חדשות בארץ

הפיגוע בצומת תפוח: המחבל הורשע ברצח יהודה גואטה הי"ד

בית המשפט הצבאי במחנה עופר הרשיע את המחבל שביצע את פיגוע הירי בצומת תפוח, בו נרצח תלמיד הישיבה יהודה גואטה הי"ד. אביו של יהודה קרא לגזור על המחבל עונש מוות

יהודה גואטה הי"ד (התמונה - באדיבות המשפחה)יהודה גואטה הי"ד (התמונה - באדיבות המשפחה)
אא

בית המשפט הצבאי במחנה עופר הרשיע היום (שלישי) את המחבל מונתסר שלבי, שרצח את יהודה גואטה הי"ד בפיגוע ירי בצומת תפוח לפני כשלושה חודשים. המחבל הורשע בעבירות של גרימת מוות בכוונה – המקבילה לרצח במשפט הצבאי הנוהג ביהודה ושומרון – בניסיון לגרימת מוות בכוונה, בייצור והחזקת אמצעי לחימה ובשיבוש הליכי משפט.

בפיגוע נפצעו גם בניה פרץ ועמיחי חלה, חבריו של גואטה ללימודים בישיבת איתמר. גואטה נפצע באורח אנוש, עקב פגיעת אחד הכדורים בראשו. הוא נלחם על חייו במשך ארבעה ימים עד שנפטר מפצעיו. פרץ נפצע באורח קשה, הורדם והונשם, ועבר ניתוח בעמוד השדרה. נכון לרגע זה הוא עדיין מאושפז וסובל משיתוק מהצוואר ומטה. חלה נפצע באורח קל.

בכתב האישום פורט כיצד כחודש לפני הפיגוע החל המחבל לתכנן כיצד ירצח חיילים או אזרחים יהודים. הוא ניסח צוואה, ועדכן את אשתו על קיומה. המחבל החליט לבצע את הפיגוע בצומת תפוח, בשל הנוכחות הרבה של אזרחים וחיילים במקום.

המחבל התאמן באקדח שהיה ברשותו, ותכנן לבצע את הפיגוע ב-30 באפריל. היות וחש ברע, הוא דחה את ביצוע הפיגוע לשבת, ובהמשך ליום ראשון. הוא הגיע ברכב לצומת תפוח, חמוש באקדח ובעשרות כדורי תחמושת. דרך חלון הרכב הפתוח, הוא ירה מספר רב של כדורים ממרחק קצר לעבר האזרחים שעמדו בצומת, וחדל רק לאחר שקנה האקדח התפוצץ והאקדח הפסיק לפעול. המחבל נפצע מירי שביצעו לעברו החיילים בצומת, אולם הצליח להימלט. הוא נלכד לאחר ארבעה ימי מרדף.

אביו של יהודה הי"ד, אלישע גואטה, מסר לאחר הדיון: "המחבל הארור הודה בהכל. תחושה של הקלה כי זה מקצר הליכים, חבל סתם למשוך דבר ברור מאליו. אבל חבל שאנחנו יודעים לאן שולחים אותו – לקייטנה לכל החיים, אם לא ישחררו אותו באיזו עסקה כמו שאנחנו רגילים כבר לראות הרבה פעמים".

גואטה קרא לגזור על המחבל עונש מוות: "הגיע הזמן שהשופטים, בעיקר הצבאיים, יצאו מהקופסה של עצמם ויחליטו מה טוב לעם ישראל, איך שומרים על השפיות של המדינה, ויחזירו את הפסקים שמקובלים בבתי משפט צבאיים, גזר דין מוות לאנשים שפלים כאלה המקדשים את המוות. אנחנו מקדשים את החיים". 

"הוא רצח פה בדם קר בחור צעיר, עוד לא בן 19. מגיע לו גזר דין מוות, למשפחה שלו הגליה ולכל הסייענים מאסר עולם. לא להפוך את היוצרות. חבל שאנחנו משפילים עצמנו למטה למטה, ולא מחליטים כמו שצריך".

עורך הדין חיים בלייכר מארגון חוננו, המייצג את בני המשפחה כנפגעי עבירה, מסר: "היום הורשע מחבל אכזרי בכך שרצח יהודי וניסה לרצוח שלושה יהודים נוספים רק בשל היותם יהודים. מדינתו של העם היהודי חייבת לעמוד על נפשה ולהילחם בלא פשרה בטרור האסלאמי. מחבל כזה ושאר שותפיו הינם בני מוות. ראוי ונכון שבית המשפט הצבאי יורה על עונש מוות".

תגיות:פיגועיהודה גואטה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה