חדשות בארץ

שיקלי בנאום הבכורה: "מורד בתרבות הפוליטית של שקר ומרמה"

בנאום הבכורה שלו במליאה, הסביר חבר הכנסת עמיחי שיקלי את החלטתו להתנגד לממשלה: "באתי למרוד ברוחות הזמן המבקשות לטשטש את ההבדל בין אמת לשקר ומביאות איתן תרבות פוליטית של שקר ומרמה". ראש האופוזיציה בנימין נתניהו בירך את שיקלי: "נשארת נאמן למה שהתחייבת לבוחר"

שיקלי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)שיקלי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(קרדיט: ערוץ כנסת)

חבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה נשא היום (שלישי) את נאום הבכורה שלו במליאת הכנסת, בו התייחס להחלטתו להתנגד לממשלה בראשות ראש מפלגתו נפתלי בנט.

"במרכז הבמה עליה אני ניצב חקוק סמלה של מדינת ישראל – מנורת המקדש, ולצידה ענפי זית", פתח שיקלי. "ככל שהרבינו נכסים של חומר, טושטשה חשיבותו של המימד הרוחני. בכדי למלא את ייעודה, עלינו ליצוק בה תוכן רוחני ותרבותי ייחודי".

"במשכן הזה יש המכנים אותי מורד, הלוואי והייתי ראוי לתואר הזה. המורשת היהודית רצופה מרידות. אברהם מרד בעבודת האלילים של אביו. משה מרד בפרעה. אנחנו אומה קטנה, שכדי לשמור על זהותה ועל חירותה, על השמן והמנורה, הייתה מוכנה להעז ולמרוד באימפריות החזקות ביותר בדברי ימיה של האנושות – אשור ובבל, יוון ורומא, גרמניה ובריטניה".

"היהדות לא תובעת מאיתנו רק מרידות גדולות, אלא גם מרידות קטנות של יום יום", הצהיר שיקלי. "'יתגבר כארי', פותח השולחן ערוך, 'לעמוד בבוקר לעבודת בוראו, שיהא הוא מעורר השחר'. היהדות תובעת מאיתנו הלימה בין מילים למעשים, נאמנות, מסירות ונכונות לשלם מחירים".

"לא באתי לכאן כדי למרוד באיש או במפלגה, אלא למרוד באותן רוחות הזמן המבקשות לכבות את המנורה. רוחות זמן המבקשות לטשטש את ההבדל שבין אמת לשקר, ומביאות איתן תרבות פוליטית של שקר ומרמה".

בתום נאומו של שיקלי, עלה ראש האופוזיציה בנימין נתניהו לדוכן ובירך אותו: "דיברת כאן על הערכים שמנחים אותך, וכולם כאן חשים שאלה לא דברי סרק או מה שנהוג לפעמים במקומותינו לדבר גבוהה גבוהה על ערכים, לשים אותם במגירה, אבל בפועל לפעול בדרכים שסותרות את הערכים הללו ב-180 מעלות".

"בפוליטיקה יש הרבה פשרות, זה דבר שברור לכל מי שיושב כאן. לא תמיד אפשר לקיים כל הבטחה שניתנת, אבל קשה לזכור, ולא הייתה גם מציאות שבה מפרים את כל ההבטחות שניתנו בריכוז כזה ובזמן כל כך קצר. אתה נשארת נאמן בדיוק לכל הערכים שפירטת כאן, ואלה גם הערכים שהנחו אותך בחייך הבוגרים. נשארת נאמן במדויק למה שהתחייבת לבוחר, בניגוד לחבריך שהפרו כל הבטחה. אתה ראוי להערכה עמוקה על העמדה העקרונית והערכית הזאת, שמעוררת אהדה והערכה רבה הרבה מעבר לאולם הזה".

תגיות:מליאת הכנסתעמיחי שיקלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה