עובדות שלא ידעתם

הידעתם מה אוכלים דובי הקוטב?

מהם האגמים הצבעוניים שבקרואטיה, איך משוחחים הדולפינים, ולאן נעלמו שולי הפנינים? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

•  הידעתם מיהו העוף הדורס הצבעוני ביותר? זהו הנשרון המלכותי, עוף דורס שצבעיו מעניינים במיוחד. גופו אמנם לבן ושחור, אך ראשו מורכב מכתמי צבע עזים ומנוגדים, בצבעים כמו כחול, אדום, ערמוני וגם שחור ולבן.

• הידעתם מהו היופי באגמי פליטביציה? האגמים, שנמצאים בקרואטיה, מהווים סדרה של 16 אגמים השוכנים לאורך נתיב זרימה באורך של כ-8 ק"מ – מן סדרה של נהרות המתחברים זה לזה. האגמים מיוחדים כיוון שצבעיהם שונים זה מזה, ונעים בין גוונים של כחול, טורקיז, ירוק ואפור. השוני נובע מהבדלים בהרכב המים ובשבירת קרני השמש עליהם.

• הידעתם מה אוכל דוב הקוטב? דובי הקוטב, או הדובים הלבנים, הם הטורפים היבשתיים הגדולים בעולם. למרות המראה החמוד שלהם, הם טורפים כל בעל חיים בסביבתם, וניזונים בעיקר מכלבי ים. אך כיום, דובי הקוטב מאבדים את מקורות המזון שלהם, מה שמעמיד אותם בסכנה.

• הידעתם איך הדולפינים מתקשרים ביניהם? השיחה בין דולפינים נעשית באמצעות מגע – ליטוף וגם מכות – וכן באמצעות תנועה, שפת גוף והפרחת בועות. אך התקשורת העיקרית ביניהם נעשית בצלילים של נקישות ושריקות, ואפילו בצלילים שנשמעים כחיקוי מהיר של דיבורם של בני האדם. הצלילים גם משמשים כסונאר, שמאפשר לדולפינים לזהות את מיקומם.

• הידעתם איזה נהר זורם לאורך 10 מדינות? זהו נהר המיסיסיפי, הנהר הרביעי בגודלו בעולם, ששוכן בדרום ארצות הברית. אורכו מגיע ל-3,770 ק"מ, והוא חוצה בדרכו 10 מדינות בארצות הברית – מינסוטה, ויסקונסין, איווה, אילינוי, מיזורי, קנטקי, טנסי, ארקנסו, מיסיסיפי (שנקראת על שמו) ולואיזיאנה.

• הידעתם מדוע אין היום שולי פנינים? ליתר דיוק, ישנם שולי פנינים, אך המקצוע הזה הולך ונעלם. הסיבה היא ששליית פנינים טבעיות מצדפות בים היא תהליך מסוכן ומורכב מאוד. לכן כיום, מרבית הפנינים מופקות בחוות מיוחדות לגידול פנינים.

• הידעתם איזה תנין הוא טורף על? זהו תנין היאור האימתני, שהוא התנין האפריקאי הגדול ביתר. משקלו מגיע לטון, ואורכו – ל-6 מטרים. התנין טורף בעלי חיים רבים בסביבתו, ואין לו אף טורף טבעי – לכן הוא נחשב ל"טורף על".

תגיות:דובעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה