חדשות בריאות

"קבינט הקורונה איבד את הדרך"

כתבת הבריאות של וואלה, מירב כהן, מתחה ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה מול התפרצות הקורונה: "ההחלטות שהתקבלו אתמול לא מצמצמות תחלואה – והשרים יודעים את זה. הם ממשיכים כאילו יש לנו עוד מה לחכות"

  • כ"ו אב התשפ"א
בנט, לפיד וגנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בנט, לפיד וגנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ברקע ההחלטה שקיבל אמש (שלישי) קבינט הקורונה להחמיר את ההגבלות, מתחה הבוקר כתבת הבריאות של וואלה, מירב כהן, ביקורת חריפה על התנהלותה של הממשלה בהתמודדות מול התפרצות התחלואה. "אני מרגישה שקבינט הקורונה שלנו איבד קצת את הדרך", אמרה בריאיון לינון מגל ובן כספית ברדיו 103FM.

כהן ציינה כי "ההנחיות שיצאו מבלבלות, לא מדויקות, כל הנחיה סותרת את השנייה. דברים שיצאו בבוקר סותרים את מה שיצא בערב". היא הדגימה את דבריה בהנחיות הסותרות שיצאו בנוגע לנתב"ג: "ההודעה שיצאה מהקבינט דיברה על כך שכבר ביום ראשון מתחילים את ההנחיות החדשות מנתב"ג. זאת אומרת, יהיו מעט מאוד מדינות ירוקות שאפשר לנסוע אליהן, וכל היתר יצטרכו בידוד של שבוע. לא יצאה רשימה של המדינות. מאידך, מבחינת משרד הבריאות ממשיכים במתווה הישן, אליו נכנסות עוד מדינות אדומות ביום רביעי הבא".

בהמשך הדברים טענה כהן, כי לתחושתה הקבינט אינו מצליח לקדם צעדים להתמודדות עם המשבר: "בגלים הקודמים, כשהיה מספר מאומתים כזה, דיברנו על צעדים הרבה יותר דרמטיים. ההחלטות שהם קיבלו אתמול היו צריכות להתקבל לפני שבועיים. היום, ההחלטות האלה הן טיפה בים. כל עוד אין הגבלת תנועה ותו סגול – התחלואה לא תצטמצם. כל ההחלטות האלה לא מצמצמות תחלואה – והם יודעים את זה. הם ממשיכים כאילו יש לנו עוד מה לחכות".

לדברי כהן, הממשלה אינה מאפשרת מרחב פעולה של ממש לדרג המקצועי של משרד הבריאות: "לא נותנים להם לקבוע מדדי תחלואה ונקודות עצירה. גם אתמול לא החליטו מה קורה אם לא – מתי אנחנו עוצרים, מה המדדים שלנו. אם לא קובעים נקודות עצירה – אז לא יכולים להיכשל. כלומר, הממשלה הזו עשתה לעצמה חיים כל כך קלים: בזה שלא קובעים מדדי תחלואה – אז אי אפשר להיכשל".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה