חדשות יהדות

הונאת כשרות חמורה: המפעל שיווק בשר טרף למסעדות

מפקח מטעם הרבנות הראשית איתר באיטליז בצפון נתחי כבש החשודים כטריפה, והביא לחשיפת הונאת כשרות חמורה במפעל ששיווק את הבשר. ברבנויות המקומיות פועלים לבלום את הפצת בשר הטריפה ולהכשיר את המטבחים והכלים בבתי העסק שרכשו בשר מהמפעל

  • כ"ג אב התשפ"א
(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

מפקח מטעם הרבנות הראשית איתר לאחרונה הונאת כשרות חמורה במפעל הכהנים בנהריה, המשווק בשר למסעדות, בתי מלון ואיטליזים רבים ברחבי הארץ. בהודעה שפורסמה על ידי הרבנות הראשית, נמסר כי הוסרה הכשרות מהמפעל עקב מציאת טריפות. ברבנויות המקומיות ברחבי הארץ פועלים מול הלקוחות הרבים של המפעל, על מנת לבלום את הפצת בשר הטריפה ולהעביר הנחיות מתאימות ללקוחות ולציבור.

על פי הודעת הרבנות הראשית, במהלך ביקורת שגרתית שערך המפקח באיטליז מושגח בצפון הארץ נמצאו צלעות כבש שנרכשו מהמפעל. הנתחים עוררו את חשדו, והובאו לבדיקת שני מנקרים מומחים. השניים אישרו את החשדות ואף מצאו שאריות חלב על חלק מן הנתחים הבלתי מומלחים, דבר המצביע על בשר שאינו כשר ואסור באכילה.

בשל חומרת הממצאים, הגיעו למפעל נציגי הרבנות נהריה ביחד עם מנקר מומחה. במהלך חיפוש שנערך במקום בנוכחות בעל המפעל, אותרו חלקים נוספים של בשר טריפה ממקומות שונים. אלו כללו, בין היתר, שקדי עגל טרפים מחברת אחמד דבאח בשר ועור מדיר אל-אסד. בתיאום עם יחידת האכיפה, ערכו נציגי הרבנות בסיום הביקורת שימוע בעל פה לבעלי המפעל, והוחלט על הסרת תעודת הכשרות מהמפעל.

בהודעת הרבנות הודגש, כי על כל מי שרכש בשר מהמפעל לבצע שאלת רב בנוגע להכשרת כלים. היחידה הארצית ברבנות הראשית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות ממשיכה בחקירה על מנת לעלות על מקור הבשר ולהגיע ללקוחות המפעל כדי למנוע את הכשלת הציבור. במקביל, בבתי העסק השונים שהתברר כי רכשו בשר מהמפעל הוחל בהכשרה של המטבחים והכלים, והרבנים המקומיים מפרסמים הנחיות לתושבים בנוגע להכשרת הכלים בבתיהם.

אסף ענבר, רכז היחידה להונאה בכשרות של הרבנות הראשית שהיה מעורב בתפיסה, סיפר: "נסיון העבר מלמד כי במקרה של תפיסת הונאה מסוג זה ישנה חשיבות עצומה לעבודה מהירה בשטח, שכן מיד לאחר ההלם הראשוני בעל העסק עלול לפעול להעלמת הממצאים".

"דרשנו וקיבלנו מבעל העסק את רשימת הלקוחות המלאה שלו, וכעת אנו פועלים בשיתוף הרבנויות המקומיות על מנת לוודא בלימה של הפצת התוצרת הטריפה ויידוע הצרכנים ככל הנדרש".

ענבר הוסיף כי "מדובר בהונאת כשרות מורכבת שכן בוצע ערבוב של בשר טרף וכשר, דבר המקשה על גילוי מקרים אלו".

הרב רפי יוחאי, מנהל תחום אכיפה וסגן מנהל אגף הכשרות הארצי, הוסיף: "מחלקת ההונאה בכשרות פועלת ביעילות הודות לדיווחים יומיומיים המתקבלים ממשגיחים, מפקחים והרבנים המקומיים בכל מקרה של חשד. הפריסה של מעגלי ההשגחה – משגיחים, מפקחים ומחלקת ההונאה הארצית הנמצאים בקשר הדוק ופתוח – מאפשרת לאתר במהירות המירבית מקרים חמורים כגון זה. המפקח ושאר המעורבים מנעו הגעת טריפות לאלפי צרכנים".

"בימים אלו של שיא עונת התיירות, שבה תחום ההסעדה פעיל ביותר ורכישת הבשר מוגברת, קיים פיתוי גדול מאוד לנסות לדחוף תוצרת פופולרית, ובכלל זה צלעות כבש טריפה וכדו', ועל כן נדרשת עירנות גדולה במיוחד של כל גורמי הכשרות על מנת לגדוע באיבו כל נסיון להכשיל את הציבור. אני קורא לציבור לעקוב אחר תוקפם של תעודת הכשרות".

הודעת הרבנותהודעת הרבנות

תגיות:הרבנות הראשיתהונאה בכשרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה