את ראש הממשלה החליפי שהוא כבר לא בדסק חדשות 2".

תגיות:יאיר לפידקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה