חדשות בריאות

קבינט הקורונה החליט: הגבלות נוספות – החל מיום ראשון

בתום ישיבת קבינט הקורונה, פורסמו ההגבלות החדשות שייכנסו לתוקף ביום ראשון הקרוב. אלו כוללות את הרחבת מתווה התו הירוק, חובת עטיית מסכות גם בחללים פתוחים בהתקהלויות גדולות והרחבת רשימות המדינות שהחזרה מהן תחייב בידוד גם למחוסנים ולמחלימים. כל הפרטים

בנט (צילום: Alex Kolomoisky/POOL)בנט (צילום: Alex Kolomoisky/POOL)
אא

קבינט הקורונה החליט הערב (שלישי) על הטלת הגבלות נוספות, בעקבות הזינוק הדרמטי בתחלואה. בין היתר, הוחלט להרחיב את מתווה הירוק לכל המקומות ולכל הגילאים ולהחזיר את חובת עטיית המסכות בחללים פתוחים בהם ישנה התקהלות של למעלה מ-100 אנשים. ההחלטות ייכנסו לתוקף ביום ראשון הקרוב, בכפוף לאישור התקנות הרלוונטיות.

בהודעה שפורסמה בתום הישיבה, פורטו ההחלטות שהתקבלו:

1. הרחבת מתווה התו הירוק גם למקומות בהם ישנה התקהלות של פחות מ-100 אנשים, ולכל הגילאים (גם מתחת לגיל 12, החל מיום שישי, 20 באוגוסט, לטובת השלמת הקמת מערך הבדיקות המהירות).

2.  חובת עטיית מסכות גם בחללים פתוחים בהם ישנה התקהלות של יותר מ-100 אנשים.

3. העברת משרדי הממשלה (ובהתאמה ככל הניתן המגזר הציבורי כולו) למתכונת עבודה בהיקף של 50% נוכחות במשרד, כאשר מנכ"ל המשרד רשאי לבצע התאמות במקרים חריגים.

4. המלצה למגזר הפרטי לעבור למתכונת עבודה מהבית.

5. חובת בידוד למבוגר מחוסן שמטפל בקטין שגילו מתחת לגיל 12 או בחסר ישע אשר התגלה כמאומת.

6. הגברת האכיפה על מפרי בידוד ועטיית מסכות.

7. כניסה ויציאה מן הארץ:

*  מדינות אדומות – איסור טיסה גורף, למעט מקרים שיאושרו על ידי ועדת חריגים.

* מדינות כתומות – תורחב רשימת המדינות כך שייכללו בה מרבית מדינות העולם, וחזרה מהן תחייב בידוד, הן למחוסנים והן למחלימים.

* מדינות ירוקות – תוגדר רשימה מצומצמת ביותר של מדינות ירוקות, אשר החזרה מהן תחייב בידוד עד לקבלת תוצאת בדיקה שלילית.

8. קריאה לציבור להבין את תמונת המצב, ולכן: להפסיק ללחוץ ידיים, להפסיק להתחבק ולהימנע מכל התקהלות בחלל סגור שאיננה הכרחית.

9. קריאה מיוחדת לבני 60 ומעלה להימנע מהתקהלויות ומכל מפגש עם אנשים לא מחוסנים בחלל סגור.

בסיום ההודעה, פנו ראש הממשלה נפתלי בנט ושרי הקבינט בקריאה לציבור להתחסן בהקדם האפשרי ולעמוד בהנחיות: "שילוב הדברים מציל חיים וימנע מגבלות חמורות יותר, לרבות סגר, בהמשך".

מדיווחים מתוך ישיבת הקבינט עולה, כי האופציה של הטלת סגר ריחפה בחלל באופן מוחשי. שר הביטחון בני גנץ קרא "להכין את הציבור לאופציה של סגר בספטמבר, חודש שהפגיעה הכלכלית בו תהיה מינימלית. במקביל יש להאיץ את מאמץ החיסונים כדי לנסות למנוע את הסגר". שרת הפנים איילת שקד הציעה להטיל סגר מוקדם יותר, במידה ובתוך שבוע לא יחוסנו מיליון איש.

בתוך כך, בכאן חדשות דווח הערב כי במשרד הבריאות שוקלים להמליץ על דחיית פתיחת שנת הלימודים, כדי למנוע את הצורך בהתמודדות עם גל התחלואה הצפוי בעקבות החזרה ללימודים. ההצעה מסתמכת על העובדה שבחודש ספטמבר אין ימי לימודים רבים, בשל חגי תשרי.

מלשכתה של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון נמסר בתגובה, כי "כפי שסוכם עם שר הבריאות, שנת הלימודים תפתח כסדרה. מערכת החינוך תהא האחרונה לנקוט בצעדים שיהיה בהם כדי לפגוע ברצף הלמידה ובמענים הרגשיים שהיא מחויבת לתת ל-2.4 מיליון תלמידות ותלמידים בארץ".

משרד הבריאות עדכן הערב על המשך הקצב המהיר של העלייה בתחלואה. מחצות ועד השעה 19:25 אובחנו 2,454 מאומתים חדשים. 426 חולים מאושפזים בבתי החולים, ביניהם 229 במצב קשה. 49 חולים מחוברים למכונות הנשמה, ו-57 חולים נמצאים במצב קריטי.

תגיות:נגיף הקורונהקבינט הקורונההתו הירוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה