חדשות בארץ

חוק הדיינים אושר סופית במליאת הכנסת

שבועיים לאחר שנפל בעקבות טעות בהצבעה של יו"ר הכנסת מיקי לוי, אושר חוק הדיינים בקריאה שנייה ושלישית. החוק מגדיל את הייצוג הנשי בוועדה למינוי דיינים ומחזק את כוחה של הקואליציה

הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הישג לקואליציה: מליאת הכנסת אישרה הלילה (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית את התיקון לחוק הדיינים. 59 חברי כנסת תמכו בחוק מול 54 מתנגדים.

הצעת החוק מגדילה את הייצוג הנשי בוועדה למינוי דיינים ומחזקת את כוחה של הקואליציה. על פי התיקון שעבר, הרכבה של הוועדה יורחב מ-11 ל-13 חברים. לממשלה יהיו שלושה נציגים, במקום שניים עד היום: שר המשפטים, השר לשירותי דת, וחבר אחר של הממשלה שייבחר על ידה. הנציג הנוסף צפוי להיות השר זאב אלקין (תקווה חדשה).

כמו כן, יכהנו בוועדה שתי טוענות רבניות במקום טוענת רבנית אחת; האחת תיבחר על ידי שר המשפטים, והשנייה על ידי השר לשירותי דת, תוך שלושה חודשים ממועד כינון ממשלה חדשה. החברים הנוספים בוועדה הינם שני הרבנים הראשיים לישראל, שני דיינים של בית הדין הרבני הגדול, שני חברי כנסת, ושני עורכי דין שייבחרו על ידי המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין.

בנוסח החוק נקבעו הוראות מעבר שונות, בין היתר גם הוראה הקובעת כי תקופת כהונתה של הטוענת הרבנית שמונתה לפני כניסתו לתוקף של חוק זה תסתיים בתוך שנה מיום התחילה של החוק. עם תום כהונתה ימנה השר לשירותי דת טוענת רבנית במקומה.

כזכור, לפני כשבועיים נפל החוק בקריאה השלישית, בעקבות טעות בהצבעה של יו"ר הכנסת מיקי לוי, והקואליציה נאלצה לפתוח בהליך מחודש לחקיקתו.

תגיות:חוק הדייניםמליאת הכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה