מעניין

"דמעות הופכות לחיוכים": הכירו את החתולה שעוזרת לילדים להרכיב משקפיים

כשילדים מגיעים למרפאת העיניים של דניאל קרול, במיוחד כאלה שעברו ניתוחים מרובים, הם מבועתים. אך יש חתולה אחת שעוזרת להם להרגיש בטוחים וגורמת להם להרכיב משקפיים או לחבוש רטייה ללא חשש. הכירו את החתולה שעושה את כל ההבדל

טראפלס החתולה עם אחד מזוגות המשקפיים שלהטראפלס החתולה עם אחד מזוגות המשקפיים שלה
אא

לפני כמעט ארבע שנים, דניאל קרול הצילה חתלתולה תועה מיער בפנסילבניה, ארה"ב. היום, החתולה האמיצה הזו משנה את חייהם של מאות אנשים בכך שהיא עוזרת לילדים עם בעיות עיניים להרגיש בטוחים יותר לגבי הרכבת משקפיים וחבישת רטיות לעיניים.

החתולה טראפלס, שבימים אלו מפורסמת בזכות המשקפיים הזוהרים שלה, מסייעת לאישה שאימצה אותה, אופטומטריסטית במקצועה, שמנהלת מרפאה משלה בשם "עיניים של ילד". במרפאה היא מסייעת בעיקר לתינוקות, פעוטות וילדים בגילאי בית הספר היסודי. כשהילדים נכנסים למרפאה, רבים מהם עם בעיות עיניים חמורות הדורשות ניתוחים מרובים, הם מבועתים מכל דבר שמתקרב לעיניהם. ואז מגיעה טראפלס.

"היא ממש מעולה עם ילדים קטנים", אמרה קרול. "לוקח לי לפחות חצי שעה לנסות להכיר אותם כדי שהם יבינו שאין צורך לפחד ממני, ואז טראפלס מגיחה מאחור, כאילו היא יודעת בדיוק מתי אני זקוקה לעזרתה".

טראפלס מקפצת ליד הילד או הילדה ומטה את ראשה למעלה כדי שקרול תוכל להרכיב משקפיים. מצב הרוח של הילדים משתנה באופן מיידי. "דמעות הופכות לחיוכים ופתאום המשקפיים האלה כבר לא נראים כל כך מפחידים", אומרת קרול.

"בכל פעם שהילד או הילדה בוכים, אני מרכיבה לטראפלס את המשקפיים ומיד הם מפסיקים לבכות ומרכיבים את המשקפיים שלהם. זה קורה אינספור פעמים וזה עדיין מתוק באותה מידה בכל פעם מחדש".

טראפלס אוהבת להרכיב משקפיים. לעיתים קרובות היא נרדמת איתם ומסרבת כשקרול רוצה להסיר אותם. לדבריה, טראפלס בוחרת בכל יום אחד מ-20 זוגות המשקפיים הייחודיים שלה. "אם היו לה אגודלים, היא הייתה עושה את זה בעצמה. היא באמת אוהבת את זה", אומרת קרול.

עבור אנשים רבים, טראפלס נראית כמו חתולה שלא אכפת לה להשתעשע עם אביזרים מדי פעם. אבל היא הרבה יותר מכך עבור הילדים וההורים שהיא עזרה להם. אחת מהם היא ג'ואלה בת החמש, שנולדה עם 3 חריגות גנטיות שמשפיעות על הראייה שלה. היא עברה 15 ניתוחים עד גיל 6 חודשים! כשהיא הייתה בת שנה, היא הגיעה למרפאה של קרול ופגשה את טראפלס, ומאז הכול השתנה עבורה.

"אתם מכירים את הסרטונים של הילדים שמרכיבים מכשיר שמיעה בפעם הראשונה?", שאלה ג'נט, אמה של ג'ואלה, "זו החוויה שדניאל וטראפלס נתנו לה, כשג'ואלה יכלה לראות בפעם הראשונה. הדבר הראשון שהיא ראתה הייתה חתלתולה וזה שינה את הכול עבורה".

במשך 4 שנים ביקרה ג'ואלה את טראפלס באופן קבוע, בכל פעם שהייתה צריכה משקפיים חדשים או התאמות. "זה לא היה מפחיד עבורה להגיע למרפאה כי טראפלס הייתה שם" אמרה ג'נט. "יש לה הרבה פגישות מפחידות והיא אף פעם לא רוצה ללכת, חוץ מהפגישות עם טראפלס, בהן היא לא מרגישה חרדה".

טראפלס גם עוזרת לילדים עם "עין עצלה" שזקוקים לרטייה. "זה לא קל לילדים לחבוש רטייה", אומרת קרול. "יש להם יותר דאגה, יותר פחד ויותר בלבול ממשקפיים". בשביל להרגיע אותם, טראפלס חובשת את רטיית העין שלה על אחד מזוגות המשקפיים שלה כדי שהם ירגישו בטוחים מספיק בשביל לחבוש את הרטייה בעצמם.

אנני, נערה צעירה שזקוקה לחבוש רטייה, אומרת "כשטראפלס חובשת רטייה, זה עוזר לילדים כמוני להרגיש נוח עם הרטייה שלהם, וזה ממש לא משהו שאני אוהבת לעשות. זה משפיע על החיים של הילדים האלה כל יום", אמרה אנני.

תגיות:חתוליםעינייםמשקפייםרטייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה