חדשות בריאות

התחלואה עולה: 108 חולים במצב קשה, שיעור החיוביים יותר מ-2%

לראשונה בגל התחלואה הנוכחי, שיעור הבדיקות החיוביות חצה את רף שני האחוזים. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, הבהיר כי האפשרות להטלת סגר בחגים קיימת. הוא ציין כי סגירה מוחלטת של נתב"ג היא "צעד לא מידתי", וקרא לאזרחים לגלות אחריות אישית בנסיעותיהם לחו"ל

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 11:35)

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני), כי אתמול אובחנו 1,398 נדבקים חדשים בקורונה. 67,676 בדיקות לגילוי הנגיף פוענחו, ולראשונה בגל התחלואה הנוכחי שיעור הבדיקות החיוביות חצה את רף שני האחוזים והסתכם ב-2.08%. על פי הדיווח בחדשות 12, בישראל התגלו 12 מקרים של וריאנט הקורונה המכונה "דלתא פלוס", רובם בקרב ישראלים שחזרו מגאורגיה. בשלב זה לא ידוע האם מדובר בוריאנט מדבק יותר מזן הדלתא.

נכון להבוקר, 11,606 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 199 מאושפזים בבתי חולים. מספר החולים שמצבם מוגדר קשה חצה אמש את רף ה-100, לראשונה מאז תחילת חודש מאי, ועומד כעת על 108. מספר החולים שמחוברים למכונות הנשמה עלה ל-20, ומצבם של 25 חולים מוגדר קריטי. ביממה האחרונה נפטרו שני חולי קורונה כתוצאה מסיבוכי הנגיף, ומספר הנפטרים מפרוץ המגפה עלה בכך ל-6,461.

118 מבין הנדבקים שאומתו אתמול חזרו בעשרת הימים האחרונים מחו"ל דרך נתב"ג. שניים מהמאומתים הגיעו מספרד, המוגדרת כמדינה עם רמת סיכון מירבית. 52 חזרו ממדינות המוגדרות עם אזהרת מסע חמורה, ביניהם 40 מטורקיה. 24 מאומתים חזרו מבולגריה, 18 מיוון ושבעה מארצות הברית.

על פי מודל הרמזור, שישה יישובים מוגדרים כאדומים: רובע 9 בפתח תקווה, רובע מרכז-דרום בנתניה, קיבוץ בית השיטה, בני ציון, רבדים ומחנה תל נוף. 57 יישובים, בהם 24 ערים ו-23 רובעים, נמצאים ברשימה הכתומה. מספר היישובים הכלולים ברשימה הצהובה עלה ל-119, בהם 44 ערים ו-26 רובעים.

אתמול נרשמה עלייה במספר המתחסנים. קרוב ל-20 אלף ישראלים הגיעו למרכזי החיסון, כ-4,300 מתוכם קיבלו את מנת החיסון הראשונה והשאר התחסנו במנה שנייה. עד כה חוסנו 5,761,939 ישראלים במנת חיסון אחת נגד קורונה, ו-5,308,027 קיבלו את מנת החיסון השנייה.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, התייחס הבוקר לאפשרות שיוטל סגר בחגים: "מגמת העלייה במספר המאומתים והחולים הקשים לא השתנתה, כך שהאפשרות הזאת קיימת", אמר בריאיון לערוץ כנסת. "אני לא רוצה להגיע לשם, לא נכון להגיע לשם. זה לא משהו שאנחנו מסמנים, אבל אנחנו מצפים לראות שינוי במגמה. כרגע יש עלייה קלה ומתונה במספר החולים המונשמים ובמצב קריטי, אם זה יישאר כך – לא נצטרך לנקוט בצעד של סגר".

בתשובה לשאלה האם אין מקום לסגור לחלוטין את נתב"ג כדי למנוע סגר בחגים, ענה אש בשלילה: "זה צעד לא מידתי. חופש התנועה לחו"ל חשוב מאוד לישראלים ולמדינה, וגם היו קביעות של בג"ץ בעניין הזה. אני לא חושב שזה ריאלי לסגור את נתב"ג, אבל צריכה להיות אחריות אישית – יש נסיעות שהן לא הכרחיות, לנופש וטיולים, שלא נכון לעשות אותן בעת הזאת, וכדאי ואפשר לחכות".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהפרופ' נחמן אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה