חדשות בארץ

"חליפה ולשכה קומפלט": הכנסת אישרה את מינוי אלי אבידר לשר

לאחר שהמליאה אישרה את הודעת הממשלה על מינויו לשר בלי תיק, הצהיר אלי אבידר אמונים לתפקידו והודיע על התפטרותו מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי. באופוזיציה תקפו את המינוי בחריפות

אבידר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אבידר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(קרדיט: ערוץ כנסת)

מליאת הכנסת אישרה הערב (שלישי) את הודעת הממשלה על ההחלטה למנות את חבר הכנסת אלי אבידר לשר בלתי תיק. בהצבעה השמית תמכו 54 חברי כנסת בהודעה מול 48 מתנגדים. לאחר ההצבעה עלה אבידר להצהיר אמונים מעל הדוכן. זמן קצר לאחר מכן הוא הגיש ליו"ר הכנסת מיקי לוי את התפטרותו מחברותו בכנסת, במסגרת החוק הנורבגי.

בדיון שקדם להצבעה, מתחו חברי כנסת מהאופוזיציה ביקורת חריפה על המינוי. חבר הכנסת אופיר כץ (הליכוד) אמר: "כשאני מספר על מצוקות של אזרחי ישראל, הממשלה עומדת פה ומודיעה על מינוי שר. למה? כי הוא נעלב, כי לא התאים לו שמישהו אחר עקף אותו. אז אנחנו צריכים למנות אותו לשר, אנחנו צריכים אחרי זה לאשר פה גם את הנורבגי כי זה לא מספיק, הוא הרי סתם שר, אבל הוא סתם שר מאוד עסוק, אז צריך להכניס פה גם נורבגי. מעניין אם אנחנו נצטרך להכניס נורבגי גם על העוזרים הפרלמנטריים שלו ועל היועצים שלו, אולי גם אז נצטרך חוק נורבגי".

חבר הכנסת יעקב ליצמן (יהדות התורה) תקף: "היום בבוקר הצבענו לבטל משרדים כי זה מיותר, ועכשיו ממנים שוב שרים שזה מיותר. קודם זה היה שר המים, שר הדשא, שר אני לא יודע בדיוק מה, ועכשיו זה שר על כלום, על אוויר. לכן מה שאני אומר: צריך לשלם על הנורבגי. עוד מעט יהיה נורבגי על הנורבגי, ועוד מעט יהיה סגן נורבגי על הנורבגי. הממשלה הזאת יכולה לעשות את הכול, וכל העיתונים מרותקים, כולם שומעים, לא מגיבים ולא תוקפים והכול בסדר, והכול בעיקר כדי שהממשלה תחזיק מעמד ושנתניהו לא יחזור".

חברת הכנסת מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) אמרה: "שמענו את אלי אבידר בשנה האחרונה מזדעק השכם והערב נגד השחיתות, נגד הבזבזנות, נגד חוסר המשילות – בעצם, על מה לא? והיום – היום אנחנו ניצבים כאן, בדיון במליאת הכנסת, על מינויו של אבידר לשר. שר לענייני מה? שר לענייני כלום ושום דבר. אבידר לא קיבל מהדייסה, איים – ומכונת הג'ובים שלפה תפקיד שר והעניקה לו ללא מצמוץ. בזמן שעוד ועוד משפחות עניות, אנשים עם מוגבלות, מתמודדי נפש ותחלואה כפולה ייאנקו בתת-תקצוב, אבידר ייהנה מתנאים של שר: לשכה, רכב שרד, יועצים, עוזרים של יועצים, מזכירות, משרד מפואר. ומילא היה בזה תועלת למשהו, אבל כלום".

תגיות:יריב לויןיעקב אשרמליאת הכנסתאלי אבידרשמחה רוטמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה